1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.033
    Hij is niet meer bij Bol.com te koop, maar wel hier.
    Wat is je budget?
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat zijn 2 dingen die niet samen gaan. Een 17 inch laptop is gewoon zwaar, daarnaast heb je er helemaal niks aan want op een 15" scherm heb je vaak dezelfde resolutie als op een 17".

    Je zegt dat je af en toe een spelletje wilt spelen, maar dat is een erg ruim begrip. Speel je af en toe een simpel spelletje of speel je toch wel een recente game die wat meer eisen stelt aan je pc. Noem even op welke spellen, want laptops zijn over het algemeen niet geschikt om op te gamen.
    En budget is ook niet onbelangrijk inderdaad.
    De videokaart is bedroevend slecht. Als ik jou was zou ik voor deze laptop gaan, voor dat geld ga je niks beters vinden.
    http://tweakers.net/pricewatch/295244/asus-n55sf-s1366v.html
    Full HD scherm, blu-ray speler, redelijke videokaart voor een laptop. Voordeel van de Nvidia mobiele gpu's is dat ze kunnen wisselen tussen de Nvidia GPU en de GPU die in de processor ingebouwd is, dat betekend in de praktijk dat je +- een uur langer op je accu kan werken.
     
    Laatst bewerkt: 28 jun 2012
  3. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    nja diablo wil ik wel gaan spelen! ok nja dan hou ik het toch op 17inch dan maar wat zwaarder!
    nja iik had die gezien omdat ik em voor 600 euro in een winkel kon kopen die op failetsements verkoop zit en die laptop ''ormaal'' 800 euro kost dacht ik dat het wel een goeie was
    maar opzich zit mn bestedingsprijs wel rond de 1000 euro....
     
  4. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat je niets aan een 17" hebt omdat je op een 15" dezelfde resolutie hebt is natuurlijk onzin. Dan zou er ook geen verschil zitten tussen een fullhd tv van 32" en 42" ;)

    Ik heb zelf al jaren verschillende 17" laptops en die zijn prima te vervoeren. Nu ben ik zelf ook 2 meter en maakt die 1 of 3 kilo mij weinig uit :). Maar dat is een tradeoff die je zelf moet bepalen, ik vind een groot scherm gewoon fijner werken. Daarnaast is er dan meestal ook meer ruimte voor een goed toetsenbord met numpad.

    Wat ook en goede vraag kan zijn: Wordt het een desktop vervanger of heb je er ook nog een desktop naast? Als je de desktop geheel vervangt zou ik zelf een goede laptop nemen. Een goed toetsenbord wordt meestal over het hoofd gezien, maar als jij er straks hele verslagen op moet typen is dat wel heel belangrijk! Al kan je er altijd een los toetsenbord aanhangen, maar daar ben ik zelf minder groot fan van.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2012
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Dat is geen onzin. Het verschil tussen 32 en 42" is ~30%, dat is een wezenlijk verschil dat je gaat merken. Het verschil tussen 15 en 17" is ~10%, je moet al slecht zicht hebben en zonder bril willen kunnen werken wil je dat verschil laten opwegen tegen alle nadelen. Meer gewicht, een grotere laptop die je moeilijk overal neer kan zetten waardoor je weer minder ruimte overhoud voor je muis, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Dat jij het onzin vind is wat anders, maar het is wel degelijk een feit dat het verschil te verwaarlozen is, 17" laptops zijn een niche markt. En dat zie je ook, want er zijn veel meer 15" en 13" laptops te vinden.

    Maargoed, Casper wil graag een 17", dus ik heb er nog 1 voor je gevonden:
    http://tweakers.net/pricewatch/311721/asus-n76vm-v2g-t1023v.html#tab:info

    Een prachtige laptop van de nieuwe N serie van Asus, met verlicht toetsenbord. De GT630M is een renamed versie van de GT540M, in principe een redelijke GPU voor een laptop. Diablo is verder niet zo'n heel zwaar spel dus dat moet wel lukken lijkt mij zo.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2012
  6. LDawg

    LDawg Active Member

    Berichten:
    482
    Leuk Bevonden:
    5
    Als ik mensen zie met een 17" laptop moet ik altijd lachen. Zo'n ding is echt een bitch om mee te nemen. Als je hem als desktop vervanger gebruikt (en dus nooit meeneemt ergens anders naartoe) is het nog redelijk. Maar zo'n ding neem je echt niet gemakkelijk mee naar school.
     
