Laptopinternet probleem

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door -Matthew-, 23 jul 2006.

1. -Matthew-

-Matthew- Xbox creator

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo beste mensen, ik heb dringend hulp nodig met me draadloze internet verbinding.
    Ik heb sinds pas een router gekocht om draadloze internet verbinding te kunnen krijgen.
    Ik heb nu ook een netwerkkaart om de signalen te ontvangen, alles werkt perfect
    ik heb 100% signal, het ip adres is door dhcp toegekend ik heb chello van upc al geinstalleerd,
    en het ip adres klopt gewoon hartsikke goed! nu ga ik op internet gaat hij verbinding zoeken met
    de server, kan de pagina niet worden gevonden, wat doe ik nu nog verkeerd?

Help me zo snel mogelijk, want ik wil snel op me laptop kunnen internetten.

/Mod Threadtitel aangepast, het is niet de bedoeling om zulke onoverzichtelijke threadtitels te maken.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2006
  2. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Best handig, een vraag stellen en dan niet meer online zijn om op een antwoord te wachten.

Staat WEP of WPA aan? Is je internet niet toevallig MAC-afhankelijk en heb je dat nog niet doorgegeven bij ze? Ben je al gehacked en kan je daarom niet internetten? Staat in de router MAC-filtering aan? En belangrijker: wat heb je zelf al geprobeerd want anders kan je op Google nog wel 1659878234 tutorials vinden over wireless internet, checklists en dergelijke.

3. basovich

basovich Guest

misschien heeft hij nog een andere pc, anders kan hij deze vraag toch niet stelle |:-

4. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Waar staat dat de PC waarop de vraag werd gesteld a) wel/niet bij hem thuis staat, b) wireless is, c) niet al een bestaande connectie heeft? _0/

5. -Matthew-

-Matthew- Xbox creator

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu op me desktop, die pc waar me verbinding het niet doet
    is op me me laptop, en het gekste is, onderin bij me taakbalk staat
    zo,n klein beeldchermpje, dat hij uitstekende verbinding heeft!

Er is verder wel wel een fout opgetreden die met kleine letters
    onderin het bericht stond:

Kan de server niet vinden of DNS-fout

Dat is de fout die hij weergeeft, hoe kan ik dat dan uiteindelijk goed maken?

Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    * Om welk merk en type router en netwerkkaartje gaat het eigenlijk?
    * Controleer ook even of je draadloze netwerkkaart wel de juiste adressen krijgt van de DHCP-server.
    * Gebruik je WEP of WPA als encryptie?

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    DNS nog in de router instellen?

8. -Matthew-

-Matthew- Xbox creator

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik deze als router:

http://www.dscnet.de/catalog/images/p_router-usr029108.jpg

En dit gebruik ik als netwerkkaart:

http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7050124.gif

En ik gebruik wpa dacht ik!

En oh ja dit is de fout die ik krijg:

De pagina kan niet worden weergegeven.
    De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar. Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of u het juiste adres hebt opgegeven, als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen. De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
    Microsoft Windows kan het netwerk onderzoeken en de netwerkverbindingsinstellingen automatisch bepalen, als uw netwerkbeheerder dat mogelijk heeft gemaakt.
    Als u wilt dat Windows de instellingen probeert te vinden,
    kunt u op Netwerkinstellingen detecteren klikken.
    Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk. Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.
    Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen. Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties. Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.
    Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.

Kan de server niet vinden of DNS-fout
    Internet Explorer

Edit: hoe bedoel je Dns nog in de router instellen?

Sorry voor deze dubbelpost, maar ik wil echt erg graag internet op me laptop,
    Dus aub iemand help me met dit probleem.

Laatst bewerkt door een moderator: 23 jul 2006
  9. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad vervelend dat je niet kan internetten op je laptop, maar volgens mij hebben een aantal mensen specifieke vragen gesteld die je gewoonweg niet beantwoord. Dus tenzij Tita Tovenaar hier langskomt, kunnen we niet in onze glazen bol zien wat er nou precies aan de hand is.:):

10. Forgottensoul

Forgottensoul The One

Leuk Bevonden:
    0
    _O_ Dus tenzij Tita Tovenaar hier langskomt,

:lol:

11. -Matthew-

-Matthew- Xbox creator

Leuk Bevonden:
    0
    Kom op, het moet toch ergens aan liggen?

12. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Heb je toevallig op je laptop het ipadres van chello ingevoerd? Dat moet namelijk niet, want je moet het ip adres invoeren dat de router uitgeeft aan je laptop.

Of alles op automatisch zetten in je laptop.

13. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
  14. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nog een vraagje ;)

Wat zit er allemaal vóór de draadloze router aangesloten? Een modem neem ik aan, maar misschien nog een andere router?

Ga even (in Windows XP) naar start => uitvoeren => typ cmd in en druk op enter => typ ipconfig /all in.

Doet dit op zowel de pc die wel internet heeft als op je notebook. Loop de resultaten even na, en meld hier even of er verschillen zitten in de adressen (geldt niet voor het ip-adres natuurlijk).

Zit je desktop ook op de draadloze router aangesloten of niet?

Laatst bewerkt: 23 jul 2006
  15. Baaltje

Baaltje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het kan ook aan software liggen want hij maakt gewoon connectie met zijn router, van wat ik begreep en kreeg ook een ipadres enz. Me broer heeft dat weleens gehad.

1). Zet je firewalls uit inclusief windows firewall
    2). Kijk of je kan verbinden met de router door gewoon in explorer het ipadres van je router in te vullen. Probeer hem anders te pingen
    :cool:. Werkt dat niet zou een website proberen te pingen
    4). Als je niet kan pingen dan is er zeker wat aan de hand met je internet

Hoop dat het hiermee lukt:b:

16. -Matthew-

-Matthew- Xbox creator

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel naar een site van me router,
    door het ip adres in te voeren. dus ligt het daar aan denk je?

En nu hebt ik dit probleem weer:

Nu krijg ik helemaal geen verbinding meer, nu staat er beperkte of
    of geen verbindingsmogelijkheden, en bij me netwerkkart staat: Status wep error.
    wat is er gebeurd? hoe kan ik weer verbinding krijgen?

Help me aub hiermee.

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Sorry, maar wanneer je onze pogingen om meer informatie in te winnen 'negeert', houdt mijn hulp in ieder geval op. Je kan wel blijven vragen of we je ermee willen helpen, en dat willen we ook, maar zonder de informatie waar wij om vragen kunnen we je ook niet verder helpen.

En als je niet precies begrijpt waar we naar vragen, moet je dat gewoon even zeggen, het is geen schande of zo ;)

Laatst bewerkt: 24 jul 2006
  18. -Matthew-

-Matthew- Xbox creator

Leuk Bevonden:
    0
    Nee maar moet wat ik dan vragen?

Ik moet naar me site maar als ik dan dit probleem krijg:

Nu krijg ik helemaal geen verbinding meer, nu staat er beperkte of
    of geen verbindingsmogelijkheden, en bij me netwerkkart staat: Status wep error.
    wat is er gebeurd? hoe kan ik weer verbinding krijgen?

Help me aub hiermee.

19. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Hier dan nog een keer mijn vragen van de vorige pagina:

* Controleer ook even of je draadloze netwerkkaart wel de juiste adressen krijgt van de DHCP-server.
    * Wat zit er allemaal vóór de draadloze router aangesloten? Een modem neem ik aan, maar misschien nog een andere router?

Ga even (in Windows XP) naar start => uitvoeren => typ cmd in en druk op enter => typ ipconfig /all in.

Doet dit op zowel de pc die wel internet heeft als op je notebook. Loop de resultaten even na, en meld hier even of er verschillen zitten in de adressen (geldt niet voor het ip-adres natuurlijk).

Zit je desktop ook op de draadloze router aangesloten of niet?

20. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    In navolging van Arjan; hier ook mijn vragen nogmaals:

Staat WEP of WPA aan? Is je internet niet toevallig MAC-afhankelijk en heb je dat nog niet doorgegeven bij ze? Staat in de router MAC-filtering aan?

Deel Deze Pagina