1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Sorry weet niet heel veel van maar op notebookadvies.nl word je echt super geholpen werd een keer binnen 5 minuten beantwoord via de mail en op forum kan je al je vragen kwijt.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben misschien van plan een nieuw laptopje te kopen en door mijn strikte eisen (maximaal 16", full hd en blu-ray) heb ik 2 laptops gevonden:

    De Dell Studio XPS 16 met:
    Intel P8600 (2.4 GHz)
    Full HD RGBLED scherm
    7200rpm HDD

    De HP HDX16-1160:
    Intel P8700 (2.53 GHz)
    Gewoon scherm
    500GB 5400 rpm

    De pluspunten van de Dell zijn het betere scherm en de snellere harde schijf terwijl de HP een sneller CPU heeft en hij is iets goedkoper (en numeriek klavier en een betere grafische kaart en iets mooier, maar dat maakt me niets uit).

    Het gaat me vooral om de snelheid dus het gaat om een snellere harde schijf vs een iets sneller CPU. Ik ben geneigd om voor de snellere HDD te gaan (de Dell dus) maar die Dell het dan weeral het minpunt dat hij warm kan worden. Maar die heeft dan ook weer een beter scherm.

    Uiteindelijk twijfel ik dus en een paar beargumenteerde meningen zouden dan ook welkom zijn :).

    Een ander voor/nadeel van de Dell is dat hij binnenkort de 4670 krijgt (waar ik dan ook op ga wachten als ik voor de Dell gaat).
     
  3. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet het niet zeker, maar bij die HP moet je uitkijken. Er staat namelijk Azerty achter, wat kan duiden op het feit dat het een laptop met Azerty toetsenbord bevat, wat dus anders is als het QWERTY toetsenbord wat we in Nederland gewend zijn. Ik lees het nergens terug in de beschrijving, maar aangezien het van een belgische site komt kan het wel eens kloppen.
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Weet ik en hetzelfde geldt ook voor de Dell. Maar bedankt voor de waarschuwing :).
     
  5. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik dacht ik waarschuw even, want ik ken iemand die dus verast was toen hij ineens een Azerty keyboard had :+.


    Ik zou zelf voor de Dell kiezen, helemaal als ie de 4670 krijgt. CPU verschil is niet zo groot lijkt me, en de Dell heeft een mooier scherm en een snellere HD. Ik ken iemand die ook zon scherm heeft, en vergeleken met die van mij geeft die veel mooier weer.

    Zelf heb ik een HP, ben er niet ontevreden over maar als ik een nieuwe mocht kopen zou het geen HP zijn. In ieder geval niet dezelfde. Vind hem niet echt fijn om op te werken, vind de touchpad erg vies om mee te werken, beetje struw dus als je er met je vinger erover heen gaat voelt het erg naar aan. Zo ervaar ik het, ik ken mensen die er geen last van hebben. Ook is mijn HP van irritant plastic wat redelijk plakt, zeker met dit weer.

    Maar dat verschilt natuurlijk per laptop. Dus ik zou ze in ieder geval in het echt gaan bekijken en voelen. En als de DELL bevalt zou ik zeker voor die kiezen.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar Pegas is een Belg dus dat zit wel goed :+
    @Nitram: Welke HP heb je ? Ik ben echt blij met mijne (dv5 1160ed).

    @Pegas:
    De prijs is zo ongeveer om het even als je de Dell uitrust met een 1080p scherm en 4GB geheugen. Als de 4670 dan niks meer kost zou ik voor de Dell gaan.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2009
  7. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de 9780 ED. Qua prestaties en degelijkheid niks mis mee, vind alleen de touchpad en de gebruikte plastic niet fijn, zeker niet met warm weer.

    Maar misschien ligt dat meer aan mij dan aan HP :+.
     
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik zoek een huis- en tuin laptop. Eentje waarmee ik kan internetten, tekst verwerken en muziek luisteren. De meest standaard dingen dus, maar vooral tekst verwerken. Ik denk niet dat er dus een hele beste laptop voor aangeschaft hoeft te worden. Het liefst ook zo goedkoop mogelijk, wat wel moet lukken met mijn eisen lijkt mij :+ Verder mag die niet te groot zijn, want dat is te zwaar sjouwen naar school, volgend jaar.

    Of is iedere laptop hier wel geschikt voor? :+

    Oh, wait. Dit had ik al eerder gevraagd, naja. Ik wil graag zo snel mogelijk een laptop kopen, ben ik van die last af.