  7. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik had zelfs iemand bij mij in de klas met een 18,4".
    Die had op zijn tafel genoeg ruimte om zijn muis neer te zetten, maar hij kon hem amper nog bewegen :emo:
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik ben nu al twee jaar blij met mijn VAIO laptop, maar nu moet ik er een voor school hebben. En die VAIO is te groot en te zwaar om elke dag mee te nemen. Dus ik zoek een leuke laptop voor volgend schooljaar. Ik ga werktuigbouwkunde doen dus hij moet goed met autoCAD overweg kunnen en ook moet hij digitale boeken goed aan kunnen. Voor de rest de standaard dingetjes als mail en internet. Mijn budget ligt rond de €500,-.
     
  9. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Crossje:
    Nouja ik had aan m'n zus gevraagd hoeveel die van haar gekost had (hadden m'n ouders ook betaald en was een Mac) dat lag rond die prijs. Daarom dat ik denk dat mijn budget ook rond dat bedrag ligt, maar misschien is het ook wel een stuk minder
    En geen Mac idd.
     
  10. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Deze laptops voldoen zeker aan je eisen!

    Ik raad je af om merken te kopen zoals MSI en Alienware. Heb er persoonlijke slechte ervaring mee.

    Wat je ook kan nemen is een BTO laptop. Deze kan je naar eigen smaak samenstellen voor een mooie prijs.

    Dit is ook wel een mooie laptop
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Wat zijn je verdere eisen qua formaat? 13, 15 of 17", moet ie super licht zijn of is een kilo of 3 ook niet erg?
    Wil je er graag zware games op kunnen spelen of ga je alleen maar een beetje internetten?
     
  12. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Bij de eisen die in de brief staan die ik gekregen heb staat alleen dat de resolutie 1024x768 of hoger moet zijn. Hij hoeft niet super licht te zijn maar het is wel bedoelt om mee te nemen. Qua games Minecraft en misschien dat ik nog wat andere games test om te kijken hoe ze er op spelen. Maar BF3 op full quality is niet echt nodig :+ Wel heb ik een kaart van ati of nvidia van 512mb+ nodig.

    Edit:
    Ik ben nu zelf een beetje aan het zoeken en kwam deze tegen, het budget ligt toch wat lager
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    630 is niet 'wat lager', maar 'heel veel lager'. :+
    Wat is je budget nu?
     
  14. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja m'n ouders zijn er niet echt duidelijk over, ik liet er eerst een zien van €999 dat was toch echt te duur toen die van 630 dat kwam al meer in de richting zeiden ze. Als ze nou gewoon een prijs gaven zou het een stuk makkelijker zijn. Maar zij willen dus het liefst nog lager dan dat maar ik vond deze wel aardig. Ik moet er natuurlijk wel een tijdje mee door :+
     
  15. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    ??
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Echt veel lager dan 600 moet je niet gaan voor een laptop die zeg maar 3 jaar mee moet gaan.
     
  17. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  18. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Voor €600,- heb je een grotere en snellere HDD, een betere GPU en 2GB ram meer: Acer Aspire V3-571G-53218G75Makk
     
  19. Corona

    Corona Active Member

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    82
    Als je ouders rond de 500 betalen, kan je zelf toch wel makkelijk 2 a 300 euro bijleggen?
     
  20. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zie die laptop wel zitten! M'n zus zei dat ze gehoord had dat Acer geen goed merk was. Ik betwijfel het maar vraag hier toch nog maar even voor dat ik hem bestel, is dit waar? Wat is er niet goed aan dan? Of is dit een geval waar gewoon 1 iemand een slechte ervaring heeft en gelijk heel Acer maar afzeikt :9 ?

    Edit:
    Net dus ff gegoogled en kom wel slechte dingen tegen over support e.d.
     
    Laatst bewerkt: 4 jul 2012

Deel Deze Pagina