Lightgun + games

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door eduard, 20 feb 2004.

1. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet dat er al een heleboel vragen zijn gesteld over lightguns en games, maar ik hoopte eigenlijk dat ik in dit topic het een beetje centraal zou kunnen houden.

Ik wil nl. graag een lightgun kopen. Hierbij de volgende aandachtspunten:
    - 100 Hz TV met vlakke beeldbuis;
    - Uiterlijk doet er NIET toe;
    - Liefst met een soort van vibration/force feedback (weet niet hoe dit bij de XBox heet);
    - Geen extreem licht gewicht lightgun waarbij het lijkt alsof je niets in je handen hebt;
    - Prijs maakt niet zo heel veel uit. Maar ik ben ook weer niet iemand die per se de duurste wil hebben;
    - Ik ben in het bezit van een CC, dus webwinkels zijn een optie.

Ik zou graag van jullie allen willen weten hoe jullie lightgun bevalt. En liever geen reacties van mensen die een lightgun hebben die alleen op 50/60 Hz TV's werkt, want die zal bij mij toch niet werken.

Adviezen zijn welkom, maar wel gelet op bovengenoemde aandachtspunten (en dus niet: "ga voor de Beretta, want die ziet er het geilst uit"). Het gaat me meer om de hoe het voelt in je handen, niet hoe het eruit ziet.

Games waarvan ik tot nu toe weet dat ze uit zijn:
    - House of the Dead;
    - Silent Scope Complete (US, NL weet ik niet);
    - Starsky & Hutch (multiplayer-mode);

Bij mij bekende type lightguns:
    - Joytech Sharp Shooter;
    - XBox Gun M11 (zie psxshop);
    - XBox Gun Scorpion (zie psxshop);
    - Beretta 92 FS Lightgun;
    - Madcatz Blaster (weet niet of ie 100 Hz compatible is en of ie in NL verkrijgbaar is);

Wie kan me goed advies geven? Alvast bedankt.

2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Lightgun's klinken natuurlijk heel leuk. Mijn neef, op dit forum Voytec had er 2 gekocht. Wij gingen spelen, wat blijkt dat ding is veel te precies je moet echt dicht bij het scherm om goed te kunnen mikken anders vliegt hij zo het scherm af... Wij hadden House of the Dead III gespeeld, was opzich best leuk afgezien van dat dichtbij richten.

http://archief.xboxworld.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=44017&highlight=Lightgun Dat is iets over lightgun's en Games...

Die lightgun's die hij had gekocht waren 2 van deze:

M2 100Hz Light Gun
    - M2 light gun support 100Hz(1080)TV game,also compatible 50Hz/60Hz TV game.
    - Support Burst,Autogun,Shotgun,Normal circular light gun mode
    - With memory card expansion socket.
    - Compatible NTSC/PAL
    - Accessible reload button for quickclip loading
    - Directionnal digital stick for easy in game and menu navigation
    - Support auto-reload,normal load mode
    - Vibration

Het is denk ik wel een goede gun, maar hij had een 50 hz tv, als hij op 100 hz zou werken had hij het denk ik beter gedaan...

Laatst bewerkt: 20 feb 2004
  3. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    lik-sang.com

Ga daar eens een kijkje nemen.

4. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik heb een Joytech Sharp Shooter II en gebruik 'm nooit. De reden daarvoor is dat er simpelweg geen leuke games voor zijn. Ik heb zowel Starsky&Hutch als House of the Dead en ik vind beide games but met beren.

Ik zou waarschijnlijk die gun vaker gaan gebruiken als er wat eenvoudige lightgun games uit zouden komen. Gewoon zo'n kermis schiettent of zoiets.

Overigens werkt de SS II prima. Ik heb een Philips 100MHz breedbeeld TV, maar met de lightgun schakel ik de TV over op 4:3 formaat (anders doet ie het niet goed).

PS: Silent Scope Complete komt in Europa uit in Maart 2004.

5. MieZ

MieZ Avaholic

Leuk Bevonden:
    8
    Als die lightgun die bij Silent Scope hoort ook hier uitkomt zou ik zeker voor die gaan... Dat ding is echt zooo fucking gruwelijk!! Zit een scope op en je kan hem ook omvormen tot shotgun!!

meer info

Laatst bewerkt: 20 feb 2004
  6. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kan je beter kijken bij de FutureMax betrouwbare site en hij is nederlands dus neit zoveel verzendkosten.

7. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik heb de madcatz (die groene super soaker) en een 100hz philips. Het werkt allemaal erg goed en kan mijn beeld gewoon op breedbeeld laten staan...gun werkt dan gewoon goed. Kan ook achterover geleund in de bank schieten....hoef dus niet in mijn beeld te kruipen om een beetje te kunnen mikken......oftewel de madcatz is gewoon een goede gun....ziet er alleen niet realistisch uit.

8. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de reacties.
    Bij futuremax en lik-sang heb ik uiteraard al gekeken. Maar hier kan ik geen goeie gebruikers-reacties vinden. Vandaar dat ik er hier maar om heb gevraagd.

'k Weet dat er vrij weinig games zijn, maar het leek me wel leuk om te hebben, voor ALS er wat games zijn.
    'k Heb vandaag bij een vriend van me dan ook met z'n PS2 en z'n Beretta ff-tjes Time Crisis 3 gespeeld. 1 conclusie: Cool! Heel cool!

Helaas is die game niet voor de XBox beschikbaar, maar HOTD III moet ook wel heel cool zijn.

Wat ik me alleen wel afvraag is hoe SS Complete speelt met zo'n gun. Je moet nl. je vizier bewegen met de cursus-toets of joystick als je alleen met een controller speelt. Moet je dan het joystickje op de gun gebruiken om je vizier te bewegen en dan alleen de trigger v.d. joystick, als je wilt vuren? 'k Zoek nog wel ff in reviews.

'k Heb die Madcatz voor 35 euro en die Beretta voor 50 euro in Rotterdam gezien. Ik denk dat ik wel voor die Madcatz ga. Scheelt me toch weer wat centen.

Jammer genoeg hebben ze geen van alleen een tril-mechanisme. Bij Point Blank i.d. arcade heb je wel zo'n terugslag systeem en het is wel jammer dat zoiets mist op de lightguns voor de console...

Heeft iemand al concrete informatie of er nog andere lightgun compatible games beschikbaar gaan komen?

9. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    kickje

Toch maar ff een schopje, omdat ik toch nog steeds benieuwd ben naar ervaringen, toekomstige games, etc (zie vorige post)...

10. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0

Ik weet 1 game die uitkomt die lightgun compainteble is, dat is Silent Scope Complete die schijnt volgens ToTheGame 12 maart uit te komen. Verder ziet er nog slecht uit op lightgun gebied naar mijn weten.

Dit zijn volgens mij de enige games die er zijn voor de lightgun

-House of the Dead
    -Starky & Hutch
    -Silent scope (12 maart)

Dus als deze games je niet intresseren zou ik geen lightgun gaan kopen maar rustig afwachten wat er nog tegemoet komt voor de lightgun.

Laatst bewerkt: 2 mrt 2004
  11. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Me twijfels over deze game. Was een arcadekast met een mega gun erop. Zeer tof. Snap niet helemaal hoe je de scope op een console wil integreren. Silent scope was retemoeilijk, denk dat daar maar weinig van overblijft.

12. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook, maar het is een begin laten we maar zeggen. En het nadeel is dat je een speciale light gun nodig hebt, die hierboven al gepost is, op je normale zitten geen zoom functies dus waarschijnelijk wordt het spel met lightgun geleverd wat natuurlijk weer meer gaat kosten...

13. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al is gezegd, kan je het beste dat speciale pistool voor Silent Scope gebruiken.
    Ik heb er een review over gelezen en het werkt als volgt.

Op dat pistool zit een scope. Deze is motion-activated. Oftewel: als je gezicht niet achter de scope zit, zie je op het beeldscherm het "gewone" beeld en kijk je dus niet door de scope.
    Zodra je je gezicht naar de scope beweegt, herkent het pistool dit en zorgt ervoor dat het beeld switcht naar de "scope-vision" waarbij je dus door de scope kijkt.

Normaal gesproken kan je tussen de twee views switchen door een button te gebruiken. Dus als je een gewone lightgun gebruikt, kan je dus met een knop op die lightgun gewoon switchen tussen de views (net zoals met een controller).

Hoop dat dat in ieder geval duidelijk is.

Maar ik heb er ff over zitten nadenken en eigenlijk interesseert HOTD me niet echt heel erg met een lightgun.
    Time Crisis lijkt me echter heel dope (met het bukken en verschillende wapens). Dus ik zit er aan te denken om een PS2 te kopen (niet alleen voor die game hoor).
    Maar misschien dat ik dan toch maar wel zo'n lightgun koop. Is toch wel geinig misschien om HOTD ermee te spelen...

Oftewel: nog geen steek verder ;)

14. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    madcatz blaster?

Weet iemand waar je de Madcatz Blaster in NL kan kopen i.e. gewone winkel?
    Ik heb 'm wel gezien in die games-zaak onder de V&D in Rotterdam-Centrum, maar 'k wil 'm eigenlijk i.d. buurt van Amsterdam ff snel kopen... iemand? ;)

15. balleknieper

balleknieper .

Leuk Bevonden:
    4
    Is dat die groene? Zoja dan is hij in de Media Markt verkrijgbaar. Tenminste in Heerlen dus dan zal hij ook in andere mm's verkrijgbaar zijn.

16. picht

picht XBW ADDICT

Leuk Bevonden:
    0

Wat is "Compaintable"?? |:- |:-

Denk dat ie "compatible" bedoelt ;)

Sorry kon het niet laten om er iets van te zeggen.

Maar over die lichtguns, ik denk dat je beter ff kan wachten met zo'n ding kopen totdat die dingen wat beter zijn ontwikkeld.

En heb je een 100 HZ tv koop er dan ook echt 1 die echt gemaakt is voor 100 Hz en niet zoiets van "also comPIANtable with 100 hz"

Dus geen bud dingen.

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Onlangs de Joytech Sharpshooter binnen gekregen

Dat is deze dus:

Hij was 17.99 pond (is iets van 26 euro) bij play.com. Een redelijke prijs dus.

Ik heb hem tot op heden alleen nog maar met HotD gespeeld (heb geen ander lightgun spel)
    Moet zeggen ben vrij positief, ik heb voor deze gun gekozen om een 2tal redenen. 1 de prijs, 2 in een OXM van enkele tijd geleden kreeg ie een score van 5/5.

1 van hun pluspunten vind ik zelf wel een beetje een minpunt, hij is namelijk erg licht.
    Natuurlijk als je lang speelt is het wel lekker als ie licht is maar zelf had ik hem liever wat zwaarder gehad, maar aangezien ik toch eraan denk om hem te modden (i.e. rode stukken zwart maken en weathering effecten of zilver maken) dat ik iets van metaal erin lijm om hem te verzwaren.

Met HotD vind ik hem lekker spelen, het is wel wennen. Stukken die lastiger zijn met de controller zijn weer makkelijker met het pistool en vice versa. Over het algemeen is het spel wel lastiger met de gun (kan ook gewoon wennen zijn) maar wel een stuk leuker.
    Groot verschil wat ik gemerkt heb is dat je wat minder snel kan schieten, de "fout" ligt niet bij het pistool.
    Schieten bij HotD zit onder de A knop en je kan die gewoon sneller indrukken dan een trigger.
    Wat ik wel merkte is dat auto fire en auto reload niet helemaal jofel werkte bij HotD. Autoreload wil wel eens gaan reloaden terwijl het niet nodig is of nadat ik net zelf handmatig gereload heb.
    Maar met die opties uit is het zeker goed te doen met deze gun. Helaas kan ik hem alleen niet met andere lightguns vergelijken.

18. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Over die Madcatz Blaster heb ik via IGN gelezen dat ie wel goed zou moeten zijn (ook op 100 Hz)...
    Ik kan wel wachten met het kopen, maar ik verwacht geen (r)evolutie op dat gebied....
    Men zal zich i.d. loop der tijd wel op plasmaschermen en LCD-TV's storten ipv 100 Hz... maar ja, we zien het wel weer...

19. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Deze kwam ik net tegen op internet:
    Erg tof voor bij Silent Scope. TV op de grond, jij plat op de grond, kistje, geweer erop en maar stoer wezen :+

Silent Scope Light Rifle

Best vet, er zit zelfs een memory/headset poort op!

20. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Yepyep...
    Deze staat ook reeds beschreven in deze thread (5e post van bovenaf)...

Ik heb er overigens nog steeds geen een gekocht. Ik onderhandel wel, maar krijg weinig feedback erop, helaas...

Deel Deze Pagina