1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    [​IMG]
    [GB]Laptop Advies[/GB]
    Deze thread is bedoeld om mensen van advies te voorzien bij het kopen en/of samenstellen van een nieuwe latop.

    Omdat de laatste tijd is gebleken dat mensen zomaar een vraag stellen, zonder eerst zelf onderzoek te hebben gedaan, zijn we genoodzaakt om een aantal regels vast te stellen. Hieronder zijn deze terug te vinden, inclusief de opmerkingen zoals je deze vroeger tegenkwam.

    [GB]Regels[/GB]
    Bij advies over een nieuwe laptop:
    • Wat is je budget?
    • Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    • Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
    • Doordat er aan de lopende band nieuwe modellen verschijnen, en de prijzen van onderdelen met de dag veranderen, heeft het weinig nut om nu advies te vragen over een laptop die je pas over twee maanden of later wil kopen.

    Overige regels:
    • De algemene huisregels van Xboxworld.nl zijn van toepassing, zie de FAQ.
    • Gebruik bovenstaande regels als richtlijn om zo goed en spoedig mogelijk te worden geholpen.
    • Het kicken van je vraag die niet is behandeld is niet toegestaan mits het langer als één dag is geleden. Soms schieten de pagina's als paddestoelen uit de grond, en wordt een vraag gewoon over het hoofd gezien.
    • Wannabe-MOD gedrag wordt niet gewaardeerd, en zal worden bestraft. Gebruik gewoon de report-functie, en de verantwoordelijke crew neemt het zo spoedig mogelijk in behandeling.
    • Vragen die niets te maken hebben met laptop advies zullen niet worden behandeld, en eventueel zonder kennisgeving worden verwijderd.
    • Hier is het overzicht te vinden waar je je vraag kan stellen.

    [gb]Links[/gb]
    Tweakers Pricewatch
    Hardware.Info Prijsvergelijker

    [gb]Voorgaande delen[/gb]
    Deel 1
    Deel 2



    Hou het gezellig :b:
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Als iemand die nodig heeft. :)
     
  3. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben bezig met zo'n Dell in elkaar te zetten, maar zit met een paar vragen:

    Maakt een i5 of i7 processor heel veel verschil? Met i5 blijf ik netjes binnen budget (±700e), maar als ik zo'n i7 erin zet ga ik meteen over de 1000e heen.
    Laptop zal voornamelijk gebruikt worden voor school/werk, internet, en maar af en toe een game...

    Zelfde met een 1gb of 2gb grafische kaart, het is maar 80€ extra, maar merk je daar nou heel veel van?
     
  4. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Meer productinfo (typenummers e.d.) erbij is wel handig Lequero, je hebt namelijk quad core i7's en dual core i7's.
    Hetzelfde geld voor videokaart, je kan een 2GB videokaart hebben, maar een 1GB kan sneller zijn, geheugenhoeveelheid bepaalt niet alles.
     
  5. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua processor heb ik de volgende keuze:
    (nu gewoon de bovenste genomen)

    - 2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
    - 2e generatie Intel® Core™ i5-2520M Processor 2,5 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,2 GHz [meerprijs € 60,00]
    - 2e generatie Intel® Core™ i5-2540M Processor 2,6 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz [meerprijs € 110,00]
    - 2e generatie Intel® Core™ i7-2620M Processor 2,7 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,4 GHz [meerprijs € 250,00]
    - 2e generatie Intel® Core™ i7-2630QM Processor 2, GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz [meerprijs € 160,00]
    - 2e generatie Intel® Core™ i7-2720QM Processor 2,2 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 3,3 GHz [meerprijs € 340,00]

    Qua videokaart kan ik alleen kiezen uit:

    - 1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card [Inbegrepen in prijs]
    - 2GB NVIDIA® GeForce® GT 540M Graphics Card [meerprijs € 80,00]

    Heb niet zo veel verstand van dit soort dingen, en het is heel verleidelijk om gewoon voor de pats zo'n i7 erin te gooien, maar wat ik me serieus afvraag is of ik het verschil tussen een i5 en i7 bij gewoon gebruik echt ga merken...
     
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Als je geen zware programma's gaat draaien dan merk je vrijwel niets van het verschil tussen een i5 en i7. Ik heb ook een i7 maar voor mij slaat het eigenlijk ook nergens op. Het verschil tussen de 540 en 525 is ook gering. De reden dat ik uiteindelijk voor de i7 ben gegaan is omdat dat wat meer "future proof" is.
     
  7. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Denk dat ik maar gewoon voor i5 en 1gb kaart ga, en dat geld gewoon in m'n zak hou.

    Kom nu voor het volgende systeem (met verzendkosten) uit op €662,60 (incl gebruikte 10% kortingscode)
    Is dat een beetje een fatsoenlijke prijs voor wat ik krijg?

