1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop oververhit?

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door M_Master, 4 jun 2003.

  1. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een raar probleem met mijn Aldi Medion laptop. Na een tijd je spelen van een spel bv. GTA:Vice city gaat allles heel erg schokken en wordt het spel erg traag. Dit gebeurt bij de meeste spellen en ik weet niet wat de oorzaak hiervan is. Misschien ligt het aan de hitte want hij wordt best wel warm. Heeft iemand hetzelfde probleem wel eens gehad of heeft iemand misschien ook een aldi laptop uit februari 2003? Laat het me hier weten _O_
     
  2. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Staat hij dicht tegen een muur?? anders moet je hem meer lucht geven
     
  3. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vraag me ook eigenlijk wel of wat er beter is op een laptop of een home pc spelen. Wel kut voor je. Maar beter je laptop oververhit dan dat je zelf kockout raakt :)
     
  4. Nicotjeh.

    Nicotjeh. Guest

    Pc is beter Cyber-Ninja
    het is heel moeilijk om bijv Video kaarte intebouwen bij laptops..
     
  5. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb net de PowerMizer een standje lager gezet. Hij stond eerst op maximale prestaties en nu op gebalanceerd. Ik heb geen haperingen enzo gehad. Dus het probleem is opgelost.

    Nicotjeh, dus dit kan wel bij laptops? Ik ben het later wel van plan te doen als het kan.

    Bedankt voor jullie reacties._O_ O-)
     
  6. Pim Pandoer

    Pim Pandoer Classic Gamer

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    als je windows xp op de laptop hebt;
    stel xp in op beste prestaties ipv beste weergave.
    deze optie vind je in de eigenschappen als je met de rechter muisknop op het deze computer ikoon klikt. en dan het tabblad geavanceerd. schakel ook zoveel mogelijk achtergrond processen uit als je speelt.

    als cpu of videokaart echt oververhit raakt, veroorzaakt dit vaak andere verschijnselen. (strepen door beeld of plotseling hangen of blue screen)
     
  7. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    onderdelen vervangen in je laptop kan wel jah... maar is erg lastig onhandig en vooral ook duur .
     
  8. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Er is nu een nieuwere versie van mijn laptop met een geforce FX 5200! Misschien past die er wel in!:D
     
  9. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Jij bent zo gevoelig voor commercie, die fx is dus niet sneller als een geforce 3/4. Het is alleen de naam die verkoopt.
     
  10. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Je kan alleen de dingen vervangen die je in zo´n kaartje kan pleuren wat je erin kan schuiven. Dat zijn dus geen vidkaarten en processors, maar geluidskaarten modems en dat soort shit.
     
  11. Alien

    Alien FreAkeD

    Berichten:
    537
    Leuk Bevonden:
    1
    @Alders40
    Waar heb je dat veranderd? Een vriend van mij heeft hetzelfde probleem, en hij ken het niet vinden :confused:
     
  12. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar die Geforce FX heeft wel betere pixel en vertex shader versies en DirectX 9 ondersteuning. Die van mij is op DirectX 7 gebaseerd en kan maar 1 game test doen in 3dmark 2003.
    Dus ook niet door een expert?
    Ga naar je bureaublad, rechtermuisknop, eigenschappen, instellingen, geavanceerd, ga naar de Geforce 4 488 go tab en klik op PowerMizer daar vind je de instellingen.;)

    Ik had eerder gemeld dat mijn probleem opgelost is, maar dit blijkt niet zo te zijn. Het is nog steeds hetzelfde je start een spel op speelt 10 minuten vervolgens gaat die met 10 fps voor een aantal minuten en komt dan weer terug op z'n normale snelheid.:'-(
     
  13. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het probleem nog steeds nu weer met Warcraft 3. Gaat een paar minuten snel en dan weer langzaam enz.

    Mijn systeemeisen:
    Pentium 4 2.6 Ghz.
    512 MB ram
    geforce 4 488 go 64 MB
    Windows XP home
    40 GB harddisk

    Zoals je misschien wel gezien hebt zal ik niet weten wat voor soort geheugen ik heb en hoe snel mijn HDD is. Weet iemand misschien waar ik dit kan vinden? Ik zou ook graag een proggie hebben waarmee je je cpu temperatuur en zo kan zien.
    Bedankt voor julie reacties.
     
  14. Broes

    Broes x-user

    Berichten:
    849
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Dell Insprion 8200 (P4 1,8 ghz met 256 mb geheugen en al die shit).

    Hier had ik het ook met bijvoorbeeld Ghost Recon. Na een paar minuten ging het echt langzaam (weinig fps zeg maar). Ik vermoed dat het te maken heeft met het warm worden van de videokaart en dattie dan op een lagere kloksnelheid gaat draaien om af te koelen. Vandaar dat het aantal fps sterk afneemt. Weet niet zeker of dat zo is, maar kan me er wel wat bij voorstellen.
     
  15. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Het was de laatste dagen wel erg warm en mijn laptop wordt normaal altijd al erg heet. Dus ik denk dat dat het is. Nvidia GeForce kaarten doen dat inderdaad wel eens geloof ik als het te heet wordt. Met Baldur's gate 2 heb ik hier namelijk geen last van omdat het geen hoge systeemeisen heeft. Bedankt voor je reactie.
     
  16. M@ximuS

    M@ximuS PSN id = MrMaximusNL

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    hmm gamen op een laptop.. daar is dat ding ook niet voor bedoelt :p logisch dat ie warm word
     

Deel Deze Pagina