1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    De actie is ook nog niet bekend ;).

    i3 is de nieuwe generatie processoren, laat je misschien even door iemand anders als mij voorlichten wat betreft andere laptops in deze prijsklasse.
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2011
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ah voorkennis! 350 is een goede prijs, als ik het internet zo rondstruin. Speelt een dergelijke laptop moeiteloos full hd af?
     
  3. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Full HD zal die prima doen inderdaad. Verder niks te klagen met 4GB RAM en een i3 voor 350 euro
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    is wel 64bit zie ik, levert dat nog zaken op waar ik om moet gaan denken?
     
  5. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Het is alleen maar voordelig, want 64bit > 32bit, en zo wordt je 4GB ram ook het beste benut.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nee, alle 32bit software werkt ook probleemloos.
     
  7. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Ik heb eigenlijk een advies nodig wat ik zou kunnen doen in het volgende geval.

    Sinds gisteren zat ik lekker op het internet te tikken op men HP G62. Op een gegeven moment zag ik bovenin, in de buurt van de webcam een zwarte vlekje. Ik dacht meteen 'Godveredomme kan ik weer naar Mediamarkt, voor de derde keer in nog niet eens in een jaar'. De vorige 2 keren waren ook al omtrent het scherm. Eerste keer deden ze niets, 2e keer vervanging van kabels en nieuw LED scherm en nu weer gedonder. Heb gruwelijk spijt dat ik niet een Dell heb genomen, want ik had daar nooit problemen mee gehad. Wordt er echt chagerijnig van.... damn...

    Nu is men vraag: Als ik achtergrond doe op helemaal wit, dan zie ik een licht zwart vlekje. Kan dit ook betekenen dat het aan een driver oid ligt(hopelijk) of echt weer het scherm? En ik vraag jullie nu ook wat om advies: kan ik iets doen tegen MM of HP? Het liefst zou ik men money terug willen en dan meteen een andere merk kopen, maarja dat zal wel niet lukken.

    EDIT: Het is echt licht zwart, maar het valt zeker op als de achtergrond wit is.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2011
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Is het niet een vuiltje bovenop het scherm?
     
  9. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.686
    Leuk Bevonden:
    568
    Neej, tis ook echt een soort waas van 1,5 bij 1,5 cm. Redelijk huge ook nog. Het is alsof alles op het scherm helder is, behalve dat plekje. De kleuren zijn net wat donkerder. Heb al verschillende achtergronden geprobeerd en alles hetzelfde. Bij een witte achtergrond is het zelfs grijzig/zwartig.
     
  10. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xbw-lezers,

    Graag wilde ik jullie om advies vragen bij de koop van een nieuwe laptop voor mijn vriendin. Haar budget is 300 euro. Ze zal de laptop voornamelijk gebruiken voor Word, Powerpoint Excel etc en Internetten. Het hoeft in inder geval geen Game-laptop te zijn.

    Zelfs zat ze naar een laptop te kijken die aankomende week bij de mediamarkt in de aanbieding is. Het gaat hierbij om de HP Compaq presario CQ56/101SD (intel pentium t4500 processor, 3GB int. geheugen, 320GB harde schijf, 288 euro).

    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen bij het maken van een goede keuze.

    Groet,

    phoubus
     
  11. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Hey, Phoubus.

    Je noemt dan ook gelijk de enige optie voor €300,- tenzij je ook nog Acer modellen in beschouwing neemt (wat ik ten zeerste afraad).

    Als je je budget €50 - €100 oprekt gaat er een wereld voor je open. Dan kun je ook over videokaarten, i3 processoren en meer geheugen praten. Anders moet je gewoon voor de Presario gaan!
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Mijn pa heeft een nieuwe laptop nodig, was van de week met hem in de Saturn maar geen idee wat hij moet hebben voor zijn prijsklasse (€400 max). Kan beter denk ik eerst op het internet kijken (XBW vragen :cool:) want mijn pa is iemand die wel meteen een impulsaankoop zou doen zonder te weten wat hij koopt als ik er niet bij was. Zoekt gewoon iets simpels waarmee hij kan internetten en zijn werk kan doen (Office, boekhoudprogramma's en dergelijke).
     
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    http://tweakers.net/pricewatch/276219/acer-aspire-5742-384g32mn.html

    Kijk hier even naar. Voor 400 euro is dit de beste die je kan kopen.
    Ondanks dat Ypuh hierboven Acer afraadt, raad ik het je juist aan. Ben nu aan mijn 2e Acer laptop en beide bevallen prima, nooit problemen mee. M'n zus heeft ook een Acer en die werkt ook al jaren prima.
     
  14. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik kan Acer aanraden op het gebied van goede hardware en een goede prijs.

    De nadelen daarentegen:
    - De behuizing is gemaakt van het aller goedkoopste plastic. En nieuw model in de winkel piept en kraakt al, en voelt daarnaast aan als een lunchbox in plaats van een degelijke laptop. Nog een aantal merken heeft hier last van, maar bij Acer is het een standaard.

