Laptop info nodig

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door kaliet, 27 aug 2003.

1. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Hey mensen, ik moet dus zeer binnekort even een laptop halen voor m'n nieuwe opleiding, ik ga Interactieve Media doen dus hij moet wel wat geheugen enzo hebben voor photoshop, flash etc...

Weten jullie waar ik op moet letten? Ik wou er eerst eentje nemen met AMD Processor, maarre toen hoorde ik weer dat als je een pentium centrino neemt dat je er veel langer mee kunt doen omdat deze zuiniger omgaat met de stroom enzo...

En als ik een laptop koop, kan ik er dan nog wat aan uitbreiden? Want ik moet een draadloze netwerkkaart hebben om op dat internet netwerk te komen in die school, en in de meeste standaard laptops zitten die niet...

Daarnaast wil ik er ongeveer 1000 tot 1200 euro voor uitgeven...

Dus zien jullie een goeie laptop voor een mooie prijs, of weten jullie waar je er eentje zelf in elkaar kan zetten... Meld het dan ook even hier! :)

Greetings!

2. Amsterdammertje

Amsterdammertje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    school laptop

Heb je dan niet de mogelijkheid om bij je school een laptop te bestellen?? ik heb er namelijk 1 besteld met alles erop en dr aan incl. draadloze netwerk kaart!

Groetjes.........

3. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    vandaag in de krant stond een aanbieding van de Aldi voor een goede laptop, voor een goede prijs. (1500 euro ofzo?) Dat ben je toch al snel kwijt voor een nieuwe goede laptop.
    even uit m'n hoofd de specs van die aldi: P4 2.66, rededelijk snel 512 ddr ram, 40 gig hardisk, dvdwriter, geforce mobile fx 5200

4. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ik kon er wel eentje via school bestellen, dat gaat dan meestal via micropoint maar dat is ook niet bepaald goed als je naar prijs/kwaliteit verhouding kijkt, ik zal eens even dat aldi krantje bekijken...

5. Markos

Markos XBW member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een laptop en als ik een nieuwe zou moeten kopen zou ik een pentium4-M processor erin kopen. geheugen in laptops loopt vaak op 266mhz en je kan deze later vaak uitbereiden (bij mij zitten er 3 slots in. Videokaart is in het moederboard geintegreerd net zoals het geluid en de netwerkkaart. Deze kun je dus niet vervangen later. ik zou toch wel voor een redelijke kaart gaan radeon 9000 of 9600 met 64 mb ram of een vergelijkbare nvidea FX. zeker 512 mb geheugen nemen. als je een lange levensduur van een baterij wilt zal je een laptop moeten nemen die wat minder goed presteerd. je hebt low en ultra low volt processors die nauwelijks stroom verbruiken. Deze leveren uiteraard mindere prestaties als een normale processor.

6. err0r

err0r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hier een lidl notebook en ben er zeer tevreden mee, photoshop alles loopt er lekker op en doe ongeveer zo'n 2 uur met een accu.

7. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Haal iig geen Promedion laptop!

Ik heb er zelf een en het is echt troep gewoon.

8. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    ow ok, geen promedion dus, dat zijn toch die dingen van de aldi?
    Maarre ik wil denk ik een centrino omdat je daar 6 uur ofzo mee kan doen, maar als ik bijvoorbeeld een centrino ergens koop en er zit een gewone netwerk kaart in, kan je dat dan niet veranderen naar een draadloze netwerkkaart? Wat er in zit kan er niet meer uit? En als iemand ergens een koopje ziet ofzo plaats dan even een link... :)

9. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Ja de aldie verkoopt zowel Medion laptops als Promedion. Promedion is echt slechter dan Medion. Ik ken een paar gasten met Medion en die zijn wel beter maar nog steeds raar toetsenbord :p.

