[XOne] link kabel

Discussie in 'Games' gestart door greenbean, 16 mei 2003.

1. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    yo,

ik wil graag z'on system link kabeltje gaan kopen zaodat ik met mn vrienden een kleine lan kan houden maar. zon din is nog best wel duur! is daar een alternatief voor of is het zelfs al te doen met een usb kabeltje?

alvast dank :9
    :+

2. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Kan toch gewoon met een "UTP cross link"???

Of heb ik het nu fout!

3. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, dat heb je goed! Ik heb ook voor 4 Euro zo'n kabeltje gekocht en het werkt perfect! Succes

4. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    heey bedankt he
    weet je ook waar ik die kan kopen?

5. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Elke willekerurige computerzaak.

Dixons, Vobis, Dynabyte, MEMO,...etc

6. IK NL

IK NL Guest

HO!!!

je zegt kleine lan, ik denk dan aan meer dan 2 xboxen en in dat geval heb je dus een hub/switch/router nodig en DIRECT netwerkkabels naar rato.

7. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Heej Greenbean slim om deze topic aan te maken! Op school hadden Greenbean en ik het erover en het lijkt ons echt vet om halo met system link te spelen. Als zo´n kabeltje maar 4 euro bij een willekeurige computerzaak is, waarom is er dan zo´n groot prijsverschil tussen de systemlink kabel en die? Als dat gewoon werkt dan kopen we natuurlijk gewoon zo´n kabeltje. En ik denk dat we niet meer dan 2 xboxen aansluiten, dat kan wel, maar dan hebben we ook tv´s nodig en het is een beetje overdreven om daar mee te gaan slepen. Heeft iemand een plaatje van zo´n kabel uit een dixonskrantje of iets dergelijks? Dan weten we welke we moeten hebben. Alvast bedankt...

8. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er 1 gevonden... moeten we deze hebben?

Bandridge UTP cat. 5 netwerkkabel rood 1,5 meter

€ 6,99

1,5 meter
    Cat. 5 goedgekeurd
    Gegoten kabel
    RJ-45 connector
    Rood UTP kabel

Deze rood gekleurde UTP kabel heeft een lengte van 1,5 meter en is Cat. 5 goedgekeurd.
    De UTP kabel heeft een RJ-45 connector en kenmerkt zich door de hoogwaardige afwerking.
    UTP kabels kunnen gebruikt worden voor de uitbreiding van een netwerk van HUB naar PC of voor het aansluiten van een ISDN-lijn op de computer.

Laat het even weten, want dan haal ik er morgen meteen een als ik naar de stad ga...

Laatst bewerkt: 17 mei 2003
  9. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Vorige post staat een gewone UTP-kabel.

Jij hebt een UTP crosslink nodig.

Je kunt hem ook zelf maken: http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/stores/service/crosslink.html

cya

Laatst bewerkt: 17 mei 2003
  10. Freddy Xbox

Freddy Xbox It's Pink!

Leuk Bevonden:
    0
    Thanx AJK ik ga er morgen meteen achterna... nouja vanmiddag :9

11. IK NL

IK NL Guest

okey maar als je meer dan 2 xboxen gaat aansluiten heb je dus niks aan die cross he.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Jeb voor systemlink heb je een crosscable nodig.. ga naar de laatselijke computer boer en ze helpen je graag

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Twee mogelijkheden:

1: Twee Xboxen rechtstreeks aan elkaar knopen: Crosskabel nodig.

In goed Nederlands heet dat een gekruiste netwerkkabel, denk ik. Als je in de winkel om een crosskabel of cross-over kabel vraagt krijg je (waarschijnlijk) deze kabel.

2) Twee of meer Xboxen via een hubje aan elkaar knopen: Gewone netwerkkabels nodig.

In goed Nederlands wordt dat ook wel UTP kabel of CAT 5 UTP kabel genoemd.

Het voordeel van het gebruiken van een hubje is dat je standaard kabels kunt gebruiken (die je dus ook nog voor andere zaken kunt gebruiken) en dat je meer dan 2 Xboxen kunt koppelen. Met een cross-over kabel is 2 Xboxen meteen het maximum aantal Xboxen dat je kunt koppelen. Het voordeel van de crosskabel oplossing is natuurlijk dat je alleen maar één kabel nodig hebt en dat is een stuk goedkoper.

14. IK NL

IK NL Guest

ja daar waren we nu ook wel achter ;) ;) ;)

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik vond een duidelijk plaatje op xbox.com!

Wat voor kabel moet ik gebruiken om mijn Xbox aan te sluiten op mijn breedbandmodem? Ethernet-kabels, netwerkkabels (rechttoe rechtaan) of 'crossover'-kabels. Wat is het verschil?

Over het algemeen bevelen wij het gebruik van een 'rechttoe rechtaan' Ethernet-kabel van Category 5 (Cat 5) aan om je Xbox rechtstreeks op je modem aan te sluiten (Category 6 is niet geschikt).

De meeste breedbandmodems op de markt gebruiken een standaard (rechttoe rechtaan) verbinding. Sommige breedbandmodems maken echter gebruik van een 'crossover'-verbinding. Je hebt dan een speciale 'crossover'-kabel nodig. (De Xbox Systeemlinkkabel is een voorbeeld van een dergelijke crossover-kabel.)

Crossover-kabels en 'rechttoe rechtaan'-kabels zijn beide RJ-45-netwerkkabels. Het verschil tussen een normale Ethernet-kabel en een crossover-kabel is vaak moeilijk te zien, omdat de kabels er aan de buitenkant haast hetzelfde uitzien en aanduidingen vaak ontbreken op beide modellen kabels.

De makkelijkste manier om het verschil tussen een crossover-kabel en een 'rechttoe rechtaan'-kabel te zien is door de beide uiteinden van de kabel met de koperverbindingen zichtbaar te bekijken, en de volgorde (van links naar rechts) van de gekleurde draden in de connectors van doorzichtig plastic te vergelijken. Bij een standaard 'rechttoe rechtaan' Ethernet-kabel hebben de gekleurde draden dezelfde volgorde aan beide uiteinden van de kabel. Bij een crossover-kabel is de volgorde van de gekleurde draden aan beide uiteinden van de kabel verschillend.

[​IMG] [​IMG]

'Rechttoe rechtaan'- kabeluiteinden

[​IMG] [​IMG]

Crossover- kabeluiteinden (system link kabel)

Opmerking let goed op wanneer je deze kabels aanschaft. Deze 'rechttoe rechtaan'-configuratie bestaat ook voor andere soorten kabels dan netwerkkabels. (zoals ISDN)

Deel Deze Pagina