1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sorry, verkeerd opgevat dan :p

    De wet kopen op afstand stelt dat je zonder opgaaf van reden terug kan sturen. Dus je hoeft helemaal geen reden op te geven. Dus als de specs niet kloppen kan je gewoon terugsturen.
     
  2. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Goed, Laptop werd vandaag bezorgt. (Niks over gehoort van BCC, Geen verzendmail gehad of iets dergelijks dus ik ging er niet meer vanuit dat ik hem vandaag zou krijgen omdat de levertijd op de site inmiddels op 2 weken staat. Toch stond er toch echt een pakketbezorger voor de duer met een doos van de BCC.)

    Laptop was netjes verpakt in een doos met luchtzakjes met daarin de doos waarin de laptop zelf zat.
    Op het etiket dat op de doos zit stond het volgende vermeld:

    OS: Windows 7 Home Premium (64b) [Aangename verrassing, Ging uit van X86.]
    CPU: Intel Core i3 380M [2.53Ghz.]
    LCD: 15.6'' LED HD (16, Gloss)
    VRAM: ATI MRadeonHD5470 gDDR3 512MB
    [Toch wel dus, Mooi. Tijd om de doos te openen ;)]
    Memory: 4GB
    HDD: 500GB
    [466, Afgerond naar boven.]
    ODD: Super Multi Dual Layer (SATA)
    Wired: 100M LAN
    Communic: 802.11 bgn (1x1)
    Color: Silver
    [Dacht dat hij zwart was? Kom er zo nog op terug. En ach, Voor dit geld moet je niet zeuren over het uiterlijk.]

    Goed Laptop uit de doos,
    Schrok toch wel even toen ik hem voor het eerst zag maar inmiddels ben ik er al aan gewend geraakt.
    Die Silver/Groenig Geborsteld Aluminium Look is in het begin echt wennen, De Chrome muisknoppen trouwens ook.
    Gelukkig is het merendeel van de binnenkant wel gewoon mat zwart.

    Hoeveelheid voorgeinstaleerde software viel wel mee, Op McAfee na heb ik alles er nog op laten staan, Zitten ook een aantal Casual Games op maar of dat was is heb ik nog niet getest. (Office 2010 Word en Excel zijn in een basic versie onbeperkt bruikbaar, En mocht er dus op blijven staan.)
    Voor de rest was het allemaal software die ik er anders toch wel op had gezet, Skype en Adobe reader bijvoorbeeld.

    Verder krijg je de bekende aansluitingen, Niet veel want het blijft een budget laptop/notebook.
    Maar met 3 USB, een VGA en HDMI poort, UTP poort en koptelefoon uit en Mic in is het noodzakelijke aanwezig. Tevens is er ook nog een kaartlezer aan boord die in ieder geval SD kaartjes pakt, Voor de rest heb ik er nog niet naar gekeken.

    Voorlopige conclusie: Voor €462,- absoluut geen miskoop.
    Inmiddels kost hij weer €549,- maar ook voor dat geld vind je geen ander merk dat deze specs voor die prijs aanbied.

    Ik ben er erg tevreden mee.
    Hij is trouwens in December van vorig jaar uit de fabriek gekomen dus ik gok dat het gebrek aan informatie over deze laptop komt omdat hij nog relatief nieuw is.
    Ik ben in elk geval van plan om er een review over te schrijven op tweakers.net, Daar zal ik er ook foto's bijzetten (Al zijn die niet van al te beste kwaliteit.) De helft van de review heb ik immers al lopen typen hier.

    Goed ik zal eens stoppen met het volspammen van dit topic.
    Heren, Hartelijk bedankt voor jullie hulp.

    Sato.
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kwam deze site tegen http://www.medion.com/nl/electronics/cat/Laptops/notebook
    Als ik jou was zou ik dan voor deze gaan http://www.medion.com/nl/electronic...=Kategoriekachel-Hotspots&utm_term=30011268A1
     
  4. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Ik zoek een laptop met echt het minimale van het minimale.

