leeftijdslimieten op games

Discussie in 'Algemeen' gestart door live4xbox, 4 jun 2003.

1. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    Binnenkort word er misschien meer gelet op de leeftijd van gamers bij het kopen van een game, er komen speciaal voor games icoontjes die laten zien of een game gewelddadig is en of het iets bevat dat niet voor jongere gamers geschikt is (vinden ze)

Wat vinden jullie van leeftijdlimieten op games?

je kunt ook antwoorden dat je ze goed vind maar dat ze niet al te streng moeten worden, geef je mening!

2. mischa

mischa Guest

Bij ons in bergen op zoom letten za daar niet op want ze kennen me onderhand wel!

3. scweek

scweek Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het crap. als je bv een game van 16 jaar en ouder wilt spelen dan vraag je gewoon even iemand anders of die ze haald.
    en als ze het doen, dan moet het niet zo streng zijn als bij de bios. dat is helemaal belachelijk

4. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tegenwoordig besteld bijna iedereen online, hoe zou men dat moeten controleren?
    Werkt niet echt dus.

5. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    bijvoorbeeld met een bepaalde pas laten betalen (aan de deur ofzo, of code intypen als je online besteld))die alleen 16> kunnen krijgen.....**verbaast door massa fantasie die zich in mijn hoofd begeeft**:p :) :eek:

6. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mij maakt het niet zo veel uit, maar voor de jongeren onder ons is het zeker kut geen spellen als Tao Feng meer te kunnen kopen. Maar aan de andere kant, die winkels moeten ook verkopen hebben dus ik denk dat ze wel is een oogje dicht kunnen knijpen..

7. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja kijk maar uit met zoveel info in je hoofd je weet maar nooit.
    Maar je staat aan de deur als postbode en moet je pakketje afleveren.
    Papa is er niet meneer maar hij heeft wel geld achtergelaten voor de postbode zei hij.
    Wat doet de postbode, hij levert netjes zijn pakketje af.
    Je besteld bij gamecom en betaald vooruit, je krijgt het netjes door de brievenbus gepropt geen probleem.
    Dan komt het snotjong op de xbazar marktplaats en ruilt met een ander, niemand die naar elkaars leeftijd vraagt.
    Als de deal maar goed gaat dan ben je allang blij.

Wat ik wil zeggen, waar een wil is is een weg.

8. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    heb je totaal gelijk in...maar het standpunt is: wat je er van vind....vind je het pure onzin of vind je het juist goed, dat jonge gamertjes hun hoofd niet vol krijgen met geweldadige info en stuff....ik begrijp je volkomen en je hebt ook gelijk, maar wat jij zegt, dat punt willen ze juist gaan veranderen.

9. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het prima dat er een leeftijdgrens op games komt. Of het te controleren is, dat is een ander verhaal.

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik dat in een gemiddeld journaal tegenwoordig al te grove dingen voor kinderen zitten.
    Ik denk niet dat het iets uit zou maken wat betreft geweldadigheid van jongeren.
    Als je dat in je natuur hebt komt het toch wel naar boven, niet via spellen dan wel via de tv de krant of een te spannend boek.
    Ik zou met mijn 33 jr makkelijk kunnen zeggen dat het iets heel goeds zou zijn want mij raakt die onzin toch niet.
    Maar ik denk gewoon niet dat het iets zou veranderen bij de jonge jeugd.

11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Zolang het enkel een advies is, geen probleem toch *) . (zoiets/kijkwijzer :) )

Wanneer het afgedwongen moet worden lijkt me niet dit ok.

12. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    ja klopt, maar als ouders hierin een rol gaan spelen dan krijgen de jongeren gamers onder ons hun gampjes echtniet mee, als ze 1 keer een gun op een plaatje van die game zien dan is het 'oh nee geweldadig" bij de meeste is dat volges mij zo. Dus als het advies is gaan ouders daar gegarandeerd op letten en dan word het ook als het ware gedwongen. (ook nu staan er al limieten op de verpakking en nu is dat met ouders ook al zo):) :) :)

13. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Deze macht hebben ouders al.

Mocht je minderjarig zijn, een overeenkomst sluiten, en dat zonder toestemming van je ouders, dan kan deze nietig worden verklaard. Wanneer je direkt, met je ouders, teruggaat naar de winkel (zeg binnen een paar dagen, dan zal geen winkel moeilijk doen) en zal je absoluut je geld retour krijgen als je het spel terugbrengt.

14. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    dat klopt, maar vind je dat dit terecht is of vind je dat dit overdreven is.

15. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Ik geloof dat ik die vraag beantwoord had. Met dwang van iemand anders dan de voogden. Nee.

De voogd mag mijnsinziens beslissen over activiteiten van de bevoogde (kind, minderjarige of desnoods zwakzinnige).

Of de leeftijdsgrens van 18 jaar voor volwassenheid bij een minderjarige de magische grens is, kan ik niet precies beantwoorden.

Zo'n leeftijd is al uit principe arbitrair.

16. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Terecht, want dat is consumentenbescherming.

Dit voorbeeld geldt eigenlijk voor elke aankoop van een minderjarige, het is niet perse bindend (als ik me de recht lessen goed kan herinneren).

17. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    idd je hebt gelijk sorry...goede argumenten......_O_

reactie op COLE TRICKLE

ps kon geen quote edit meer doen ....|:-

Laatst bewerkt: 4 jun 2003
  18. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    komop mensen is er niemand meer die een reactie heeft op deze threath?

19. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    tja mij maakt het niet veel uit die leeftijds grens.
    er zitten wel nadelen aan:

gamecafe's moeten zich ook aan die leeftijdgrenzen houden dus als je 14 bent kan je een LAN'netje battlefield wel vergeten. voor mij maakt dat niks uit omdat ik volgend jaar 15 word :D en ik denk niet dat de verandering binnen 1 jaar komt.

het andere nadeel is het kopen van games. 1 oplossing: ZOEK EEN VOLWASSENE. geef em geld, stuur em naar de winkel, en zeg: ik wil GTA: XtREME KILLABOYZ 8)8):D:D of een ander spel, wat je onder de 18/16/15 niet mag spelen

20. live4xbox

live4xbox EmexUnliesjt

Leuk Bevonden:
    0
    wie komt er nou in een gamecafe....games worden tog meestal thuis gespeeld....

eeeuhm wat is GTA: ExTrEmE kIlLaBoYz:confused:

of wasda gewoon verzonne?

Laatst bewerkt: 15 jun 2003

Deel Deze Pagina