    2e generatie Intel® Core™ i5-2410M Processor 2,3 GHz met Turbo Boost 2.0, tot 2,9 GHz
    Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT – Engels
    4.096 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 [2 x 2.048]
    1GB NVIDIA® GeForce® GT 525M Graphics Card
    320 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
    8x DVD+/-RW Optical Drive
    Intel® Centrino® Wireless-N 1000 (EUR)
    250V Power Cord
    1 year Collect & Return Hardware Support included with your PC
    Integrated Mobile Broadband Mobile Broadband Module - no SIM card included
    6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
    XPS L502x Resource DVD (Diagnostic & Drivers)
    Metalloid Aluminum Cover
    Geen Accidental Damage-support
    DataSafe online back-up van 2GB – licentie van 1 jaar
    LCD 15.6 HD WLED TL ( 1366x768 ) 720p with 2.0 Mega Pixel Integrated Camera
    Datasafe Local 2.3 Basic
    Geen productiviteitssoftware geselecteerd
    McAfee® SecurityCenter - beveiliging van 15 maanden - Nederlands
    130W AC Adaptor
    Dvd met hulpbronnen: media met besturingssysteem (MUI) Windows® 7 Home Premium (64-bits)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Zeker een mooie prijs :)
     
  9. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Voor mijn broer.

    Wat is je budget?

    350-400 euro

    Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?

    Internet, MSN en hij speelt niet meer dan Renegade. :9

    Ik weet dat elke laptop hier wel goed voor is, maar je wilt toch altijd zoveel mogelijk voor het geld.
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    M'n Vaio is zojuist met de post binnen gekomen!
    Ben nu bezig met alle vooraf geïnstalleerde meuk te verwijderen. Eerste indrukken: zeer mooi apparaat. Alles voelt en ziet er erg degelijk uit (USB apparaten zitten bijvoorbeeld echt ram vast, niks geen speling of iets, scharnierpunten van het scherm ogen stevig). 1080p scherm is echt prachtig (ook niks te klein, heb zelfs de taakbalk op 'kleine pictogrammen weergeven' gezet :p) Voelt zo op het begin erg snel aan (mag ook wel met een i7 op 2,8 Ghz en 6 GB ram) maar de echte test zal komen als ik straks SolidWorks een zwengel geef. Maar voor nu: zeer tevreden met m'n Vaio! (E series).
     
  11. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen met het uitzoeken van mij nieuwe macbook pro? is het de moeite waard om 300 dollar bij te betalen voor 2.7hz duel core i7 ipv 2.3 hz duel core i5? Gaat het veel uitmaken in kwaliteit?

    En daarnaast een beetje dezelfde vraag over de memory, 8gig in plaats van 4 scheelt 200 dollar, maar hoeveel merk je er nou echt van?

    In andere woorden, is het de moeite waard om 500 dollar bij te betalen om de computer perfect te maken of doet ie eigenlijk ook wel heel goed zijn werk zonder die opties? Het hangt er natuurlijk vanaf wat je wilt maar ik ben niet van plan erop te gaan gamen. Gewoon studie/films/muziek/internet?
    Alvast bedankt!
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Koop de iBood van vandaag!
     
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
    Zoek ook wat!

    # Wat is je budget?
    €350/€450
    # Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?
    Voornamelijk eigenlijk voor mijn moeder voor wat te internetten en simpel dagelijks gebruik. Office wil ik er wel op hebben, even als photoshop. Voor de rest maakt het mij/haar niet veel uit. Wel wat GB qua harde schijf, en ding moet wel vlot zijn. Grafische kaart maakt niks uit, in mijn prijsklasse zal er niks bijzonder zijn. WiFi kaart erbij ingebouwd zou zwaar handig zijn. De laptop moet wel beschikken over een HDMI ingang/uitgang zodat ik hem direct op mijn tv kan aansluiten voor films. :+
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Koop de iBood dan ook :+
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vraagje voor een collega:

    Budget 1000,-
    Dikke gamebak zijn
    17" scherm, breedbeeld
    multi-media, dus een mooi scherm
    blu-ray
    geen Apple

    en Is i7-2630QM (Sandy Bridge architectuur) een aan- of afrader?

    hoor wel even :)
     
  17. JeePee

    JeePee Guest

    Hoe werkt dat Turbo Boost op die i-processoren eigenlijk? Die van mij zou normaal 2,8 Ghz moeten doen, en in TB-mode 3,5 Ghz, maar als ik m'n laptops energiebeheer op 'hoge prestaties' zet, dan draaien m'n cores constant 3,3 ongeveer, zonder dat er zware programma's draaien. Op 'gebalanceerd' zitten ze op ongeveer 1,8 Ghz, maar als ik ook maar even iets zwaars doe dan knallen ze gelijk naar 3,3/3,4 Ghz. Had Intel dan niet beter op kunnen geven dat dit een 3,5 Ghz processor is? :p Die 2,8 doet 'ie nooit.

    En kan het kwaad om constant op de max te zitten? Temperaturen zitten onder de 50 graden, maar weet niet of het de levensduur van een processor verkort als je hem constant op een hoge frequentie laat klokken?

    @ Kevf,
    Een dikke gamebak met blu-ray vind je voor dat geld niet (sowieso lastig in een laptop). En als je 17" neemt hoort daar natuurlijk een lekkere resolutie bij wat het soepel gamen ook niet echt ten goede komt. Wat voor spellen wilt hij spelen? Die processor is trouwens prima!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2011
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee dat maakt niet uit voor de levensduur e.d. Is toch niet erg dat ze altijd 3,3Ghz draaien ;)
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Ook dan boost ik 'm lekker in hoge prestaties :+ Maakt ook niet uit, maar ik snap dan niet waarom Intel 2,8 opgeeft. Dat hele turbo boost verhaal lijkt nergens op te slaan.
     
  20. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dikst mogelijke gamebak voor dat budget dan ;)
     

Deel Deze Pagina