1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop advies

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Shriko, 22 mrt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Laatst bewerkt: 18 apr 2004
  2. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zei toch dat die 1501lmi cool was :) .
     
  3. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb hem niet, maar het ziet er wel gaaf uit.....
     
  4. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat de 1501lmi, nu uit productie is genomen ( niet van wegen productiefouten hoor), wel komt er nu een 1510 serie, maar die vind ik zelf veel minder goed. Ik denk dat Acer binnenkort nog wel komt met een goede opvolger in de 1500 serie.
     
  5. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik zoek een goede laptop in de prijsklasse tot €900,-- (liefst iets goedkoper)..
    Wie heeft er een suggestie?

    Een paar vraagjes er ook nog bij:

    Welke processor raden jullie mij aan? AMD of Intel? En wat is het verschil tussen een Intel Celeron, en een pentium?
    Nou las ik ook nog ergens dat er speciale processors zijn voor laptops, maar dat de Celeron daar weer niet toe behoort? En dat de specs van prcessors kunnen verschillen;
    en intel Celeron 1.6 Ghz, staat gelijk aan een pentium 2.66 ofzo?

    Ik heb er op het moment nog erg weinig verstand van, dus als iemand het allemaal op een rijtje voor me kan zetten zou ik die persoon erg dankbaar zijn :)
     
  6. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Voor 1 reputation point leg ik alles wel uit :+ :cool:

    Van de desktop processors heb je mobile varianten, dus een mobile Pentium 4, mobile Celeron proccessor, mobile AMD Athlon etc. Dat mobile betekent dus dat ze iets kleiner zijn dan reguliere desktop processors, minder warmte afgeven en minder stroom verbruiken. Al deze zaken zijn niet onbelangrijk voor laptops. Celeron is het budget merk van Intel en is behalve goedkoper ook minder tot hoge prestaties geschikt.

    Daarnast heb je idd. nog de Intel Pentium M processors, die onderdeel uitmaakt van het Intel Centrino platform (een platform van Intel bestaande uit de Pentium M en een Intel chipset en Intel Wireless LAN mogelijkheid)
    Deze processors zijn het neusje van de zalm op notebookgebied omdat ze superklein zijn, erg koel en vooral erg zuinig. Als je zo'n processor in je laptop kun je bij normaal gebruik 5-6 uur of langer meegaan met een accu, bij normale laptops is dat 2-3 uur bij normaal gebruik. Nadeel is wel... ze zijn duur, en ik weet niet of je dat redt met 900 euro (misschien over een maandje als de nieuwe versie van de Pentium M , de Dothan, de 'oude' pentium M (Banias) iets meer wijdverbreid is waardoor de prijzen voor Banias Pentium M's lager zullen zijn. Let op, houdt de namen Celeron en Centrino uit elkaar! Een Pentium M werkt idd. op een lagere kloksnelheid ten opzichte van een Pentium 4 maar weet toch goede resultaten te halen door o.a. een groter cache geheugen enzo. Grofweg is een Pentium M 1,4Ghz/1,5GhZ/1,6GhZ gelijk aan respectievelijk een P42,2Ghz/2,4GhZ/2,6GhZ etc.


    Verder ben ik zo vrij om mezelf te citeren :cool: van een post eerder in deze thread:

    -Veel laptops hebben geen diskette drive, geeft niets maar dan moet je wel een memory key kopen.
    -Ga, als het even kan voor een Intel Centrino chipset, deze Pentium processor (naam daarvan is Pentium M) is speciaal ontwikkeld voor mobiel gebruik: kleiner, koeler etc. en het allerbelangrijkste zuiniger. Terwijl je met een normaal notebook 2-3 uur intensief kan werken kan een Pentium M 5+ uur intensief werken. En laat je niet misleiden door de op het oog lagere kloksnelheden, een Pentium M 1.6 GHZ is even snel als een Pentium 4 2.6 GHZ.....
    -Wireless LAN (WLAN) is erg handig, vooral op scholen en universiteiten e.d. omdat er vaak een draadloos netwerk is. Het Centrino chipset, zie boven, heeft standaard een WLAN kaart in zich. Let op dat de WLAN kaart de /b en /g standaard ondersteund.
    -Koop een aparte muis erbij, een touchpad is lastig
    -Bestel een zo snel mogelijke hardeschijf, veel laptops hebben een 4800 rpm (toeren) schijf erin, bestel als het even kan een 5200 rpm schijf, dat scheelt een stuk, en is belangrijk dan een paar mhz'jes meer of minder....
    -En als je nog geld overhebt koop een DVD brander, erg handig voor mobiel gebruik kan ik je verzekeren
    -En heb je ook al gedacht hoe je de laptop meeneemt? Een tas is wel makkelijk daarbij....
    -Let op de poorten van de laptop, meeste hebben bijv. geen seriele poort, terwijl sommige dingen als tekentabletten, handhelds en GSM wel door middel daarvan connectie maken. Dus als je randapparatuur hebt die van de seriele poort gebruik maakt moet je eentje nemen met een seriel aansluiting. Let ook op de USB poorten... ondersteunen ze USB2.0?

    Succes ermee, en als je nog meer vraagjes hebt hoor ik het wel *)
     
    Laatst bewerkt: 17 mei 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
  7. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Hartstikke bedankt! Dit is precies wat ik zocht! :)

    Alleen 1 opmerking.. Ik zit nu een beetje naar de Acer Travelmate serie te kijken, van rond de 1100 euro, maar nergens staat er bij hoeveel toeren de harde schijf is..

    En weet je btw nog een site waar je je eigen laptop kan samenstellen? Zodat ik een soort van factuur kan maken..
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  8. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Advies is niet gratis he (weer een reputation puntje erbij dus :+ )

    Ik weet niet precies welk typenummer Travelmate je bedoelt (rond 1100 euro is te vaag) dus als je het typenummer weet kan ik even checken. Ik denk 4800 (of in de duurdere modellen misschien 5400) want dat is in meeste Acer laptops gebruikelijk zoals ik weet. 4800 rpm is overigens snel zat voor de dagelijks gebruik, alleen voor actief gamen heb je meer nodig maar voor gamen is een laptop sowieso niet zo geschikt, vind ik. 7200 rpm in een laptop is mogelijk maar is peperduur en wordt snel warm.

    Wat die site betreft, ik heb altijd goede ervaringen met DELL (al mijn PC's zo'n beetje bij Dell gehaald.) De PC's zijn daar over het algemeen goedkoper dan in de winkels, en ze hebben mooie acties, nu gratis bezorgkosten, gratis dubbel geheugen en als je via een bep. link klikt ook nog 10% korting op het eindbedrag :p (N.B. De prijzen bij Dell op de site lijken hoog, maar dat komt omdat de garantie op een hoog niveau staat, zet het lager en je bespaart zo 400 euro ofzo.) Bovendien kun je je configuratie min of meer zelf samenstellen.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2004
  9. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Harstikke bedankt weer voor je advies! Helaas moet ik volgens het systeem eerst een zooi andere mensen rep points geven voordat ik je er 1 bij mag geven :)

    Anyway, ik heb nog is verder gezocht, en het viel me op dat er zowel leuke Aspires als Travelmates zijn.. En dat de prijzen enorm verschillen per site, bij computerpirates.com is het volgens mij erg goedkoop :) Dusja, nu twijfel ik welk type ik wil halen, dus daar kan ik nog niks over zeggen.. Maar ik ga zo ook eerst even op de site van Dell kijken!

    Btw, weet je of je een wireless router kan aansluiten op een router? Dat je zeg maar een router op een router aansluit..?
     
  10. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    You owe me big time ;) :+

    Heb jij deze site eens een keer geprobeerd: Tweakers pricewatch
    Hiermee kun je de goedkoopste adressen zoeken voor laptops, experimenteer maar een beetje. Let ook op het feit of een website wel of geen BTW rekent, scheelt namelijk bijna 20% in de prijs.

    Wat dat wireless router op router betreft, ik dacht dat het wel kon, maar voor 100% zekerheid moet je het de XBW netwerkexperts Penjannl en/of Fardo maar vragen O-)
     
  11. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Ah harstikke bedankt! Je hebt me geweldig geholpen! :) _O_! Echt bedankt! :)
     
  12. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    At your service :p , als je een configuratie hebt uitgezocht, post maar hier, kan ik het mooi becommentarieren.

    En die puntjes krijg ik nog van je }:]
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Die puntjes kan je idd nog verwachten :) Maar serieus bedankt, het heeft me sowieso al veel geholpen.. Ik zal komende week, mayb weken, is op zoek gaan naar een geschikte configuratie waarvoor ik zal sparen, en dan post ik hem hier.. Probleem is alleen dat ik niet weet hoe snel mijn budget zal groeien, eind deze maand zit ik bijv al van 0 euro, op 300 euro, maar of dat volgende maanden ook zo zal zijn weet ik dus niet.. Maja, ik laat het nog horen :)
     
  14. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Is goed, succes ermee. :cool:
     
  15. JorkyL

    JorkyL Active Member

    Berichten:
    130
    Leuk Bevonden:
    1
    ff als reactie op het topic van mars 15(moest hier verder gaan)
    ik heb een gericom hummer van media markt.
    3 gh processor
    512 mb ram
    60 gig hdd
    dvd/cd rw combo
    4 usb poorten en draadlose lan poort.(en nog wat extra uitgangen)
    en hij koste 'maar' 1500 euro.
     
  16. WingedMagician

    WingedMagician The magic bird

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook advies nodig...

    Ik heb een nieuwe laptop nodig en dacht zelf aan deze:
    Acer Aspire 2012 WLCI prijs: 1.399 Euro

    Nu wil ik graag van jullie weten of dit een goede keuze is.
    (de specs staan op de acer site)

    Ik heb ook een paar anderen gezien (ook acer):
    Acer Aspire 1357 LMI prijs: 1.189 Euro
    Acer Aspire 1511 LMI prijs: 1.399 Euro
     
  17. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was serieus aan het twijfelen tussen een pc of laptop, maar ik ga toch maar voor de Laptop gaan denk ik.
    Nu twijfel ik tussen een paar modellen. Zijn er mensen die ervaringen hebben met 1 van de volgdende? Of die er een van kunnen aan/af raden??

    Acer Travelmate 292LCi
    ACER Aspire 1511LMi
    ACER Aspire 2012WLMi

    Hij dient eigenlijk zowat al pcvervanger.
    Vooral voor internet en officewerk. Ook een game spelen zou leuk meegenomen zijn
     
  18. Tain

    Tain Console verslaafd

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    De laptop die ik nu zelf bijna 2 maanden heb en echt iedereen kan aanraden
    http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/Store/productdetailedinfo.do?productID=63677&productType=1
    [​IMG]
    Je moet alleen rekening houden dat deze laptop ongeveer 2 uur mee gaat op de accu, dus dat valt een beetje tegen
     
  19. NLJohnny Cage

    NLJohnny Cage Drunkn Munky

    Berichten:
    418
    Leuk Bevonden:
    0

    Wat is de prijs van deze laptop, ik zoek er zelf eentje van rond de 750 tot 1000 euro voor school, en voor te internetten, het office, en het lieft wat games er op kunnen spelen uiteraard
     
    Laatst bewerkt: 13 feb 2005
  20. SuperFly

    SuperFly Xbox 360

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me oog laten vallen op de iBook 14" 1.33GHz SuperDrive ,Deze iBook wil ik gaan hallen puur om mijn pc te vervangen op mijn kleine kammer! En ook nog voor overige reden.

    Nou wil ik bij deze iBook een een flinke uitrusting kopen! zoals Tv Tuner etc. Voor het opnemen van leukige heid op de xbox en tv serrie's nou heb ik heel weinig ervaring hier met APPLE en Mac!

    Is er hier iemand die ervaring heeft met apple? en zo ja wat raad je allemaal aan! Ik ben vast besloten om een Apple te kopen!

    Dank bij voorbaat!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina