[gb]League of Legends[/gb]
Ontwikkelaar: Riot Games
Uitgever: Riot Games
Genre: Wiki noemt het 't DotA-genre, maar het is een RTS die doet aanvoelen als de PvP-shit in games als World of Warcraft.
Platform(s): PC
Spelers: 6-10
Opties: Alleen multiplayer
Releasedatum: Heden verkrijgbaar
Officiële Website: eu.leagueoflegends.com
[gb]Informatie/gb]
League of Legends is nu iets van een jaar uit en het verbaasd me dat er hier nog geen topic van was. Ik speel het pas sinds kort en ben nog ontzettend slecht, maar ik heb wel een hoop plezier al aan deze game. Op het moment is ook het eerste wereldkampioenschap bezig (live te volgen via de website) met een hoofdprijs van wel €100.000,- ().
De game is van de makers van Defence of the Ancients. Ik ken het zelf totaal niet, maar het schijnt dolle boel te zijn.
LoL (hahahaha) speel je 3v3 of 5v5. Teamwerk is erg belangrijk, je moet gezamelijk zien de vijandige basis te vernietigen. Hiervoor moet je eerst nog wat turrets, inhibitors en minions killen. Daarnaast moet je ook nog het vijandige team ervan zien te weerhouden jou basis te mollen.
Het is een RTS, maar het heeft een groot RPG gehalte. De verschillende (77 al) Champions (chars) nemen rollen aan als tank, dps, support, etc. Je maakt builds met Masteries (skills), Runes (permabuffs) en de items die je koopt ieder potje. 3v3 duurt ongeveer een half uur en 5v5 zo'n drie kwartier. Ieder potje begin je weer bij level 1 en het maximum level is 18. Je account kan tot level 30 en vanaf level 20 kun je ook Ranked games gaan spelen.
Het is moeilijk om het geheel te omschrijven, je moet het maar gewoon gaan proberen, het is toch gratis.
[gb]Screenshots/gb]
[gb]Filmpjes/gb]
[gb]Reviews/Previews/Artikelen/gb]
Gamerankings 78.72%
[gb]Verder/gb]
Mocht je nu deze game gaan spelen en je willen aanmelden, dan zou ik het op prijs stellen als je mijn referral link gebruikt. Het levert weinig op, maar bij 10 refers krijg je een champion van een hoge tier en dat is wel nice.
|
Laatst bewerkt: 27 jun 2011