    Het enige wat m'n zus erop wilt doen is:

    Muziek luisteren en downloaden, internetten, torrents downloaden en Word gebruiken.
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Budget? Schermformaat? ...
     
  6. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
  7. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    http://tweakers.net/pricewatch/276854/packard-bell-easynote-tk85-jn-227.html#tab:info
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sowieso geen 10" Atom kopen, die dingen zijn een partij traag en je hebt 1024x600 resolutie, waar niemand blij van wordt om lang achter te zitten.

    Beter geeft ze ~ 100 euro meer uit aan een budget 15", bijv.
    http://tweakers.net/pricewatch/270875/msi-cr610-232nl.html#tab:prices
    of
    http://tweakers.net/pricewatch/265736/hp-625-(wt266ea).html#tab:prices
     
  9. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    ben op zoek naar een laptop van 500-600 euro. hij moet WoW goed kunnen draaien, enja, verder maakt t nie zo veel uit.
    ik heb echt geen idee waar ik op moet letten, dus vandaar dat ik t hier vraag.
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Lees/doorzoek even de laatste paar pagina's zou ik zeggen. Het grootste gedeelte hier heeft een budget van 500-600 dus er staan, zelfs op deze pagina, genoeg opties.
     
  11. Muamba123

    Muamba123 FC TWENTE

    Berichten:
    784
    Leuk Bevonden:
    7
    ja ik heb ze gezien, maar ik weet niet precies of die laptops de dingen kunnen die ik er mee wil doen, gamen dus.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Na wat zoeken ben ik op deze laptop uitgekomen van medion, voor 599euro.

    Kan iemand mij vertellen of dit qua prijs/kwaliteit een aardige laptop is?

     
  13. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Nee er valt zeker beters te vinden voor die prijs. Is €600 je max prijs?
     
  14. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Er valt sowieso wel wat beters te vinden dan die inderdaad, die kaart is echt waardeloos.

    Nog bepaalde eisen waar hij aan moet voldoen?

    Edit:// Ik zie nu dat je het vooral voor de studie wilt gebruiken. <600 dan kom je al snel terecht bij dit soort laptops:
    http://tweakers.net/pricewatch/268975/asus-a52je-ex050v.html#tab:info
    http://tweakers.net/pricewatch/270870/msi-cx623-081nl.html#tab:info

    Ik zou als ik jou was dan toch van Medion afwijken, die hebben ook veelal onboard kaarten en zijn lang niet altijd zoveel goedkoper dan een HP, ASUS, Acer of MSI.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als ie de laptop niet voor grafische dingen gaat gebruiken kan die videokaart hem toch gestolen worden, dus is het beter om voor een snellere processor te gaan. In dat geval is die Medion niet echt een slechte keus, jammer dat ze tegenwoordig geen 3 jaar garantie meer geven, daarmee is het grootste voordeel verdwenen.
     
  16. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Dat is ook waar, maar aangezien hij ook films ermee wil streamen e.d. leek het mij handiger om het iets meer te spreiden, de 4500M zit toch wel in een hele lage klasse.
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    En 3GB RAM vind ik ook al zoiets raars.
     
  18. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Okok, bedankt allen.

    De reden dat ik naar een medion op zoek ben, en niet naar bijv een Asus, is omdat mijn vorige asus constant voor problemen heeft gezorgd.

    Momenteel type ik op de oude aldi medion laptop van mn ma, die het na 5 jaar nog prima doet.

    Nou begrijp ik dat deze persoonlijke ervaring niet representatief is, maar iets dat ik altijd gewaardeerd heb is de service die medion altijd heeft geboden. Breek me de bek niet open over de service van asus...

    Hoe dan ook, ik neem jullie advies ter harte en zal verder blijven zoeken.
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    3GB RAM had ik niet eens gezien. Dat is wel faal inderdaad.
    Maar goed er bestaan wel laptops met een Core i5, 4GB RAM en een dedicated GPU voor 600 euro, gewoon ff zoeken ;).
     
  20. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Een dedicated GPU, wat houdt dat precies in?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina