1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Lightning Returns: Final Fantasy XIII

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 22 okt 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De demo is best leuk eigenlijk. Combat zit goed in elkaar, maar ik denk niet dat ik hem ga halen. Echt een game waar weer genoeg uren in gaan zitten en dat ga ik toch niet doen.

    Dat hele tijdslimiet gebeuren is gewoon jammer, ik hoef die shit echt niet.
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2014
  2. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ah, een prettige verrassing dat er een demo verschenen is. Tegenwoordig hebben de meeste spellen geen demo meer. Net even binnen gehengeld op mijn 360. Waarschijnlijk morgen even proberen. De release van het spel laat ik aan mij voorbij gaan, omdat ik de HD versies van X en X-2 al besteld heb. Maar ik ben wel zeer nieuwsgierig naar de demo. Nog meer mensen die de demo al gespeeld hebben?
     
  3. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Hoe zit het precies met de tijd limiet? Gaat het tijdens de hele game of alleen bij een paar missies in het begin. Een spel met een klok vind ik persoonlijk compleet de ervaring verneuken, helemaal in een RPG. Eerst was FFXIII een RPG op een vaste lijn, nu heeft het een "open wereld" en gaan ze weer de mist in door het toevoegen van een tijd limiet?

    Ik zal wel even het internet afstruinen voor wat verduidelijking.
     
  4. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Hele lange maar spoilervrije review

    [yt]5S-xEeFphRs[/yt]

    Hij vind het meer op een expansion lijken dan op een volledige game. Main story is idioot kort. Combat is wel erg gaaf en customizen ook, vind hij.
     
  5. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    De combat is wel tof, maar op basis van de demo kan je er weinig uit opmaken. Er is geen tegenstand en alles wat je doet is wel goed. Dat zal met de full game niet zo zijn lijkt me.

    XIII vond ik tof, omdat die zo gepolijst aanvoelde. Graphics, muziek, tussenfilmpjes waren allemaal van topkwaliteit. Sommige vonden het tegenvallen, maar het voelde voor mij wel aan als een AAA-titel. Dat gevoel ontbreekt bij XIII-2 en Lightning Returns. Grafisch is het minder, geen toffe cutscenes, de muziek is minder etc. Daarnaast is de duur steeds korter en korter. Ik heb ruim 60 uur over XIII gedaan, maar XIII-2 was al in 25 uur uit te spelen. Heb ik niet gedaan, omdat de game me niet zo pakte als XIII. Lightning Returns schijnt nog korter te zijn. Square-Enix is een beetje de weg kwijt en proberen op de naam in te cashen. Het lijkt me nog steeds een hele leuke game hoor, maar vroeger was een nieuwe Final Fantasy een hele happening. Dat is het nu niet meer.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik vind zelf tot nu toe juist dat ze geleerd hebben van de fouten van FFXIII in FFXIII-2. XIII was prachtig qua graphics en cutscenes, maar fuck zeg....rondlopen, vechten,cutscene, rondlopen, vechten,cutscene, rondlopen,vechten, cutscene de hele fucking game door. Er mistte echt heel erg veel en ik ben zelf op de helft van de game gekomen...maar uiteindelijk toch gestopt. Te freaking eentonig, mijn god. Ik ben denk ik nog zo ver gekomen omdat ik de cutscenes gaaf vond en toch benieuwd was wat er allemaal ging gebeuren. FFXIII-2 voegt veel toe, veel meer dingen om naast al dat rondlopen te doen. Het kleine feit al dat je gewoon burgers ziet waar je een babbeltje mee kan maken. Denk zelf dat FFXIII veel minder lang had gekund....dus die 25 euro van FFXIII-2 vind ik zelf echt niet erg. :)

