1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  2. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Toch besloten om voor de HP G62 te waarde van €599 euro te gaan.

    Ik keek naar de benchmarks op internet en zag dat er tussen een i5-460m en een i7-720qm weinig tot geen verschil zit. Soms is de i5 beter en dan weer de i7. En om dan 280 euro meer te dokken vind ik kapitaalvernietiging. Wel was bij de Dell de videokaart duidelijk de betere. De rest was hetzelfde qua specs.

    Specs zijn:

    i5-460m
    4GB geheugen
    500GB HD
    onboard gfx kaartje, maar heb een PS3 en game duidelijk minder nu ik aan een HBO studie bezig ben. Toch zal ik wel af en toe een spelletje opstarten uit de goeie gouden tijden zoals Max Payne, GTA SA etc.
     
  3. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    Zat ongeveer met dezelfde twijfels een laptop te zoeken. wil ook waarschijnlijk een dell, maar vond deze HP ook wel heel aantrekkelijk (op de grafische kaart na). Zo je een beetje kunnen vertellen wat de laptop qua games aankan? Heb je al iets geinstalleerd?
     
  4. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Er zit echt heel veel troep op van HP dus ik ga hem eerst eventjes helemaal opnieuw installeren, zodat de harde schijf weer helemaal op nul is. Ik zal dan wel wat installeren en je laten weten.

    EDIT: net eventjes L4D gespeeld en het eerste level speelde vlekkeloos met alle settings op medium (res. 1024x768). High moet ik nog proberen maar kan ik wel in het weekend proberen.
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2010
  5. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Vandaag even HL2 gespeeld op men g62 en hij speelde prima. Heb je specifieke games die je zou willen weten?
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Mijn vriendin heeft net een laptop gekocht met een i5 en een HD5650. Die kan voorlopig weer even vooruit.. :)
     
  7. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik mis aan de onderkant van mijn Toshiba laptop een schroefje. Is op een of andere manier losgeraakt een keer en eruit gevallen ofzo, geen idee.

    Kun je die ergens kopen?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wilde het geheugen uitbreiden en toen het schroefje in de laptop 8)
    Als ik de laptop heen en weer bezig dan hoor ik het schroefje in de laptop bewegen.

    Je zou het kunnen proberen bij een pc-boer op de hoek die ook computers samenbouwt.
     
  9. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha ja ik denk het is gebeurd toen ik een keer heb geprobeerd hem open te maken zodat ik het toetsenbord een goed van de nodige rotzooi kon verlossen rond de toetsen, maar dat bleek niet echt te kunnen.

    Ik zal eens kijken of die wat heeft dan.
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik zit met een probleem. Ik ben dus sinds donderdag in het bezit van een HP g62 notebook, maar ik heb gisteren een nieuwe windows 7 erop geïnstalleerd. De reden daarvoor was dat er allerlei troep op de HD stond van HP die de notebook slomer maakte. Maar ik zit met 1 probleem en dat is dat de netwerkkaart niet werkt! Ik heb het over de draadloze netwerkkaart. Ik heb allerlei drivers al geïnstalleerd, maar hij blijft niet werken. Wel ziet hij mijn Broadcom 801 nog wat netwerkkaartje na die driver te hebben geïnstalleerd, maar hij werkt niet. Firewall uitzetten werkt ie nog niet. Help?!!
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel draadloze netwerken hebben naast een driver ook een aparte programma nodig.
    Het programma zorgt namelijk voor de verbinding.
     
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    568
    ow zo, ja maar het programma werkt ook niet. Shitt dit is wel klein probleempje zeg! Oh en nog 1 ding. Ik heb AVG Free op mijn computer als antivirus. Heb ik nog meer antivirus/spyware programma's nodig? Ik weet dat er zo'n aparte thread voor is, maar ik hoef eigenlijk alleen te weten welke jullie gebruiken en welke goed is.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Ik gebruik ook AVG Free, doet wat het moet doen.
    En over die wireless: ga even naar de HP site, zoek op je model nummer en download de drivers.
     
  15. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus echt een leek met computers en mijn oude laptop draait niet al te best meer en voor games moet ik alles vaak het laagst zetten om toch nog redelijk te kunnen spelen en ik ben dat zat.

    Ik zoek dus een goede laptop (niet al te duur in aanschaf) waar ik goed op kan gamen (prioriteit nummer. 1). Wel eentje rond de 15 inch. Ik heb gekeken naar Alianware maar dat vind ik toch wel iets teveel van het goede qua prijs.

    Mvg.

    Edit: Met games bedoel ik onder andere WoW op de hoogste settings, want op mijn oude laptop die ik nu heb loopt die zelfs te haperen als ik alles op het laagst heb. :p
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2010
  16. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Welk budget had je ongeveer in gedachten?
     
  17. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
    Rond de 600 ongeveer. Ik weet dat laptops en nieuwe games niet gaan op lowbudget. Maar ik wil het toch echt vooral gaan aanschaffen voor WoW (wie niet al teveel vraagt). Ik ben echt een leek in pc/laptop hardware dus ik heb geen idee hoe of wat.

    Mvg.
     
  18. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Het beste is om 1 antivirus programma draaiende te hebben. Anders gaan ze met elkaar lopen vechten. Daarnaast kan het ook aardig wat geheugen wegknagen.

    Overigens kan ik Kaspersky als programma afraden. 1 dag op mijn pc gehad, 3 crashes en ik kon ook geen poorten openen in het programma (voor de blizzard downloader). 1 keer blokkeerde hij zelfs mijn totale internet.
     
    Laatst bewerkt: 5 okt 2010
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  20. Legacy

    Legacy Dodelijk

    Berichten:
    568
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina