1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Een aparte videochip/kaart, die betere performance levert dan de geïntegreerde chips.
     
  2. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    En hoe herken ik het verschil dan als ik specs van verschillende laptops vergelijk?

    Bij de info van die medion laptop staat bijvoorbeeld alleen:
    Videokaart: Intel® Graphics Media Accelerator 4500M HD
     
  3. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Tnx voor de tip Lenny.

    Ik ben er ondertussen bijna uit. Ik kreeg vandaag toevallig een telefoontje van een aldi-district manager dat ze deze 17 inch nog wel hebben:
    http://aldi.medion.com/md98550/nl/?refPage=medion

    Vergeleken met die dell die jij bedoelde komen ze aardig overeen. Zelfde processor en hoeveelheid geheugen. De grafische kaart van de medion laptop zegt mij echter niks.
    Wel fijn aan de medion laptop is de 3 jaar garantie (wat bij dell 100 euro extra kost) en de 3.0 usb.

    Wat zou jou advies zijn? Je weet er duidelijk meer van dan ik :)

    Het verschil tussen 15 en 17 inch maakt me niet veel uit, beide hebben voor mij voor en nadelen. Kijk graag films, maar ik zal er ook af en toe mee rond moeten reizen.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die Medion gebruikt de geïntegreerde videochip van de processor. Tenzij je zeker weet dat je er nooit video intensieve taken op gaat doen (video/foto editen en gamen) zou ik die Dell verkiezen boven de Medion. Maar ik weet niet hoe belangrijk jij die 3jaar garantie vindt.
     
  7. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Veel verder dan paint kom ik niet haha. Enige wat ik van mijn videokaart vraag is 720p streams via de hdmi. Als 1080p ook mogelijk is is dat mooi meegenomen.
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat moet nog wel lukken :p
     
  9. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Ik ben naast die dell van je link ook deze tegen gekomen:
    http://www1.euro.dell.com/nl/nl/bedrijven/Dell-Laptops/xps-15/pd.aspx?refid=xps-15&s=bsd&cs=nlbsdt1&~ck=mn
    En dan de linker.

    Het enige verschil wat ik zo snel zie is de videokaart en een iets kleinere harde schijf.

    Die van jouw link heeft een 1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650

    Die van mij een 1GB NVIDIA® GeForce™ 420M GT, en dan zou me dan 50 euro besparen.

    Is die ATI kaart daadwerkelijk een stuk beter of kan ik beter voor de NVIDIA gaan en 50 euro besparen?
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  11. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Is die ook :cool: Ook is de kwaliteit van de XPS beter dan die van de Inspiron.
     
  12. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Tnx beide!

    Zo mn ouders maar es opbellen en ze over al mijn welverdiende studiepunten vertellen :D

    @Cookie: je hebt de laptop zelf ook? Er wordt standaard 1 jaar garantie bij geleverd, zou je aanraden dat naar 3 jaar te verlengen?
     
  13. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb hem ook, inmiddels alweer een maand, alleen met andere specs. Ik heb er zelf geen extra garantie bij genomen omdat mijn budget al was bereikt en ik het erg duur vond, het is een keuze die je zelf moet nemen maar van wat ik in het topic op tweakers las heeft ook bijna niemand daar verlengt.
     
  14. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Moet toegeven dat ik de BTW en verzendkosten ook over het hoofd zag. Kom zonder extra's nu op 658 euro uit.

    Waarschijnlijk nog steeds een gunstige prijs, maar die verlenging laat ik inderdaad lekker zitten :)
     
  15. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Welke is beter qua specs (voor de prijs van rond 600) de XPS 15 of de Inspiron 15R?
    Mijn Acer is nu bijna dood na 5 jaar (waarschijnlijk gaat dat door mij komen :+) spatie doet het niet meer goed (toets kapot, geen zin om nieuwe te bestellen) en is ontzettend outdated blabla.

    Heb alleen geen geld momenteel en deze houd het misschien nog een weekje uit.

    Wat ziet hier achter, moet je nog extra kosten betalen boven die 29,95 die hun zeggen?
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De XPS 15 die nu erop staat van €599 zou ik kopen.
     
  17. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Oké, hoe zijn de speakers Cookie? :cool:
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    BRILFUCKINGJANT! _O_ Nee echt, het zijn de beste speakers die je kan vinden in een laptop :) Ik heb alleen wel gelijk nieuwe drivers geïnstalleerd (o.a. voor de speakers), nu kan hij ook nog een stuk harder zonder ruis :cool: Alleen jammer dat je budget het HD scherm niet toelaat want ook daarmee springt de xps eruit.
     
  19. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Zijn alle 4 toch HD schermen?:eek:
     
  20. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Met HD bedoel ik in dit geval 1080p (1920x1080), bovenstaande hebben een res van 1366x768.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina