Linux

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Robie, 20 sep 2003.

1. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bij een computerblad, (zal niet spammen:p) zat Knoppix Linux Live demo. En ik zit nu opp xbw met Linux! Het is echt super cool. Wie heeft hier nogmeer linux? En wat vind je er van?
    :D

/edit bestaat er ook een programma dat je kan msnen via linux?

Laatst bewerkt: 20 sep 2003
  2. mcv

mcv XboX Live Junk!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb naast xp ook Debian erop zitten. Wel handig opzich :9

3. ITNL

ITNL Guest

ik heb ook linux maar linux is echt KUT. iedereen lult wel allemaal over xp maar linux is echt kut. Het ondersteunt echt helemaal niks, je kunt er niks mee. Het is dat ik het nodig heb voor school anders zou ik het er allang afgehaald hebben.

4. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, Ik vind het nu nog wel leuk. Maar ja, het onderteund geen msn ed.

5. ICT-Boy

ICT-Boy Vinc

Leuk Bevonden:
    0
  6. Robie

Robie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah bedankt!, ik zit nu weer in het ozo vertrouwde windows xp :D.
    dus ik probeer het later wel :D

7. Spaarpot

Spaarpot Surfdude

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik heb linux op een aparte hardeschijf, daar loop ik wel eens mee te klooien, het is opzich wel leuk :) alleen moest ik wel effe wennen aan die andere bestandsindelingen en partities

8. the master

the master On Live I am thebest

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb linux op een oudere pc het werkt heel goed maar je moet in het begin nog ff oefenen. ik raad het iedereen aan iig

9. Rayquaza

Rayquaza lopen biatch:P

Leuk Bevonden:
    0
    je hebt ook een windows emulator op linux dan kan je MSN ook draaien..:D

10. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu nog met windhoos 98SE opgescheept, maar ik hoop binnenkort toch wel een eigen pc te kopen en dan komt daar zeker ook Linux op.

Dat het nergens mee compatibel is, is trouwens bullshit, een paar voorbeelden:

- Met Staroffice/Openoffice kan je gewoon Word-, Excel- en Powerpointbestanden openen en opslaan.
    - AMSN, zoals hierboven ook al genoemd is.
    - Steeds meer games worden overgezet.
    - Met Wine/WineX kan je veel Windows-programma's draaien.

Voor bijna alle programma's is er een Linux-alternatief, wat meestal compatibel is met de standaard en vaak ook nog gratis te downloaden (net zoals Linux zelf uiteraard).

11. Lorre

Lorre Brrrrrrrrmmm

Leuk Bevonden:
    0
    Als je wilt msnen kan je ook gewoon de Linux versie van Trillian installeren. Dit omvat Msn, Yahoo Messenger, etc. in 1 programma.

12. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe alles met Linux. Daarnaast heb ik nog FreeBSD, OpenBSD en IRIX. De enige windows die ik regelmatig gebruik zit op mijn xbox :D

Voor MSN, ICQ etc. gebruik ik trouwens Gaim.

13. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gelul... dat jij het niet aan de praat krijgt, zegt meer over jouw onvermogen, dan over Linux. De hardware ondersteuning van Linux is juist erg groot. Voor sommige dingen zul je er echter wat meer moeite in moeten steken om het aan de praat te krijgen. Daarvoor zijn er echter genoeg FAQ's, Howto's en forums om je op weg te helpen.

Bijdeweg, ik heb vaak meer moeite om iets onder windows aan de praat te krijgen, dan onder Linux :D

14. Quincman

Quincman Kwast!

Leuk Bevonden:
    0
    heb linux op (redhat) op men server draaien... moet zeggen dat hij nog nooit gecrashed is zelfs niet als er meer accounts dan toegestaan ingelogd zijn (vaag maar waar)

15. Dennis_k

Dennis_k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb Redhat draaien, samen met Win 98.

Het is gewoon even wennen en wat de master zegt, je moet inderdaad even oefenen en uitzoeken.

En de website waar je een versie van msn voor linux dan downloaden is uit de lucht de haald i.v.m. rechten

Laatst bewerkt: 22 sep 2003
  16. stefsybo

stefsybo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De site is niet uit de lucht gehaald, dit had de Xbox-linux-site laatst ook. Je krijgt een scherm met de mededeling dat de site uit de lucht is gehaald i.v.m. rechten, maar helemaal onderaan staat een link zodat je de site toch kan bezoeken.

Deel Deze Pagina