[XOne] Linksys WET54G icm WRT54G probleem

Discussie in 'Games' gestart door Hobbes2002, 9 nov 2004.

  1. Hobbes2002

    Hobbes2002 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik heb mij een linksys WRT54G draadloze router en een linksys WET54G draadloze bridge gekocht. Alles aangesloten geconfigureerd, maar helaas geen netwerk / internet op de XBox.

    Heb de topics mbt @Home en Live en Routers etc. allemaal doorgenomen, maar kom niet tot een oplossing. Ben inmiddels een aantal dagen (tot frustatie toe) aan het proberen, maar geen verbinding draadloos.

    Sluit ik de XBox rechtstreeks aan op de kabel (modem) heb ik direct verbinding. PC heeft met en zonder router ook gewoon verbinding.

    Wat dus niet werkt is de netwerkverbinding PC <> XBox en de internetverbinding XBox via de router.

    Internet en WLan lampje op router branden / knipperen groen. PC is aangesloten op poort 1 van de router.
    XBox aangesloten op bridge met bijbehorende kabel (andere kabel lost probleem niet op). WET54G staat op X (niet op II). Lampje power en ethernet branden op WET54G.

    Configuratie router:
    [​IMG]

    [​IMG]

    Paar vragen:
    - moet de WET54G op X of II staan?
    - moet er iets in de router geconfigureerd worden voor de WET54G te laten werken?
    - andere tips / controlepunten?

    Hoop dat jullie mij helpen kunnen.

    Thanx,
    Marc
     
  2. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb sinds kort dezelfde router en bij mij werkt het perfect. Ik zit nu op mijn werk en kan dus niet kijken wat mijn instellingen zijn, maar als ik vanavond (laat) thuis ben zal ik even voor je kijken.

    Mijn netwerk ziet er zo uit: :9

    [​IMG]
     
  3. Hobbes2002

    Hobbes2002 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Jeroen,

    ik zie het. Ik gebruik hem iets anders.

    Modem
    |
    Router
    |(kabel) |(wireless=WET54G)
    PC XBox

    (is dit duidelijk :{ )

    Kortom: modem zit met lange kabel in router. Router is met kabel verbonden aan PC (die bijgeleverde blauwe kabel).
    De XBox is met de bijgeleverde zwarte kabel verbonden aan de bridge.
    That's it.

    Er zou dus contact moeten zijn (wireless) tussen bridge en router.
    Voor de instellingen zie plaatjes in mijn topic.

    Als je de manual leest moet je de bridge installeren, maar dat kan natuurlijk niet op een XBox. Heb alle instellingen op AUTO gezet (TCP-IP en DNS). Dit werkt prima, want rechtstreekse verbinding XBox <> kabelmodem werkt.

    Check ik echter met de bridge aangesloten de optie wireless binnen de XBox-settings (advanced) dan geeft hij aan dat hij de bridge/adapter niet kan vinden.

    Hoop dat je hier iets aan hebt en wacht graag je antwoord vanavond af.

    Thanx!
    Marc
     
  4. Hobbes2002

    Hobbes2002 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    als ik die handleiding voor de zoveelste keer doorpluis schijnt er ineens een lichtje op....

    Moet ik de bridge eerste wired configureren via de pc om hem daarna wireless te kunnen gebuiken?
    ftp://ftp.linksys.com/pdf/wet54gv2_ug.pdf

    Groet,
    Marc
     
  5. Ghostkiller14

    Ghostkiller14 Visit->www.xboxen.nl

    Berichten:
    317
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij wel ja...
    Je moet je bridge aan je router hangen en dan configureren...
     
  6. Jerhui

    Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.081
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat wilde ik net gaan voorstellen. Ook al gebruik ik geen bridge, lijken onze configuraties redelijk op elkaar. Ik heb één van mijn Xboxen ook wireless aangesloten en moest dat ding (WGA54G) ook eerst via mijn PC configureren voor ik hem kon gebruiken.

    Mijn vraag is of je Pc wel werkt via de bridge? Ik ben absoluut geen expert, maar 2 weten meer dan één. :)
     
  7. Hobbes2002

    Hobbes2002 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey allemaal ;-)

    ik heb de pc dus via een kabel aan de router hangen, maar zal vanavond (laat) de pc eens aan de bridge hangen.

    Maar ga eerst maar eens de bridge aan de router hangen (met de bijgeleverde kabel) en hem via de cd-rom configureren.

    Jullie horen morgen van mij.

    Ander vraagje:
    Hoe hebben jullie de beveiliging van je draadloos netwerk en de XBox geregeld?
    Alleen MAC-adress?

    Groet en bedankt!
    Marc
     
  8. Gurbe

    Gurbe Hi everybody

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit met 5 mensen in een studentenhuis op een (draadloos) netwerk. 4 mensen draadloos en mijn pc en xbox zitten gewoon met draden vast. Ik heb hier alleen maar een 128bits key encryption en geen macadresfilter, om de simpele reden dat het dan makkelijker is voor iemand om ff erbij te kunnen. IMO is 128 bits encryptie voldoende beveiliging, omdat het bereik van mijn router toch niet zeer groot is en dus de kans niet zo groot is dat er een of andere hacker toevallig mijn buurman is. Maar als je zekerheid wilt dan zou ik idd macadresfiltering aanzetten.
     
  9. Hobbes2002

    Hobbes2002 Active Member

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    ....nog een vraagje

    Hey,

    mijn dank is groot. _O_

    Heb het geheel aan de praat. Was flink puzzelen....
    Heb volgens mij ook meteen de WEP 128 encrypty erop gezet (alles werkt tenminste nog) :D

    Nog één vraagje:
    Ik gebruik FlashFXP om files naar mijn XBox te versturen. Maar die werkt nu niet meer.
    Heb al zitten denken, maar kan er nog niet opkomen hoe ik die nu moet instellen. XBox staat op AUTO TCP-IP en AUTO DNS. Dus ik kan niet ftp'en naar een vast adres.

    Laatste vraag (i swear ;) ) wat stel je op je router in om je mail gewoon te laten werken? Moet je dan de SSID veranderen in @HOME?

    Iemand een oplossing hiervoor?

    Groeten en thanx again!
    Marc
     
    Laatst bewerkt: 10 nov 2004

Deel Deze Pagina