1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Lifestyle]Being a Xbox Gruppie...!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door McRed, 8 sep 2004.

  1. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Er was ooit in een klein kikkerlandje een jongen genaamd Sander.... zo begint mijn verhaal, een tijd waarin ik een fulltime Xbox Gruppie verslaafd raak aan het stukje Microsoft techniek. Ik was voordurend op het Forum te vinden om op de hoogte te blijven van de nieuwste speculatities omtrent de Xbox. Dagen, Weken, Maanden voordat de Xbox Magazine in de schappen lag hevtig aan het fantaseren over de inhoud, reviews, previews, interviews en het laatste nieuws. Het liefst had ik er een goed gevulde Ppower Unlimted bij, om mijn een goede nachtrust te bieden want na een dag vol Xboxen, surfen en fantaseren kon ik lekker in bed eens aandacht besteden aan de Xbox tijdschriften.

    Zoals ik al zei moest er wel voldoende aan het Xboxen zelf gewerkt worden en ik begon er een soort wedstrijdje van te maken, gemiddeld gamede ik 2-3 uur per dag en in het weekend kon dit wel eens oploppen tot laat in de avond waarna me ouders geergerd de volgende ochtend uit bed stapten omdat ze ziekelijk werden getijsterd door het geluid van scheurende Auto's, het knallen van pistolen en het geschreeuw van overhoop geknalde Aliens.
    Inmiddels werd het uitbreiden van m'n Collectie ook belangrijk want je moet immers op het internet kunnen imponeren met je handeltje, 26 Games, dat was het hoogste aantal games dat ik in mijn verzameling aantrof.

    Jah ik was een trotse Xbox bezitter, trots op m'n verzameling, op m'n kennis en m'n tijdschriften want jah ik was een Xbox Gruppie! Maar mijn tocht naar de Ultime Xbox Gamer was nog niet volbracht, en nadat ik in aanraking kwam met (een site die niet genoemd mag worden) begon ik lekker aan de slag te gaan met het schrijven van Reviews, Beleiden, Policy's en nog meer crap. Al snel gepromoveerd tot Administrator maak het Forum (On)veilig. M'n geluk kan niet meer op als na 3 maanden lidmaatschap op XBW eindelijk toegelaten wordt tot de Green Mile, en het handeltje op Xbazar begint inmiddels al lekker te lopen. 40 Deals inmiddels verder en een stuk of 35 Xbox Games heb ik een goede reputatie!

    Maar dan begint het plotseling allemaal te zinnen: "What the FUCK is hier nou zo Cool aan?" Het antwoord: "Helemaal niks!"
    • Het is helemaal niet leuk als je heel veel Xbox Games hebt die je toch niet speelt....
    • Alleen maar games willen kopen als het Non Classics zijn, want oeuw, dat maakt uit zo'n hoesje?
    • 10 euro kunnen besparen als je een game zonder hoesje koopt en het vervolgens afwijzen omdat je graag het hoesje wilt.
    • Wanhopig wachten op de volgende XBM...
    • De hele dag achter een of ander Xbox Forum verveeld interessant doen!
    • Administratortje spelen op een eigen/onbekende site!
    Sjit, wat ben ik een NERD, afgesloten van de buiten wereld, lekker Sociaal zo'n Xbox Gruppie! Dus ik verkoop m'n Games, lees alleen nog maar de XBM omdat het gewoon leuk is, en niet omdat je vervolgens op het internet kan mee praten over de geruchten en feiten, gewoon XBOX Classics hebben en Kappen met Admintje spelen...

    Wanneer begon het te zinnen? Toen ik de XBM leeste want jah wat is dat toch eigenlijk triest, evenals de PU, en blad dat erover praat dat ze wel een lekkere vakantie op het einland van Zack willen doorbrengen, met de DOAX meiden... En Poll op deze Site die vraagt welke DOAX Chick jij het lekkeste vindt? Kom op het is een computer spelletje... Een PU die een Artiekel schrijft over de lekkerste Gamebabes uit de history, en er op geilt notabene! :eek: :{ En er worden nog 4 blz. aan besteed ook, en jah ik leeste deze rommel, terwijl het eigenlijk heel, heel, heel triest is!

    Waanzin! Dat is het, ik bedoel ik was nog jong, wat ik tevens nog steeds ben maar het is allemaal maar een beetje triest, fantaseren over als je oud bent en je alle Games kan kopen |:- Maar dat het allemaal nog maar meviel bewezen enkele XboxWorld bezoekers wel....
    • In het bezit zijn van een: Xbox, PSII, GameCube, Atari, (S)NES, Jaguar, Nintendo 64... en nog meer van die retro troep!
    • In het bezit zijn van 100 Games (en hoeveel speel je er daadwerkelijk nou?)
    • Posters boven je bed hangen van je favoriete Gameheld
    • MSN namen vol Xbox troep...
    Ben je dan niet een beetje ziek bezig? Is dat niet gewoon abnormaal te noemen? Het is natuurlijk allemaal wel leuk en aardig maar dan heb je toch geen leven meer, 100 Games pfff... Wat een grap! En dan die MSN namen zoals:

    Maandag Avond LAN bij mij thuis, HALO II LE gepreorderd!!!! - [Fable knight]
    Ga even kijken en ondek dat het eigenlijk best wel volstrekt dom is, inmiddels ben ik afgekicked om het maar zo te noemen, want 4 games zijn nog in me bezit, en de Xbox ligt practische weg te stoffen.... Wat ik niet met deze topic wil zeggen is dat je een NERD bent, een sukkel, lelijk, en niet in de smaak valt bij de meisjes... Maar dat het eigenlijk allemaal best triest en een beetje Dom is, ik wil niet terug kijken naar een pasfoto en zeggen: "Jezus wat was ik daar een mafkees!" en als ik nu terug kijk, 1 jaar later vindt ik mezelf best DOM! |:- Maar jah dat is mijn mening, zijn er nog meer mensen met zo'n verhaal en neem dit alles niet al te letterlijk, ik probeer duidelijk te maken dat dit eigenlijk best absurt is, vinden jullie dit ook iets te ver gaan dit soort Xbox Liefde? :{

    Laat het in de topic weten!
     
  2. RuffRyder

    RuffRyder 360ยบ

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Samenvatting, iemand? :eek:
     
  3. McRed

    McRed PSPZone.nl

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    18
    Serieuse Reactie, iemand? ;)
     
  4. XeoN

    XeoN Guest

    Mcred heb je er al aan gedacht om voor de ''vriendin'' of de ''magriet'' te gaan schrijven?:p
    Mooi stukkie, herken er wat van mn eigen in:)
     
  5. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Wow...dat zijn nog eens verhalen. Lijkt me best erg als je zo ver weg bent :eek:.

    Stertke _0/
     
  6. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Serieus, bovenstaande is gewoon verslaving.
    Kan d'r eigenlijk niets anders van maken...
     
  7. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    kijk, het is allemaal een hobby, er zijn mensen die smurfen sparen, 1000 dvd's hebben of gek zijn van postzegels. Ja dat is best wel vreemd, so what? Ik denk trouwens dat het allemaal wel meevalt net als die msn namen enzo :9.

    ps. wat is een gruppie, bedoel je soms groupie?
     
  8. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    teveel vrije tijd jochie? ;)
     
  9. Killswitch

    Killswitch hungry 4 more??

    Berichten:
    300
    Leuk Bevonden:
    0
    @ mc red, dus wat jij wil zeggen is dat je bent gestopt met iets wat je jaren leuk vond omdat je bang bent voor reacties van anderen ??
    Beetje jammer man, leef gewoon zoals jij wilt en heb schijt aan wat anderen denken.
     
  10. Nosh

    Nosh innit?

    Berichten:
    750
    Leuk Bevonden:
    9
    Zelf ben ik redelijk veel tijd per dag bezig met games. Veel gamen, rondneuzen op forums, retro shit kopen op ebay, recensies schrijven, toch al gauw zo'n 3,4 uur per dag. Als het al niet meer is. Heb ik daar spijt van? Hell no! Het is gewoon een hobby, die ik op veel manieren beoefen. Doordat ik regelmatig post op een aantal forums kan ik aardig meelullen over politiek, ik begin steeds vaardiger te worden in het schrijven van recensies, en heb echt lol in games.
    Daarnaast doe ik nog zat andere dingen, ga regelmatig naar de bioscoop, heb een bijbaantje, ga vrijwel iedere zaterdag naar de kroeg met vrienden, doe aan kendo, enz.

    Ja, het is misschien sneu om veel geld uit te geven aan shit van 10 jaar terug, om posters op je kamer te hebben met je gameheld erop en veel games te bezitten. Maar zijn voetbalsupporters die 200 euro voor een seizoenskaart neerleggen, daarna 120 euro voor een voetbalshirt betalen en constant blehren over 'hun cluppie' dan niet sneu? Zijn metalheads met vale zwarte t-shirts van de meest obscure kutbands dan niet sneu? Fanatiek een hobby beoefenen is echt niet dom, zolang je maar de realiteit niet uit het oog verliest. Ga naar de disco/kroeg met vrienden, trek eens wat anders aan dan dat halo t-shirt dat je gratis hebt gekregen, en eet eens wat anders dan die instant maaltijden en pizza's. Dan is er echt niks aan de hand, hoor.

