legaal in Italie

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door wesleyX, 22 jan 2004.

1. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Op de site Silicon.com is het bericht te lezen dat een Italiaanse rechter het modden van consolesystemen niet in strijd met de wet heeft verklaard. Eerder verklaarde rechters in Nederland en Australië het aanpassen van een console juist illegaal.

De rechter beargumenteerd in de uitspraak dat het absurd is wat Sony doet om games te beschermen. Zeker omdat Europese gamers Japanse games worden onthouden vanwege marketing redenen. Verder wordt verklaard dat na het kopen van een product de eigenaar er alles mee mag doen wat hij wil. Het aanpassen van een PS2 om de kopieerbeveiliging weg te halen mag dus, evenals een poging om je console om te bouwen tot broodrooster.
    The court also labelled "absurd" the limits that Sony puts on its console's disc-reading ability. It noted that as well as acting as an antipiracy measure, the limits disable any homemade copies of games, restricting players to those published by the Japanese manufacturer; and that even then, only titles from the specific geographical regions unlocked on the machine will work.

"It's a little like Fiat marketing its cars while banning them from being driven by non-European citizens or outside towns," the court said. It remains to be seen if this interpretation will affect technological locks in place on other commercially available products.
    De uitspraak kan belangrijke gevolgen hebben voor de Xbox en Xbox Live! Microsoft kan nu gedwongen worden om spelers met gekopieerde spellen toe te laten op de Italiaanse versie van Xbox Live!

Of de uitspraak verder geldt voor andere apparaten is nog niet helder, anders kunnen ook eigenaren van satalietontvangers en andere beveiligde apperatuur zich gelukkig prijzen.

Ik wil graag jullie meningen horen.

2. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    393
    Eens had ik een Amiga spelcomputer een superding toen der tijd.
    Spelletjes ? Nooit gekocht, altijd kopiëren. Amiga is niet meer, ze schenen te weinig inkomsten te hebben.

Modden of kopiëren, je helpt de systemen naar de kloten. Begrijp best dat mensen hier en daar een kopie hebben, maar om hele verzamelingen in je bezit te hebben vind ik wat ver gaan.

Je hebt een hobby of je hebt het niet en dat mag best wat kosten

3. Beowulf

Beowulf Intellectual Killer

Leuk Bevonden:
    1
    Het kopieren van games is nog steeds illegaal. En de regels van Xbox Live mogen ze zelf stellen lijkt mij. Als zij als regel stellen dat je een creditcard moet hebben om je aan te melden, dan moet dat. Ze worden dan niet beschuldigd van discriminatie tegenover de niet-creditcard bezitters. Als zij als regel stellen dat je geen gemodificeerde xbox gebruikt, moet je je aan die regel houden. Je maakt gebruik van een dienst, waarmee je met de voorwaarden accoord moet gaan, anders mag je er geen gebruik van maken. Met het ombouwen van een console thuis heeft Microsoft niets meer te maken, maar met het kopieren van games die buitenshuis worden verkocht of uitgeleend wel , alleen is dat natuurlijk moeilijker aan te pakken.

4. Tinman NL

Tinman NL HD-Ready

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met jullie eens, en vind ook dat het eigenlijk niet kan. Maar nu Italië dit mag, willen zeker meer landen dit ook, omdat de Italiaanse gamers nu veel goedkoper uitzijn.

5. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Dat het legaal is wil niet zeggen er ineens verschrikkelijk veel ps2's om worden gebouwd. De personen die dit per se wilden hebbben dit wss toch al lang gedaan. Neem bijvoorbeeld Nederland, hoeveel mensen met omgebouwde xbox of ps2 worden er gepakt? Weinig

btw, er zijn natuurlijk ook nog zat gamers (zoals ons) die hun spellen origineel kopen, ookal is het mogelijk je xbox om te bouwen. Ik denk dus niet dat dit een erg grote bedreiging word/is voor de gamesbiz

Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het is ook legaal in australie .... maar de xbox'en met een modchip werden daar toch gebanned, omdat op inet de internationale regels gelden. Nogmaals als je online wilt spelen moet je legale spellen spelen.. Nu ze in Italie legaal zijn (domme italianen ... Ik val het direct aan op de Europese duplicatie wet (lees douane)), want daar is het nog wel verboden.

Als het in Italie legaal is en bij hun de spellen goedkoper. Dan worden de spellen in de rest van de wereld duurder. Is het overal legaal dan worden er bijna geen spellen meer gemaakt.

Deze discussie is al heel vaak geweest... er zijn ook genoeg sites waar je dit wel kan bespreken ...