    Hoe zit het met de beeldscherm verhoudingen? Ik zie wel aardig wat laptops die redelijke specificaties hebben, maar die zijn dan maar 10 inch. Dat lijkt mij wel erg klein, of niet?
     
    Laatst bewerkt: 7 jul 2009
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ Nitram en Lenny-t: Bedankt :). Ik ga voor de XPS 16. Nu is het alleen nog wachten tot dat de 4670 hier uitkomt en hoeveel extra ze er gaan voor aanrekenen (in de USA is het $100).
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    10 inch word je niet vrolijk van.
    Ik zou hem minimaal 14 inch kopen, dan heb je tenminste nog wat oppervlakte voor je scherm en ook niet belangrijk, voor je toetsenbord ;)
     
  11. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een laptop, ik wil hem op korte termijn aanschaffen (komende week oid).

    Waarvoor ik hem wil gebruiken:
    - Internetten
    - Muziek afspelen (boxen van de laptop zelf zijn niet belangrijk, muziek gaat over stereoinstallatie)
    - School, tekstverwerking etc. (begin komend jaar met studeren)
    - CD's/DVD's branden

    Bovenstaande is het belangrijkste, wat leuk meegenomen zou zijn:
    - Photoshop, ik vind het wel leuk om met Photoshop te kloten maar dat is geen prioriteit
    - Gamen, het zou leuk zijn als ik wat rts-games zou kunnen spelen (hoeven niet de allernieuwste games te zijn), maar dat zou een leuke bijkomstigheid zijn

    Eigenlijk is dat het wel, nog een paar andere puntjes:
    - Ik heb een hekel aan slome pc's, dus genoeg processorkracht is wel gewenst
    - Besturingsysteem hoeft er niet per se op te zitten
    - We hebben nu een gewone pc met adsl verbinding maar ik wil graag een draadloze internetverbinding met mijn laptop hebben zodat ik door het hele huis en achter in de tuin (+/- 50 meter) kan internetten, hier tips voor misschien?
    - Het maakt me niet veel uit waar ik de laptop aanschaf (internet/MediaMarkt/Saturn oid), dus aanbiedingen uit winkels zijn ook welkom

    En het belangrijkste natuurlijk, mijn budget:
    +/- 500 Euro, minder is leuk, maar ik wil wel graag een goed, degelijk product

    Wat ik tot nu toe zelf ben tegengekomen:
    - Compaq Presario CQ60-400 SD, 399 Euro
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  12. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik moet een laptop uitzoeken voor mijn ouders. Ze zullen er niet heel veel op doen, behalve de pure basisdingen. Wel willen ze een groot scherm. Liefst zo groot mogelijk. Dat komt dus neer op een 18 inch beeldscherm.

    Daarnaast willen ze dat het beestje nog soepel loopt. Daarvoor had ik dit ding in gedachten.

    Is dat goed genoeg voor alle standaardmeuk? Kunnen ze dan later evt. nog photoshoppen/video's bewerken?

    Mijn twijfels:
    Is die netwerkkaart voldoende, of moet ik toch echt gaan kijken naar eentje die de nieuwe N-standaard aankan?

    Is windows vista home basic voldoende, of te beperkt?

    Moet ik in de winkel nog vragen naar Windows 7? Wat is de regeling daarvoor? (als je nu een laptop koopt, kan je dan goedkoop/makkelijk upgraden naar Windows 7?)

    Wat moet ik erbij nemen om een goede bescherming tegen virussen te hebben? (ik ben alles kwijt sinds ik ben overgestapt op een mac)

    Wat is je budget? 400 - 600 euro
    Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Tekstverwerken/surfen/muziek.
    Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken? Niets.