    - De service van Acer is belabbert. Natuurlijk gaat iedereen er vanuit dat met zijn of haar laptop nooit iets gebeurd, jij past er beter op als al je klasgenoten en collega's. Maar mocht er ooit iets meer zijn, een toetsenbord of beeldscherm wat stopt met werken bijvoorbeeld, dan kan het maar zo zijn dat Acer je 2 of 3 maanden laat wachten op een reparatie. De kans hierop is ook een stuk groter aangezien Acer gebruik maakt van goedkopere materialen. Op zo'n moment ben je echt blij dat je €100,- meer hebt uitgegeven aan die Asus of Sony.

    - Ook hebben Acer's allerlei doelloze software voor geinstalleerd, wat erop neerkomt dat je laptop bij aankoop al niet op volle snelheid kan opereren. Natuurlijk weten de meeste van jullie hier dat een herinstallatie of grote schoonmaak dit oplost, echter 75% van de mensen weet dit niet.

    Ik kan nog even doorgaan. Als je alle punten los bekijkt stelt het misschien niets voor en zie je enkel die €100,- in prijsverschil. Mocht je alles bij elkaar optellen met een verwachtingspatroon dat je 3 jaar zorgeloos kan werken, dan denk ik niet dat je volledig tevreden zult zijn.
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dan vraag ik me af hoeveel laptops van Acer jij dagelijks hebt gebruikt, en vooral in de laatste jaren? Mijn eerste Acer was zeer stevig qua behuizing, er stond totaal geen troep op geinstalleerd behalve Windows en ik heb daar nooit een probleem mee gehad.

    Mijn vorig jaar gekochte Acer is minstens net zo stevig en heeft al een aantal flinke opdonders gehad tegen muren terwijl ik er mee rond liep.
    Ja er stond wat software op geinstalleerd, maar dat staat tegenwoordig op iedere laptop bij aanschaf. Ook Asus duwt hun software door je strot.
    Tevens is de service perfect naar mijn mening. Met m'n huidige laptop een probleem gehad met de dvd speler. Reparatie aangemeld, een dag later werd ie opgehaald en 6 dagen later stond m'n laptop weer op m'n bureau en werkte weer perfect.

    Dus ik zou iedere keer een Acer aanraden als iemand om een laptop vraagt voor een bepaald budget!
     
  16. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Ik werk zelf in een computerwinkel, en ondanks dat ik zelf geen ervaring heb (Apple gebruiker) met Acer, zie ik ze in verhouding toch het meest terug komen (En nee, dat komt niet omdat Acer marktleider is, wij verkopen ze namelijk helemaal niet zo gek veel)!

    Daarnaast kan maak ik gewoon dagelijk de vergelijking tussen Sony en Asus modellen en Acer modellen, wanneer iemand om informatie vraagt. Elke keer wordt het verschil in kwaliteit weer pijnlijk duidelijk. Tezamen met het feit dat je al de voorgeinstalleerde software ziet (die Asus absoluut niet heeft) en het aantal modellen retour, denk ik dat ik toch een gedegen conclusie heb gegeven.

    Mijn tip, lees de reviews van de modellen die je op het oog hebt. Een overgroot deel zal positief zijn in de maanden na hun aankoop, maar als je eens verder leest zie je vaak de mensen die na een jaar met alle problemen zitten opgezadeld.
     
  17. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.811
    Thanks, even met mijn pa besproken en hij vind hem er wel goed uitzien. Hiervoor heeft hij 6 jaar lang met een Acer laptop gewerkt en nooit problemen mee gehad, dus die heeft geen problemen met Acer. Nu krijg je bij MyCom €50 korting bij een Acer laptop, dus degene die hier werd aangeraden is dan €400 (same price overal) maar deze en deze zijn dan ook €400. Zijn die eventueel beter? Die laatste heeft in ieder geval wel een groter scherm. Al wilt ie hem sowieso eerst in de winkel bekijken.
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hij gebruikt het alleen voor z'n werk etc toch? Dan zou ik die nemen die ik je heb aangeraden, omdat die de beste processor heeft van de 3. Die andere 15,6 inch heeft een minder processor, maar wel een betere videokaart.
    Die 17,3 inch zou ik sowieso links laten liggen, je kunt beter voor een I3 processor gaan.
     
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb zelf een Acer v/d TimelineX serie en die voelt gewoon erg solide aan en case is niet van plastic(binnenkant uiteraard wel) en voelt gewoon erg solide aan.
    De service is tegenwoordig ook een stuk beter. Had laatst met m'n dronken kop m'n scherm gesloopt(LCD kapot), opgestuurd en binnen 10 dagen had ik 'm gerepareerd en wel terug(met rekening van 192euro maar dat terzijde;p)

    Bijgeleverde software is idd wel irritant maar dat is, zoals je zelf al aangeeft, met een clean instal zo opgelost.

    De Timeline serie zijn dan wel hun duurdere zakelijke notebooks en die staan wel weer als goed aanbevolen. Die 400 euro dingetjes van ze zijn idd wel shitty.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  20. MrNG

    MrNG Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een zo goedkoop mogelijke (degelijke) laptop die goed Football Mananager 2011 kan afspelen. Is ook het enige wat er gedaan word op die laptop.
    Enig advies of eisen waar ik aan moet denken of die belangrijk zijn?

    Edit: Mag ook een 10 inch zijn, of gaat dat helemaal niet werken met FM11?
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2011

Deel Deze Pagina