Mijn advies is om gewoon goede te kopen. kost wel wat meer maarja je komt er gewoon neit onderuit. Als je kwaliteit wilt zul je een goede moeten hebben, dan weet je iig zeker dat je garantie, service en een laptop die lang mee gaat hebt. Mijne is nu net een jaa roud en hij is dus stuk. Heeft 2000 euro's gekost. Hopelijk kunnen we nog maken maarja neem gewoon iets goeds, het is het waard want zo'n ding moet lang mee gaan en moet je voeral mee naartoe sjouwen.

10. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Uhm, is dit wat denken jullie?

klik

11. Toxic_Timmie

Toxic_Timmie Registered User

Leuk Bevonden:
    1
    Alienware
    Dell Nederland

Hierboven 2 links naar 2 van de beste laptop leveranciers die ik ken.
    Alienware omdat die prachtige coole zelf te laten bouwen laptops hebben.

En Dell omdat ik daar zelf gewerkt heb en ik die laptops ken.
    Die zijn gewoon bere goed, en zeker als je er een Intel Pentium-M (Centrino) erin laat zetten.

CENTRINO=Stroombesparing etc....gaat je laptop langer mee op een lading...

En die van Dell zijn qua prijs/kwaliteit nog eens goedkoop ook.

12. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Sky is een redelijk (Nederlands!) computermerk. Ze hebben overigens wel een goede klantenservice.

Ik zou zelf in ieder geval voor een Centrino processor gaan: een stuk stiller een zuiniger dan de gewone P4 processor. Je krijgt alleen veel minder GHz voor dezelfde prijs, maar of je 1,4 GHz of 2,0+ GHz hebt, dat zou voor mij niet uitmaken (beide snel genoeg).

Alleen staat er bij die Sky PowerNote i3743 notebook geen info over de grafische kaart. Het lijkt me wel goed om eerst te weten wat voor grafische kaart erin zit, voordat je hem daadwerkelijk koopt.

't Lijkt mij in ieder geval een prima laptop. Hij is wel iets aan de dure kant, maar je krijgt er wel een hele goede processor voor.

Succes met kiezen :)

13. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Is niet waar!!!!

Die Pentium-M processor word met minder aantal Ghz-en aangeduidt, maar levert meer kracht dan een normale Pentium 4 processor.

Een Pentium-M van 2Ghz+ is net zo snel of zelf sneller dan een Pentium 4 3.06Ghz.

14. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou zelf voor een Dell gaan. Dell is een groot, gerespecteerd bedrijf (in de VS zijn ze enorm groot) hebben ze kwalitatief ook goede computers. Bovendien zijn ze vaak erg aantrekkelijk geprijsd...

15. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    En ook bij Dell kun je zelf beslissen welke onderdelen/opties erin wilt hebben.
    Ook erg handig zeg maar....

16. Jeruzame

Leuk Bevonden:
    4
    Damn, kunnen ze de snelheid niet met een algemene waarde aanduiden, zodat het wat makkelijker wordt om P4, Pentium-M AMD, etc. te vergelijken. Het wordt allemaal steeds ingewikkelder :{

17. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Klopt en ze zijn veel zuiniger dan een gewone p4 en gaan veel langer mee op een accu.

18. Toxic_Timmie

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wou dat er een universeel getal bestond wat de snelheid van een CPU aan kon duiden, maar zolang de fabrikanten er niet aan willen beginnen, zolang moeten wij nog wachten.

Hieronder trouwens nog een link naar een artikel op Tweakers over de mogelijkheid van een Pentium-M CPU in de XBOX-2.

Klik op mij!!!!!

Lees ook de reacties van de users maar....best interessant sommige reacties...

19. kaliet

kaliet Xbox-loos

Leuk Bevonden:
    1
    Ik was net bij de Media Markt en daar zei een meneer dat de Centrino beter om gaat met een draadloos netwerk, zoals ik op mijn school dus aan zal treffen... Maar ik was eigenlijk vergeten door te vragen, maar wat heeft dat dan voor een voordeel op een draadloos netwerk? Als ie draadloos communiceert vreet dat super veel stroom maar de Centrino gaat daar beter mee om?

Deel Deze Pagina