    /edit: oh, en ik ben al die Acer-dingetjes aan het vermijden, maar is dat nog steeds nodig? Enige tijd terug waren die altijd van matige kwaliteit/levensduur..
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  13. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Wat is je budget?
    400-650 euro
    Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    Niet aankomend jaar, maar volgend jaar ga ik studeren (waarschijnlijk :+). Mijn pc is echter aan het einde van zijn latijn en maakt ook nog eens een pokken herrie. Ik zit dus met de gedachte te spelen om hem alvast te vervangen, maar dan wel voor een laptop. De dingen waar ik mijn pc momenteel voor gebruik:
    - Internet, gewoon willekeurig surfen, menig fora, online shops en osm voornameijk. Ook regelmatig streams, youtube of sites waar ik series op kijk.
    - Office, word/powerpoint met name, voor school.
    - Kijken van films doe ik ook regelmatig. Niet HD!
    - Komend jaar ook Fifa Manager 2010 waarschijnlijk (systeem-specificaties nog niet bekend, maar eerste screens zien er best hoge kwaliteit uit). In deze game kan je ook je wedstrijden bekijken alsof iemand anders Fifa 2005 speelt. Ik denk dus dat deze game redelijk veeleisend is.
    - Misschien ook weer World of Warcraft (ligt eraan of er een laptop is die deze game gewoon vloeiend kan draaien).
    Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    Eigenlijk niets. Ik wil alleen het liefst kosteloos office kunnen blijven gebruiken. Ik ga ervan uit dat ik het gewoon weer opnieuw kan installeren op mijn toekomstige laptop en dat ik het niet opnieuw hoef aan te schaffen???


    Ik denk dat ik met name advies zoek m.b.t. specificaties die mijn laptop zou moeten bezitten om deze dingen te kunnen doen. Ik denk dus dat een laptop met een harde schijf van +- 200gb en het werkgeheugen/videokaart (en weet ik veel wat je nog allemaal nog nodig hebt), om laten we zeggen world of warcraft, vloeiend te laten lopen volstaat. Een accu die wat langer meegaat zou ik ook fijn vinden. Eventuele (toekomstige, want ik koop hem pas in september) aanbiedingen/koopjes hoor ik ook graag.


    p.s. Internet thuis is geen probleem, dat is allemaal geregeld met via een homeplug, maar internet buitendeur (en dan bedoel ik bijvoorbeeld in de RR of op de toekomstige Uni) daar zou ik graag wat meer informatie over hebben. Ik neem aan dat als je een ontvanger o.i.d. hebt in je laptop dat je waarschijnlijk binnen je universiteit wel een aansluiting hebt. Verder voor google maps etc in de stad heb ik gewoon mijn mobiel.

    Edit:

    Zouden deze specificaties bijvoorbeeld voldoen?:

    http://www.wehkamp.nl/computers-tel...-353g25mn-laptop/C09_I08_I41_731119/?SM=1#t10

    of

    http://www.wehkamp.nl/computers-tel...-424g32mn-laptop/C09_I08_I41_730688/?SM=1#t10

    Welke specificaties zou ik bij deze ongeveer op moeten letten en hoe hoog zouden ze moeten zijn?

    Overigens, maakt het veel uit welk merk, zo ja welk merk kan ik het beste naar kijken.

    En als laatste vermelding, in mijn huidige rugzak zit een compartiment voor 15,4 inch maximaal. Dus 15-15,4 inch heeft voorkeur. Als er echter een grotere is maar echt heel goede prijs/kwaliteit verhouding kan er natuurlijk een andere laptoptas gekocht worden :+
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2009
  14. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je hem toch pas in september gaat kopen vraag dan maar weer, want de computermarkt gaat wel zo hard dat alles wat je nu koopt over 2 maanden 100 euro goedkoper kan zijn. Ik zeg: quote jezelf over 2 maanden maar weer ;)

    @Mr. E: Die laptop is opzich wel goed genoeg en lekker basic, maar hij staat maar bij 1 winkel te koop. Ik kan nog wel ff voor je kijken als ik tijd heb voor een leuke laptop.
     
    Laatst bewerkt: 12 jul 2009
  16. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Er staan ook vragen bij die nu al beantwoord kunnen worden m.b.t. specificaties bijvoorbeeld.
     
  17. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Moet binnenkort ook maar laptop gaan checken voor volgend jaar zit toch heel erg te kijken de XXoDD voor mij toch wel de beste serie van allemaal al vind ik Lenovo's ook zeer goed.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Sowieso een laptop kopen met aparte grafische kaart en niet shared. Dat wil je niet als je gaat gamen. Kijk voor je laptop vanaf een Nvidia 95xx/85xx, liefst GT of ATI 36xx/46xx vanaf daar komt de power wel aardig naar voren van de laptop videokaarten. Hoe het zit met die nieuwe serie Nvidia (1xxM) weet ik niet precies, moet ik me nog ff in verdiepen:+
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Laatst bewerkt: 20 jul 2009
  20. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Krijg een 404 bij je link..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina