live games (waarschijnlijk) regiovrij

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door marco27, 22 nov 2002.

1. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al een keer een thread geopend dat ik een ntsc disk in m'n pal doosje had zitten, maar nu komen meer berichten binnen dat (toekomstige) live games regiovrij zijn.

Engelse spelers konden probleemloos amerikaanse live spellen op een pal xbox spelen.

2. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    sure m8,

3. bartos

bartos Mooi Kreidler

Leuk Bevonden:
    0
    waar staan die berichten??

en waar om zouden ze dat nu dan al niet doen dat is dan toch allen maar makelijk

4. the-X

the-X XBox is the Future.

Leuk Bevonden:
    0
    bron???????????:confused:

5. Koesj

Koesj Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Pff onmogelijk, NTSC (Never Twice the Same Color) heeft een heel andere resolutie en refreshrate dan PAL dus dat feestje gaat niet door. Je kunt trouwens wel je TV op NTSC zetten (de meeste TV's dan) maar je Xbox kan geen andere refresh rate, resolutie en kleurendiepte aan. Een console, zelfs één die gebaseerd is op pc architecture, is geen flexibel apparaat. Trouwens, we hebben het hier over displaytechnieken, niet over regiocodes, die zijn er niet op games.

6. marco27

marco27 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    bron = teamxbox forums

enkele quote's

"Mech Assualt NTSC has been tested on a PAL Xbox, and it worked"

"that i own a US copy of UC which plays on my US Xbox (of course) and plays with np problems also on my UK Xbox"

"today i got mech assault (UK version) which again plays on both my Xbox's....................."

En op de pal morrowind (ook een mogelijk toekomstige live game met bertekking tot update's) staan op de disken ook ntsc i.p.v. pal.

Laatst bewerkt: 23 nov 2002
  7. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    wat heeft ntsc met kleurdiepte te betekenen?? en trouwens je xbox kan zeker wel een andere refreshrate aan (goh laat die 60hz nu net nysc zijn) en de resolutie kan altijd aan gepast worden. Het probleem zit hem eerder in de tv maar elke tv gekocht na 1990 kan bijna altijd ntsc afspelen. En regiocodes zijn er wel degelijk op games, dat is juist de reden dat jij geen ntsc kan spelen.

En een xbox is een heel flexibel apparaat, want als er eenmaal een modchip inhangt (lees andere bios) kan je er alles mee doen, en zo flexibel is een ps2 niet want daar moeten ze alles nog op gaan simuleren.

8. Xenior

Xenior Serious Xenior

Leuk Bevonden:
    0
    Over een paar dagen heb ik Unreal als m'n bestelling opschiet, ik probeer het wel uit op m'n ntsc boxje dan. Dat heeft dan te maken met het feit dat ze de hele wereld tegen mekaar willen laten blasten, zou kunnen...

9. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Vet!!.. Als dit waar blijkt te zijn en voor alle games geldt..
    Dan zal ik eens gaan beginnen met importeren!! }:] :cool:

10. Jaxcellent

Jaxcellent Jyaku

Leuk Bevonden:
    0
    zal wel vet zijn, maar ik betwijfel het.

11. Quack

Quack That's my stapler.

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad zeg, op mijn Morrowind discje staat ook NTSC.. was me nog niet eens opgevallen 8)

12. Koen14

Koen14 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou betekenen dat we Splinter Cell al kunnen bestellen????

13. Stijn

Stijn the flying Dutchman

Leuk Bevonden:
    0
    Mjoh, dan houd je misschien wel dat gezeik van; de ene game doet het wel de andere niet, en sommige niet goed (crasches enz.).

14. n3m

n3m Nosy

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me niet eens onmogelijk eigenlijk.... hoe moeten we anders tegen amerikanen enzo spelen met UC GR MA, en andere Live spellen?!? Halo kunnen we niet tegen elkaar spelen omdat daar wel een verschil met ntsc en pal in zit

15. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    De Live games zouden online compatible zijn. Halo hebben ze daar niet voor geoptimaliseerd omdat ze wisten dat Halo gewoon geen online support zou krijgen.

16. n3m

n3m Nosy

Leuk Bevonden:
    0
    ? weet ik...

ik bedoelde dat Halo toch niet online is dus ntsc versies niet kunnen draaien op Pal xboxen, en ook niet pal vs ntsc...
    UC/MA/GR zijn wel Live/online compatible dus als we niet met ntsc vs PAL kunnen gamen zouden we niet tegen de amerikanen kunnen spelen en hun kunnen inmaken :+

Deel Deze Pagina