Laptop problemen; zomaar uitval

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Aphrodite, 13 okt 2006.

1. Aphrodite

Aphrodite MacBook en iPod

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

Mijn zusje heeft een 3,5 jaar oude Acer Aspire laptop.

Nu is het sinds 1 week dat regelmatig de laptop uitvalt.
    De stroomtoevoer wilde niet echt. Inmiddels een nieuwe adapter met kabel gekocht en dat verliep weer prima. Er zat namelijk speling bij die andere.

Echter heeft ze vandaag weer datzelfde probleem. Er komt stroom, en opeens valt lampje uit, dan weer aan, dan weer uit en ga zo maar door.
    De laptop valt hierdoor de hele tijd uit.

Als ik de accu eruit haal, gaat de laptop helemaal niet aan (heb het dan op netstroom).
    Als ik de accu weer terugdoe, dan brand lampje wel weer en dan weer niet en ga zo maar door.

Als het lampje brand, en je zet de laptop aan, dan gaat dat lampje ook weer uit voor de power en krijg je popup van dat spanning heel laag is, en laptop uitgezet moet worden.

Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn? Gister heeft ze urenlang erop gewerkt en geen problemen. Nu opeens wel weer! Erg raar.

Bedankt!

2. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Klinkt als dat de accu aan vervanging toe is. Heb je al contact gezocht met de klantenservice van Acer?

3. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Er zit geen garantie meer op de Acer omdat ie al 3,5 jaar oud is.
    Het kan eigenlijk niet aan de accu liggen omdat ze vorige week nog ruim 2,5 uur draadloos in de tuin heeft gewerkt zonder stroom.
    Lijkt me dus stug als ie nu opeens geen power meer heeft.

4. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn in ieder geval meer mensen met die problemen, maar ook zij kunnen zo gauw geen oplossing vinden: http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=20290

Maar ik denk toch dat er problemen met je accu zijn, aangezien hij niet wil opstarten als je hem op alleen op de batterij wil laten draaien.

Even terzijde: wel een lousy service van Acer, als ze je na een jaar gewoon niet meer helpen...

[EDIT]
    Je hebt toevallig niet zo'n accu van Sony, die teruggebracht moet worden?

5. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Die zaten toch alleen in Dell laptops.

6. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ohja, die haal ik door de war. Maar niet alleen Dell's moeten terug, ook andere merken, zoals Lenovo.

7. Aphrodite

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook op internet gezocht en zag inderdaad dat meerderen dat met Acer hebben.
    Het is heel raar dat ze gister gewoon uren lang heeft gewerkt. Met stroom en op accu.
    Nu vandaag doet dat ene probleem weer voor.

Misschien dat er wel contactjes los zitten ofzo. Er zit geen Sony accu in. Als het zo blijft, misschien maar de lokale computerbedrijf raadplegen.

Dank voor jullie reacties :).

Deel Deze Pagina