    Nu kijk ik gewoon vooral heel heeeeeel erg uit naar FFXV, man wat ziet die er schitterend uit. En zo te zien eindelijk een battle systeem die ik altijd heb willen zien in FF. Gewoon echt volledig rond kunnen rennen, ontwijken en aanvallen. Zal alleen nog wel een beste tijd duren voordat we die krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jan 2014
  7. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Een lineaire game is voor mij geen probleem. Met XIII speelde ik graag door omdat ik het verhaal tof vond: de twee verschillende werelden (Cocoon en Gran Pulse), de goden (fal'Cie), de mensen met een speciale opdrachte (l'Cie). Serah had haar taak vervuld, maar wat was het precies? Wat moesten de andere groepsleden doen? Zouden ze verantwoordelijk zijn voor de vernietiging van hun wereld, terwijl ze dat niet willen? Dat soort vragen boeide mij en daarom was ik zeer benieuwd hoe het verder liep. Nou ja, het verhaal werd gaandeweg de game vorderde wel minder boeiend, maar ik vond het leuk genoeg om door te spelen. Met XIII-2 boeide het verhaal me gewoon niet meer en dan is de stimulans weg om door te spelen. Nu ik de demo heb gespeeld van Lightning Returns, dan denk ik ook van "waar gaat het allemaal over". Dat verhaal gaat helemaal nergens over. Het verhaal was al afgerond met XIII, maar nu verzinnen ze er steeds meer onzinnige dingen bij. Op een kunstmatige manier laten ze de characters uit XIII terugkeren in Lightning Returns, terwijl dat eigenlijk niet zou moeten kunnen (gezien het verhaal uit XIII).

    Van XV hebben we nog niets gezien qua gameplay. Die game is ook al 100 jaar in ontwikkeling als Versus XIII, dus ik zou niet teveel hoop hebben. Ja, die trailer was tof. Maar de meeste trailers zijn wel tof, dat zegt niets over de kwaliteit van de game. En op een battle system zoals Kingdom Hearts zit ik eigenlijk niet te wachten. Ik wil eigenlijk gewoon een klassieke RPG met turn-based battles, maar dat schijnt tegenwoordig verboden te zijn. Dit terwijl FF7 t/m FF10 gewoon populair zijn en goed worden verkocht. Final Fantasy X/X-2 HD Remaster verkoopt ook beter in Japan dan Lightning Returns. Dat zegt al genoeg over wat de fans willen.
     
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Het grappige is dat Square Enix juist de klassieke FF gameplay nu onder andere namen uitbrengt, zoals Bravely Default. Dat is gewoon een klassieke FF game. :+
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556

    Dit is geen gameplay? :)

    [yt]LBilT83Uq4A[/yt]

    Meer gameplay werd getoond tijdens TGS vorig jaar. Dit ziet er fucking badsss uit.
     
  10. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Dit filmpje had ik nog niet gezien eerlijk gezegd. Ja, dit is inderdaad in game. Hoewel ik soms het idee heb dat het een tussenfilmpje is waar ze een UI overheen hebben geplakt. Tjah, die gameplay... dat is niet echt wat ik zoek in een RPG. Ik vind het veel toffer om uit menuutjes te werken. Zo lijkt het net een hack and slash zoals Bayonetta, MGS Revengeance, DMC etc. Dan wil ik nog wel eens zien hoeveel RPG elementen bewaard zijn gebleven. Mass Effect wordt ook een Westerse RPG genoemd. Nou, dat vind ik helemaal geen RPG. Dat vind ik gewoon een 3rd person shooter. Straks gaan we Uncharted en Tomb Raider ook RPG's noemen. Enkel de eerste Mass Effect heeft RPG elementen.

    Dat lijkt me inderdaad een geweldige game. Helaas heb ik geen 3DS.
     
  11. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.455
    Leuk Bevonden:
    858

    Helemaal mee eens! :thumbs:
     
  12. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Net begonnen ben benieuwd
     
  13. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ligt die nu al in de winkel dan? Ik dacht dat de release pas over een week was.
     
  14. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Het spel komt inderdaad pas over 4 dagen uit hier.
     
  15. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik was eigenlijk van plan om de Collector's Edition te bestellen maar helaas, deze schijnt niet verkrijgbaar te zijn in Nederland en via andere landen bestellen vind ik net ietsje te duur.

    Dat deed pijn. Dan moet ik maar gewoon het spel bestellen.
     
  16. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Ik wacht nog wel ff met het aanschaffen van deze game,,,,,

     
  17. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Eh, nooit je keuze op IGN baseren, een ananas is nog accurater dan zij :3
     
  18. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
  19. Fullmetal Alchemist

    Fullmetal Alchemist Retro Freak

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    Sure, alles is beter dan IGN. Deze klinkt ook stukken beter.

    Nu verwacht ik niet dat de story uitstekend is, dus mocht dat inderdaad het geval zijn zal ik niet enorm teleurgesteld zijn. Waarschijnlijk krijg ik de game morgen, dan kan ik zelf een oordeel geven.
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Oké, deze dan:




    Ik had nooit verwacht dat ik dit zou zeggen, maar misschien wordt het tijd dat Square Enix eens het stokje doorgeeft aan een andere developer. Final Fantasy, ik herken nog maar weinig van jouw oude glorie terug.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2014

Deel Deze Pagina