[PC] Laptop advies

Discussie in 'Games' gestart door smittie, 20 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smittie

smittie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Ik zou graag advies van jullie willen hebben omdat ik het echt niet meer weet welke ik het beste kan pakken.
    De bedoeling is om videobewerking op de laptop te gaan doen (CCE met bavaria dvd rebuilder).
    Ook de normale dingen zoals werken met office programma's, internetten, emailen enz.
    Ik ben NIET van plan om er spellen op te gaan spelen.

Ik heb 2 types op t oog waar ik maar niet uit kan kiezen.

1.
    ASUS
    A7C-7S023C
    Cache (L2) 2 MB
    17 inch
    Intel T5500 core 2 duo
    2048MB intern geheugen
    160GB Harddisk
    Ati X1450 videokaart
    € 1350
    Meerdere specificaties: Link

2.
    ASUS
    Type Z83T-7S016C
    Processor AMD Turion II 64 Mobile TL52
    Processorsnelheid 1,66 GHz
    Cache (L2) 1 MB
    Chipset NVIDIA GeForce Go 7600
    Geheugen 2 GB
    € 1299
    Meerdere specificaties: Link

Voor welke zouden jullie gaan en waarom?

Alvast heel erg bedankt!

2. Chupacabra

Chupacabra Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    wow dat is best een berg geld voor een 1.6 ghz core 2 duo. Ik zie dat je eerste Asus een 160 gig harde schijf heeft, maar is dat wel op 7200 rpm? Vooral voor video bewerking is dat best wel belangrijk.. 5400 (ofzo) is best traag voor het wegrenderen van grote bestanden. (let hier echt even op, dan kan je beter een iets minder grote schijf nemen).

En die videokaart is dat zo 1 dat je shared memory hebt? Ik weet niet wat je bedoelt met videobewerking, maar wil je after effects ook gebruiken en aardig wat particle achtige dingen doen dan is een video kaart met dedicated ram wel ff iets fijner (je 2de keuze heeft dat wel).

Moet je persee kiezen uit deze 2 modelen? Anders zou ik je aanraden eens op www.zepto.nl te kijken. Ik doe zelf ook aan videobewerking en ik heb er ook 1 van hun. Niet zo duur, en beste goeie specs! Ben er heeeel blij mee :D. Maargoed ze hebben geen 17 inch model als je dat persee wilt. Maar is 17 niet te groot? Moet je elke dag een sporttas meenemen man haha. Maar als het een desktop vervanger is dan is het opzich wel weer fijn.

Maar als je echt moet kiezen tussen die 2 dan zou ik denk ik voor die laatste gaan. Vooral de Geforce go 7600 spreekt mij aan. Maar geen idee qua cpu. Of die AMD of die intel nu sneller is :confused:. Misschien dat iemand anders je van hier daarmee kan helpen.

Laatst bewerkt: 20 apr 2007
  3. LaZZ

LaZZ Lord of the Rings

Leuk Bevonden:
    0
    Macbook!!!

Serieus, ga eens naar een macwinkel en vraag of je er een eens een tijdje mag proberen (meestal staan er demo modellen) en neem dan ook echt even de tijd om alles goed door te nemen. Sinds ik een Macbook heb gekocht is mijn Windows bak meteen de deur uit gegaan, werkt allemaal erg soepel en snel en loopt nooit vast. Zijn vast meer mac gebruikers hier op het forum die dit kunnen beamen. En aangezien je niet van plan bent te gaan gamen kan dat geen bezwaar zijn voor een macbook, en anders kun je er altijd nog Windows opzetten via bootcamp of Parallels..

Neem het in overweging, het valt binnen je budget...! Je zult aangenaam verrast zijn..

4. Freezing Aaron

Freezing Aaron Registered member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een amd turion II 64 tl52 en een schijf van 120 gig en 5400 toeren en hij is echt niet langzaam. De nvidia7600 kan oblivion op de pc draaien.

Laatst bewerkt: 20 apr 2007
  5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  6. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Zoals Darkwing al aangeeft kun je het beste de aangegeven link volgen en daar je vraag stellen.

Daarnaast zou dit topic in het gedeelte hardware moeten komen. Ik stel je voor om de vraag in de gegeven link van Darkwing te stellen, waarschijnlijk word je daar sneller en beter geholpen.

Hier komt een slotje op.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina