live = nix.... ?

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door wilco, 11 okt 2003.

  1. wilco

    wilco Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het ermee? Uitdagende titel in elk geval. Ik heb ook Live! en het bevalt me nou niet echt... ik ben geen hardcore gamer. Ik speel af en toe een spelletje om dat dan mijn kop er naar staat. En hele dagen spellen spelen doe ik al helemaaal niet. Spelletjes zijn leuk, maar ik ga me er niet suf voor trainen. Ik denk dat daarom Live! niet geschikt is voor mensen die af en toe een spelletje spelen. Dit omdat ik meerdere malen aan den (virtuele) lijve heb ondervonden dat er dan werkelijk geen spaan van je wordt heel gelaten. Er zitten een hele hoop fanatieke gamers die mij (een af-en-toe gebruiker) het leven flink zuur maakt. Stel je eens voor dat je een spelletje speelt, noem MechAssault, en je houd het telkens amper 3 seconden uit. Ik werd wat beter naarmate ik meer tijd in het spelen stak, maar op den duur gaat de grote lol weer van dat spelletje en verdwijnt het weer even. Om het vervolgens weer op te pakken en ik het weer amper 3 seconden kan uit houden.

    Wil dit ook voor mij een kans van slagen hebben moeten de programmeurs een optie in bouwen die de betere spelers van de slechte onderscheidt. Of zijn die spellen d'r al? Zo ja, ik zou dan graag willen weten welke. Of ben ik echt de enige hier die last heeft van dit euvel?
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Wil je mee komen met de beste moet je oefenen. Dat is juist het prachtige aan sport, en het prachtige aan Xbox Live. Een spel als MotoGP is heel goed te doen als beginneling, hoewel het echt niet makkelijk is. Maar je kan daar in ieder geval je eigen ding doen. Het is per spel verschillend. Om Live nu direct af te doen door een spel als MechAssault denk ik dat je jezelf te kort doet (vage zin, ik hoop dat je het snapt :)).
     
  3. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan toch ook zoeke naar de perfecte tegenstander ( zoiets zei microsoft dacht ik ) maare trainen is idd de kracht om sterker te worden

    trainen is wel leuk je kan ook altijd eerst offline oefenen tegen bots op easy als dat in zo een spel zit dan iig
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Trainen is helaas niet wat Wilco wil. Iets dat ook belangrijk is voor Live is het snel even een spelletje doen. Fuzion Frenzy 2 zou ik graag online zien gaan, met 32 of 64 man Twisted System doen bijvoorbeeld.
     
  5. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    JA TWISTED SYSTEM RULESSSSSSSSSSSSSS 8) 8) 8)

    Ahum..., he wouter was je record daar met jumpen en zo?

    oh ja... ff dit nog _O_ voor wouter.

    /Mod Laten we het in ieder geval beetje houden bij het onderwerp dat Wilco aansneed :) Ik kwam overigens niet veel verder dan 140, een vriend van me tegen de 200 aan. Ik weet het, het is sick maar echt war. - Wouter
     
  6. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je jezelf onderschat... ga een goed gesprek aan... kijk eens in de spiegel en roep yes... yes ik kan het, ik ben geen loser!!!.

    Waarom zouden de live-tegenstanders beter zijn dan de virtuele tegenstanders. Natuurlijk moet je een zekere vaardigheid ontwikkelen... of je nu live speelt of niet. Ook de live-gamer maakt fouten.

    Een bekend spreekwoord is: oefening baart kunst. Als je dit niet kunt opbrengen.. waarom game je dan? Gamen is vallen en opstaan. Gamen is frustratie. Gamen is tijd.. en tijd is ervaring.
     
  7. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    of je koopt midtown madness 3, daar hoef je helemaal niet goed voor te zijn..
     
  8. Veggie

    Veggie Guest

    Ja k denk gewoon dat je de verkeerde spellen te pakken hebt gekregen ... ?
     
  9. wilco

    wilco Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dan een van die gevallen die niet wil oefenen, maar af en toe gewoon wat will knallen. Er zijn van die gevallen die kunnen oefenen wat ze willen maar niet goed worden. Een systeem waardoor ze gelijkwaardigere spelers zouden vinden maakt het ook leuker voor die spelers.

    En ik game omdat ik spelletjes spelen leuk vind. En om iets leuk te vinden hoef je er niet goed in te zijn.
    En ik game niet om de frustratie, eerder voor de ontspanning. Ik ben nl. ook niet zo'n speler die Halo op legendary gaat uitspelen, puur om de frustratie te vermijden. Begrijp me goed, als ik Live! ga spelen hoef ik niet bij de beste te horen. Dat gaat gewoon niet tenzij ik heel fanatiek ga zitten oefenen. Als ik met MechAssault van een paar bots gehakt heb gemaakt dan vind ik het al gauw goed.
     
  10. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben het een beetje met Wilco eens hoor dames.
    Even snel inspringen in een spelletje is erg belangrijk voor de mensen die niet zo veel spelen.
    Toch word bij bijna elk spel wel van je vereist dat je een beetje gaat oefenen.

    Doe je dit niet,dan krijg je al snel gezeur van je mede live spelers over dat je suckt etc.
    De enigste spelletjes waarbij je dat niet hebt zijn spellen waar iedereen voor zich is zoals MM3 en Unreal.(niet in teamverband dan he:)

    Hetzelfde is met Moto gp(2).
    Ik weet nog goed de eerste keer online met Moto gp 2:)
    Tering ik kreeg de wind van voren omdat ik ze allemaal aanree hoor.Tis doormezelf en veel oefenen dat ik nu lekker kan meerijden(met de top 2743923048 :) maartoch.

    Ja ik vind ook dat er meer snel inspringbare games moeten komen.(tetris anyone :) :) :)

    Fijn weekend mensen,
    I know i will!!!!!
     
  11. PONKX

    PONKX New Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    1
    Op zich ben ik het met de topicstarter eens. Heb na 1 jaar weer een xbox gekocht, alleen maar omdat ik heel graag live! wilde uitproberen. Tja, om heel eerlijk (heb hem nu 2 weken) te zijn ben ik niet echt intensief aan de slag gegaan. Meeste kennen me, dus weten ook dat ik iedere dag werk. Dus tijd heb ik niet om in een spel te steken.

    Tetris zou denk ik wel een hele goeie kunnen worden. Trouwens, top spin is daarentegen wel een spel waar ik erg hard over aan het nadenken ben, want daar zou ik wel de tijd en moeite in willen stekken. Het is dus bij mij meer van, is het het waard. Zo ja, dan maak ik wel tijd door na mijn werk lekker te gamen. Zo nee, dan ga ik lekker op stap....
     
  12. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het ook een b'tje ligt aan de mensen die je treft. Ik vind het totaal niet erg om met n00bies (ik speel zelf zo'n 6/7 uur per dag :eek:) te spelen. Vind het juist leuk om ze op weg te helpen. En ze wat te leren. Toen ik begon met Quake 2 (op de PC dan) was ook ook geen die hard gamer, 't was m'n 1e 1st person shooter, maar ik ging gewoon spelen en toen waren er mensen die mij tips gaven. Later hebben diezelfde mensen me in clanverband gebracht. Ik denk ook dat ik mede hierdoor een wat socialere instelling heb. Het kan me niet veel schelen of iemand in m'n team goed is of niet, ik probeer em te ondersteunen. Maar mensen die zelf in het begin altijd zijn afgezeken zullen dat nu bij andere doen. En ik heb het gevoel dat er vroeger veel mensen zijn afgezeken, want er wordt heeeeel veel op newbies gezeken :mad:

    Ik pleit voor een socialere houding tegen nieuwe gamers :D

    En dat je het geen 3 seconden uit houdt heeft meer met je team dan met jou te maken hoor ;)
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    daarom zeg ik, gewoon mm3 kopen :9
     
  14. LeoGeo

    LeoGeo Commodore

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik zou iig GEEN UC kopen, want dan wordt er echt de vloer met jee aangeveegd.
    RTCW hetzelrfde alleen daar heb ik wel tijd ingerstoken en ik kom nu aardig mee (maar ook ben ik nog maar n noobie, ik vind t nog wel superleuk, met van die mensen die dus idd aardig zijn en je helpen)

    MM3 is wel n hele goede, lekker cruisen is leuk, hunter hoef je niet goed voor te zijn op zich, mijn favo mode is Stayaway en het schijnt dat je daarvoor wel vrij goed moet zijn maar ik kom ook aardig mee, etc.
    En moto GPII is gewoon een spel dat superveel sfeer uitademt, toen ik het speelde had ik echt zoiets van "wauw, machtig spel" maar ik suck er keihard in en vind het dus niet echt superleuk ofzo. Maar je kan vrolijk mee gaan racen.... als e het niet erg vind laatste/voorlaatste te zijn.
    Overigens heb je skill class van de Live! games bij de bovenstaande 2 games :)
     
  15. ImpulzZ

    ImpulzZ Katie Holmes

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    0
    er was toch zoiets dat xbox live voor jou de perfecte tegenstander zoekt, op basis van je skills? :{ dat dacht ik toch ergens gehoord te hebben..? en anders moet je gewoon MM3 bijv spelen, daarbij kan je ook een beetje kloten geloof ik
     
  16. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    das gewoon de optimatch......

    Moto GP 2 kan iedereen wel spelen, omdat je na een nogal korte tijd, je toch op een redelijk niveau kunt komen (3500e - 4000e ofzo), en je dan dus makkelijk racers op je eigen niceau kunt vinden...
     
  17. wilco

    wilco Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom dat niet standaard bij een spel wordt ingebakken.
    Ook voor de gamers zelf is het leuker. Stel dat je zooo ongeloofelijk goed bent, dan heeft het toch ook geen zin om het tegen de "kneuters" te spelen: te makkelijk. Bij voorkeur bouwen ze een heel liga systeem alla voetbal. Haal je x aantal punten dan speel kom je in groep hoger.
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    voor stayaway hoef je ook nie zo goed te zijn hoor, vooral nie als het met bussen word gespeeld :D
     
  19. wilco

    wilco Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    0
    even noot tussen door:

    MM3 wordt mij aangeraden net als MGP2.. maar ik hou helemaal niet van racers.. vette pech voor mij
     
  20. Saaur

    Saaur Active Member

    Berichten:
    1.429
    Leuk Bevonden:
    0
    Tsja, wil je bij shooters overleven moet je toch wel enige skillz hebben of idd met andere n00bies spelen...ik zit nu niet thuis, maar heeft RtcW echt niet zo'n functie??? Bij de launch van live was dat namelijk 1 van de meest aangeprezen features :confused:
     

Deel Deze Pagina