Leg mij alstublieft de 'moderne' mens uit. Ik snap het niet meer...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da -Z-, 24 jul 2003.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Op de website http://www.stern.de/politik/panorama/ (onder kannibal) is te vinden hoe een man op het internet een gewillig slachtoffer heeft gevonden om op te eten. Uiteindelijk wilden ze alletwee toch een andere gang van zaken. Eigenlijk wilde de kannibaal helemaal geen moordenaar zijn bijvoorbeeld en wilde liever dat zijn slachtmens zelfmoord zou plegen, maar dat wilde die ander weer niet die op zijn beurt ook nog eens zijn eigen
    penis wilde eten en delen. Het werd zodoende omslachtiger dan dan de kannibaal wilde, die wilde alleen maar slachten, en minder 'romantisch' dan het slachtoffer want die wilde bij zinne zijn als hij zou worden gedood, en dat kon de kannibaal echt niet..

Ligt het aan mij of wordt de mens steeds gekker en gekker? Waar komen deze fantasieen vandaan?? Komt het door een slechte opvoeding of komt het door het opgejaagde leven van tegenwoordig? Of komt het door teveel XboX-spellen spelen??? Ik heb hier écht geen antwoord voor...
    :{ :{ :{

2. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, de mens wordt gekker, maar tel eens het aantal mensen op deze wereld die zich vrijwillig laten opeten... Dan zal het waarschijnlijk bij deze man blijven. Gekken heb je altijd...

3. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    Tsja er zitten rare mensen bij. Ik heb ook wel eens iets gezien over mensen die niet lekker in hun vel zitten omdat ze een compleet lichaam hebben. Zo is er een vrouw die haar beide benen wil gaan laten amputeren omdat ze denkt dat ze dan pas gelukkig is.

Maar ja zijn die enkele gevallen dan een teken dat de gehele mensheid gek wordt en is dat gekker dan westerse landen die "eisen" dat hun producten in Afrika te koop zijn maar de producten van arme Afrikaanse boeren niet op de westerse markten verkocht mogen worden met als gevolg dat Afrika zichzelf nooit kan ontwikkelen en er elk jaar weer duizenden mensen omkomen van de honger.

Maar mijn eindconclusie is dat het toch allemaal door die opruiende computergame/tekenfilm Sam&Max komt8)

Laatst bewerkt: 24 jul 2003
  4. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ik denk dat mevrouw Technoob het ook niet helemaal fris meer in haar bol heeft zitten. Nijntje met een rood anarchy-shirt aan die een gele Bill Gates-ballon beethoudt...
    Wat doet u met lunch mevrouw?

5. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Euh hoezo? Heeft u nog een vers kadaver liggen?

6. Karelax

Karelax Guest

Gadver kannibalen....... maarja jammer dat die pagina in het Duits is ik snap er niks van....

7. Virus666

Virus666 BIER!!!

Leuk Bevonden:
    0

Maak daar maar gerust miljoenen van.

8. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    lol

wie wil mij opeten???? :p

9. Karelax

Karelax Guest

Ben je lekker?

10. systemerror14

systemerror14 Sonic Deaf Monkey

Leuk Bevonden:
    0
    w00t :D:D

niet iedereen is gek trouwes, je hebt gewoon een paar apen zoals deze mensen.

11. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Mensen worden niet gekker, nieuwe communicatie-mogelijkheden en media zorgen er alleen voor dat het nu ook uitgevoerd wordt, en dat wij het te horen krijgen.

12. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Ach, wat gek is hangt van de norm die zogenaamde 'normale' mensen hanteren en wellicht zijn die voor de gek, weer gek? Of je kan het zoals Gerard Reve stellen:

Gek is niet erg, als er maar een systeem in zit, en als je er maar je brood mede kunt verdienen

Reve was dat niet die vermeende pedofiele schrijver? Ja,
    gek hé?

13. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Re: Re: Leg mij alstublieft de 'moderne' mens uit. Ik snap het niet meer...

Maar hoe zit het dan met het feit dat steeds meer en meer mensen een psycholoog c.q. psychiater bezoeken omdat ze het leven niet meer begrijpen? Dat is toch een teken van de tijd? Om een voorbeeld te geven: er zijn veel onderzoeken gedaan naar het effect van nieuwe media op de huidige mens. Nu blijkt de lichamelijke belasting van de mens steeds kleiner te worden door de automatisering van fysieke processen, maar neemt de geestelijke arbeid middels beeldschermwerk meer en meer toe.

Vroeger moest je handmatig een wiskundig probleem oplossen, iets wat dagen kon duren. Tegenwoordig heb je software programma's die daar een paar tellen/minuten over doen. Gevolg: resultaten moeten sneller door de mens verwerkt worden. Psychische druk is op deze manier een stuk hoger.

En dan vraag ik me af: heeft deze psychische versnelling in de huidige cultuur geen gevolgen voor de geestelijke gezondheid van de mens?

14. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Het zal ook niet echt mee werken dat er tegenwoordig een miljarden industrie is die zijn geld verdient met medicijnen voor psychische problemen. Ik heb eens een wetenschapper horen zeggen dat men soms eerst een medicijn ontwikkeld en daarna een kwaal ervoor verzint die het medicijn kan genezen.

En ja de Inca's sneden vroeger het kloppende hart uit hun oorlogsgevangen dus zijn we gekker geworden of gewoon minder ontwikkeld dan men denkt

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Reve was niet pedofiel, maar een travestiet, toch? Volgens mij gaat ie in de weekenden door het leven als Gerda Reve :D

Maargoed, gekte is van alle tijden. Het Romeinse Rijk heeft een aantal flink gestoorde keizers gehad, zoals een sexverslaafde Caligula, of een keizer Nero die half Rome in de fik stak zodat hij er een mooi paleisje neer kon zetten :eek:

Wees blij dat we in de moderne tijd leven, vroeger werd bij geestelijk zieken simpelweg een ijspriem door de ogen gestoken, om zo de voorhoofdskwab van de hersenen tot moes te malen. Patienten werden zo zo mak als een lammetje.
    Dan ga je je toch afvragen wie zieker is, de patient of de psychiater :confused:

16. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    Gerard Reve is ooit beschuldigd van pedofilie, maar nooit veroordeeld, wegens gebrek aan bewijs, en geen travestiet (voor zover ik weet althans) maar wel openlijk biseksueel. Het feit dat meer mensen de psycholoog/psychiater bezoeken komt volgens mij vooral door de aanvaarding van de maatschappij van dat bezoek, het is niet langer 'gek' om naar de psycholoog te gaan. Soms krijg ik zelfs het gevoel dat het juist hip is, een nieuw geloof bijna. De sofa van de psychiater als biechtstoel.

Laatst bewerkt: 24 jul 2003
  17. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Re: Re: Re: Leg mij alstublieft de 'moderne' mens uit. Ik snap het niet meer...

Nogmaals: de gekheid is er altijd al geweest, het bezoeken van een psycholoog is tegenwoordig gewoon meer bespreekbaar geworden (daarom hoor je het vaker, terwijl het daarvoor ook al gebeurde). Daarnaast lijkt het inderdaad ook een hype te worden... |:-

18. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    kanibalen zijn niet van vandaag of gister. Dus die gekte bestaat al een tijdje.

Ook fratsen als heksenjacht doen wij met zn allen al een tijdje niet meer (dat was pas een rare vorm van tikkertje spelen :+ ). Geneeskunde bestaat inmiddels niet meer uit drainen van bloed of andere rare fratsen. De wereld is ook in de afgelopen 100derden jaren behoorlijk rond geworden, waardoor we dr met zn allen niet meer afdonderen etc. etc.

Nee de mens wordt minder gek in het algemeen, dus dan is die enkele uitzondering juist de blikvanger.

nb G. Reve is dement, dus ik denk dat ie nu ook het paard van de buren wel wil neuken.
    De travestiet is M. 't Hart (mooie boeken though)

19. Technoob

Leuk Bevonden:
    4
    Nu je het toch over paarden neuk*n hebt ooit eens een keer een gast op TV gezien die verliefd was op een paard en die heeft een paar jaar een relatie gehad met alles erop en eraan maar nu was dat paard dood en wist niet meer hoe hij verder moest. Past volgens mij ook wel bij het rijtje 8) dacht ik zo

20. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217

idd gekte is denk ik niet echt meer als vroeger.. alleen vanwege de hele media weet je meer en lijkt het ook meer voor te komen.
    Vroeger waren er ook serie moordenaren alleen omdat dat in een afgelegen dorpje gebeurde hoorde je daar niet van.. tegenwoordig zal dat niet meer gebeuren omdat de media er meteen op duikt..
    Neem b.v. Jack the ripper.. dat is duidelijk een gek toch? Maar denk niet dat het de eerste serie moordenaar is..
    Alleen hij haalde v.n. bekendheid doordat ie de media en politie manipuleerde door middel van brieven. En toen de kranten merkte dat stukken over de ripper wel heel erg goed verkoopte doken ze er als gieren op.. En dat is nog steeds.. Als er iets ergs is gebeurt ga maar eens bij een krantenstand kijken moet je zien hoe snel alles verkoopt.
    De klaarblijkelijke toename van die mafketels komt door het op sensatie beluste publiek..

hmm tja er lopen nog steeds een paar gekken rond waarbij ik met alle liefde die methode zou toepassen.. maar dat terzijde.
    geestensziek is tegenwoordig iets wat in sommige gevallen redelijk is op te lossen waardoor die mensen een normaal bestaan kunnen leiden (nu heb ik het ff niet over pedo's, verkrachters etc etc etc)

Deel Deze Pagina