    Wel ben ik het volledig met je eens wat dat sneue gezeik over digitale babes in games betreft. De gamescene is zonder twijfel de meest vrouwonvriendelijk scene die er is. Massaal kwijlt men op tieten die bestaan uit polygonen, roept men dingen als: AYANE IS LEKKER LOLOLOLOL WTFROFL!!!111one!!, en openen de meeste sneue individuen topics over het verliefd zijn op gamecharacters. En ondertussen maar janken dat er zo weinig meisjes gamen, en waarom niemand ze serieus neemt. :{

    Ps: een gruppie is niks, een groupie wel. ;)
     
  11. XboxRulez4ever!

    XboxRulez4ever! XBW Luizak

    Berichten:
    1.335
    Leuk Bevonden:
    1
    ...En als je er echt niet meer uit de knoop komt houden alle xbw"ers;) hun deur wel open om zon verslaafde jongen op te vangen om te helpen met verder afkicken:9
     
  12. halo nerd

    halo nerd i like halo

    Berichten:
    425
    Leuk Bevonden:
    0

    nee ik denk niet dat hij dit bedoelt hij bedoelt volgens mij dat er meer in het leven is als de XBOX XBW XBOX magezine en dat is ook wel zo maar zoalang je het leuk vind mot je het gewoon blijven doen
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    :eek: wat is een Xbox 8)
     
  14. masterninja

    masterninja Active Member

    Berichten:
    606
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind mijn leven als gamer helemaal niet zielig ik doe dan ook wel andere dingen dan gamen.
    Maar gamen is voor mij wel belangrijk het is een tijdverdrijf wat zou ik anders moeten doen als ik me verveel.
    Zolang je niet alleen maar games speelt is er niks mis.
     
  15. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    McRed, ik herken je verhaal een beetje in mijzelf....
    Vroeger was ik ook veel actiever m.b.t. informatie over games, op de hoogte blijven e.d. Ik had een Xbox gekocht met Halo en DOA 3. Sinds dat moment ben ik echt gaan gamen. 5 uur per dag was geen uitzondering. In het weekend zat ik er wel eens hele dagen achter. Ik wilde zoveel mogelijk spellen; ik las alle nieuwsberichten, niet alleen hier op xbw, maar nog veel meer; ik bekeek zoveel mogelijk screenshots, downloadde heel veel filmpjes etc. Ik was een soort verslaafd.

    Nu heb ik ook zoiets van: waarom heb ik zoveel games terwijl ik heel veel niet meer speel; waarom heb ik er zoveel geld aan uitgegeven; waarom heb ik abbo's op gamemagazines; waarom wil ik al die informatie over games die ik toch nooit zal spelen...

    Ik heb er niet echt spijt van dat ik er veel geld in hebt gestopt, maar toch zegt iets in mijn achterhoofd dat het zonde is. Maar ik heb ervan genoten, dus is het een goede investering geweest.

    Toch blijft het leuk om te gamen, maar ik ben er ook wel anders tegen gaan kijken. Ik lees/kijk nu alleen nog over/naar spellen die me interesseren. En sla heel veel dingen over. Het was nou ook weer niet zo erg dat mijn sociale leven eronder geleden heeft. Wat dat betreft heb ik wel 'gezorgd' dat ik ook nog wel andere dingen deed dan gamen. Ik zal nog wel ff blijven gamen, maar de verslaving die ik toen had zal denk ik niet meer terug komen.
     
  16. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    McRed, ik kan me helemaal in je verhaal vinden :cool:

    Eerst was ik ook "echt" een groupie, het ging me erom hoeveel games ik had, niet de kwaliteit, heb er ooit 20gehad (en dat is voor mijn doen best veel) nu nog maar 8, Als ik een game niet meer speel gaat hij de deur uit!! Etc.

    Heb alleen nog wel een xbox en een gamecube maar daar heb ik dan ook geen 100en games voor. Heb aardig wat games gespeeld in mijn leven.
    Maar mijn school ging er heel erg onder lijden en heb nu ook eindelijk een goede balans school/gamen gevonden _O_ ouders blij, ik blij ;) :)

    Verder vond ik de PU altijd al een zuigblad en Xbox crap in me msn name is al helemaal lame....

    En zeg nouw zelf, owns.nl (waar je admin van was)(kan ik me herinneren) is wel een beetje erg geflopt !

    Maar zo zijn alle verslavingen eigenlijk ziek....
    Maar om nou je hele games collectie te verkopen en daar notabene een mobile phone van 450euries van te kopen is ook niet helemaal gezond (of wel Rosso?...)

    Ik blijf erbij dat gamen geweldig is, maar om nou alle games te willen hebben, om nou me hele levensfilosofie er aan aan te passen nee...

    Heb nu wel afkickverschijnselen, denk af en toe wel van "wat is me games kast toch leeg" 8)

    Mijn complimenten voor McRed voor zijn verhaal :cool: Het is dat je geen reputationpoints meer kan geven :cool:
     
  17. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Nou ik vind het allemaal bullshit gelul van McRed, want jij bent toch echt triest als je later over jezelf schrijft dat je triest was :confused:

    Fuck man je bent zoals je bent en als je er niet goed bij voelt dan doe je er wat aan...maar ga niet zo'n sneu verhaal over je zelf plaatsen |:-
     
  18. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Mooi verwoord.
    Ikzelf was ook best actief m.b.t. het Xbox-gebeuren. Ik ben nu al bijna 21 maanden in het bezit van een Xbox, en d'r zijn al 48 games door mijn handen gegaan! Sterker nog, ik heb het laatste jaar nauwelijks games gekocht.
    Ik was ook erg actief op het forum. Het eerste jaar dat ik hier zat dik 1500 posts gemaakt, nou reken maar uit hoeveel ik er het laatste jaar heb gemaakt.

    Maar bij mij is het allemaal vanzelf gegaan. Je gaat wat vaker uit, je doet meer met vrienden, je krijgt een vriendin. Het is eigenlijk vanzelf een stuk minder geworden. Ik zit immers minder op XBW, ik koop nauwelijks meer games en ik speel ook een stuk minder. Maar ik vind mezelf echt niet zielig ofzo. Toen vond ik dat leuk, wat is er nou dom aan om iets te doen wat je leuk vind! Nu verschuiven mijn interesses een beetje, en verdwijnt de Xbox gekte in mijn hoofd een beetje. No big deal; dat vond ik toen leuk, dat deed ik. Nu vind ik andere dingen leuk, en doe ik andere dingen!
     
  19. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, nu was ik niet zo super actief op het forum, gamen is een grote hobby van me, niet meer, niet minder, "daarnaast" heb ik gewoon een heel leuk leven met veel uitgaan, lol, etc... ook de mindere dingen van het leven komen aan bod.
    Als je begint met gamen wil je al gouw teveel games kopen, nu focus ik me meer op een bepaald genre, met daarnaast ook nog andere topgames. Het is net als het verzamlen van dvd's of iets dergelijks, dat kost ook veel tijd, en geld. Vaak ontmoet je via zo'n hobby juist veel mensen.

    /Xwon, je haalt me de woorden uit de mond ;)
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2004
  20. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Leuk stukje inderdaad maar soms wat "te ver gezocht".

    Hoeveel tv keek je voordat je een Xbox had?
    Hoeveel tv keek je toen je een Xbox had?
    Hoeveel tv kijk je nu?

    MIjn Xbox is gewoon "mijn tv kijk moment" geworden. Ik wordt helemaal gek van die klote reclames iedere 15 minuten.

    Er is geen programma waarvoor ik thuis blijf (alleen Expeditie Robinson). En er is geen Xbox avond waarvoor ik thuis blijf. Ik sport, ga uit, ga feesten, ontspan met vrienden en ik game! Ik vind het zelfs een sport om mensen die gamen niet snappen uit te dagen hun luie leven uit te leggen aan me (alle series op tv weten ze wel over mee te praten bijvoorbeeld... How sick is that??)

    Omdat je zo verslaafd was aan je Xbox en alles erom heen, heb je er nu een hekel aan (let maar eens op ex-rokers, dat zijn de mensen die het meest anti zijn vaak..)

    Laar iedereen gewoon lekker gamen, sporten, roken, stappen, postzegels verzamelen, sexen, daten, mens erger je nieten, risken, tv lauwen, bankhangen, shoppen, what evers...

    R.E.S.P.E.C.T.

    p.s. oja, misschien moet je eens met een groep vrienden een LAN organiseren met een lekker pot bier. Ik zweer het je, er gaat niets boven dat soort avonden kan ik je vertellen _O_ Lachen, gieren, brullen en schelden naar je beste maten, how cool is that??
     
    Laatst bewerkt: 9 sep 2004

Deel Deze Pagina