Xbox Live blijft trouwens een closed systeem, omdat hiervoor de internationale wetgeving geld ... als ze wel zouden worden toegelaten. Stopt MS simpel weg met Xbox Live, want ze leiden dan verlies. In Australie is het ook legaal (maar heb je het origineel nodig om Live te spelen)

Laatst bewerkt: 23 jan 2004
  7. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt me neit echt illegaal maar als je er bijv een chip inklapt dan mog ze je wel kiel halen want dat is zo iets.
    maar als je nou die Xbox hebt gekocht dan zou je er dus eigenlijks ook wel alles aan mogen sleutelen dus ja eigenlijks ook een modchip ofzo maar als je hem mooier maakt oke maar die chip is bij mij dik over de grens

8. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In amerika mag je gewoon een vuurwapen in je bezit hebben, in europa niet.

Zoals ik het bericht lees gaat het meer over het feit dat europese consoles een andere codering meekrijgen als de rest ( PAL en NTSC).

Ten tweede, iedereen mag een chip in zijn bezit hebben, maar als je hem inbouwd maak je inbreuk op het interlectueel eigendomsrecht van MS en mag MS je bannen van bijv. Xbox live.

Tevens kan MS altijd aanspraak maken op de anti-piracy wetten en handelsmerken register.

9. Paauwtje

Paauwtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    maar het lijkt me dat je best de box mag mode wat lampjes enz want hebt hem gekocht

10. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt: De Italiaanse rechter zegt slechts dat modchips niet-illegaal zijn. Er wordt met geen woord gerept over gekopieerde spellen die, zoals gezegd, gewoon illegaal zijn en blijven. Niemand die daar aan zal tornen. Microsofts ingebouwde beveiliging tegen modchip gebruikers op Xbox Live is in mijn ogen gewoon volledig terecht. Om de rest van de gebruikers te verzekeren van een bepaalde hoge kwaliteits service mag er immers niet gerommeld kunnen worden met de apparaten.

11. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tja, zo zijn bedrijven he.

Als jij je case gaat modden loopt MS qua geld niks mis, op het moment dat jij ervoor zorgt dat hun inkomsten mislopen behouden ze zich het recht voor jou te bannen van Xbox live etc. etc.

In bovenstaand bericht spreekt de rechter zich uit over het NTSC/PAL probleem, en vind dat dat je ook japanse spellen op een europese console moet kunnen spelen.

Er kunnen dus twee dingen gebeuren:

De coderingen op spellen worden afgeschaft, waardoor japanse spellen op een europese console te spelen zijn.

Console giganten betrekken de anti-piracy wetten erbij, en zullen hoogstwaarschijnlijk in het gelijk worden gesteld.

Zwart/wit kan je de volgende vergelijking trekken:

Op het moment dat iemand het intellectueel eigendomsrecht van tafel veegt, kunnen ze ook niks meer zeggen over het illegaal downloaden van muziek.

12. Serial

Serial AK-47 Serial

Leuk Bevonden:
    0
    Het modden is dan niet illegaal, als je maar wel de legale spellen koopt. Want het kopieren is wel illegaal, omdat elk spel is beschermd door copyright, en dat is een internationale wet, die Italie niet in zijn eentje kan doorbreken.

13. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1
    brommer mag ......per uur....maar met opvoersetje kan hij...per uur....setje mag je wel kopen/verkopen.... maar niet gebruiken op de openbare weg....zelfde laken en pak,kromme wetgeving!!!

schijtvolk die italianen!!!

14. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Italie wordt een soort vrijbuiter als het zo doorgaat met die rare mafkees als minister president.. Raar dat ze nog niet in opstand zijn gekomen. Maar goed dit past dus wel bij ze..

15. ancientsunlight

ancientsunlight XBOX to the MAX

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem zit m in de verkoopkanalen. Al die verkoopkanalen moeten geld verdienen. Dus moet alles langs die weg en heb je coderingen nodig. Zeer vreemd dat de techniek van de consoles quantum-leaps maken en dat de bedrijfsvoering nog bijna 19de eeuws is. Daar zit m heel `t probleem. En zal leiden tot escalatie uiteindelijk. Heb lang genoeg in de branche gezeten om te wetne hoe het werkt. En dealers die toch aan import doen hebben zelfs kans geen spullen meer te krijgen. Geldzucht, Geldzucht, Geldzucht.

Mooi voorbeeld hiervan is religie. De wereld denderd vooruit. De religie zit onveranderd vast in duizenden jaren geleden geschreven regels waarvan heden ten dage een heleboel niet meer werken. Gevolg conflict.

Bv Seks is zondig en als je niet oppast ga je naar de hel en iedereen vind het lekker, want je gevoel zegt dat het lekker is. Als jouw gevoel zegt dat jij moet schijten liegt dat gevoel van jou of spreekt dat de waarheid???

16. Flamingo

Flamingo ********************

Leuk Bevonden:
    1
    /Mod modchip-promotie verwijderd

Gewijzigd door Darkwing

Deel Deze Pagina