Op het begin dacht ik "xbox live zal cker makkelijk te installeren zijn en je zit in een mum van tijd online" maar dit blijkt toch niet in alle gevallen zo te zijn. Het is heel mooi dat xbox live het bij sommige/de meeste mensen meteen doet als ze het stekkertje van hun modem ffies in hun xbox prikken. Maar er zijn hier op dit forum al zoveel problemen te lezen van mensen die hun xbox al willen connecten zodat ze op 14 maart alleen maar hun key code enzo in hoeven te voeren (zoals ik) dat ik zo stil aan het idee heb dat xbox live toch niet helaal makkelijk aan te sluiten is, dus cker niet voor de echte n00bs. Denk maar eens aan iemand van 10 jaar die steeds aan zn vaders kop zeurt om xbox live. dan zegt zn vader ok is goed en het gezeik begint. vader weet niet meer van computers dan wat simpele dingetjes van windows en de programmas die hij voor zn werk gebruikt. Dan denk die vader ow dan ga ik toch naar xbox.com daar staat alles. Dat valt dus vies tegen vind ik, als je iets verkeerd invult dan kom je er met die hulp nog wel achter, maar is er iets mis met je ip shit of dns servers (waar de vader van dat 10 jarige jongetje nog nooit van gehoord heeft) dan kan dat jongetje verlopig naar xbox live fluiten. Kijk zo extreem als in mijn voorbeeld zal het niet vaak voorkomen. Maar geloof maar dat er een helehoop mensen microsoft en bill gaan vervloeken als het niet lukt. Probeer er maar eens achter te komen (zoals bij mij het geval was) dat bijv wanadoo niet rechtstreeks werkt, maar dat je er toch echt een router voor nodig hebt. Dit staat nergens vermeld. behalve op forums zoals deze. Overigens nog een kleine waarschuwing: op de lijs van routers van xbox.com staan er ook een paar die je alleen met workarounds kan gebruiken of waarvan je de firmware moet upgraden. Dit werkt bij sommige modelen niet bij de europese versie (zoals de dlink dl604 die ik had gekocht, gelukkig kon ik um nog ruilen.)
Ik heb heel simpel mijn ip adres en alle andere shit ingevuld, dns servers enzo.. Cables Checked IP Checked DNS Checked Ready for Xb Live Checked
Maar gelukkig hebben we nog altijd mensen met dit soort slimme treads, dat scheelt mischien weer 10 huilende jongetjes van 10 jaar
Met casema ga je nog problemen krijgen, maar heb je een router die inbelt in casema en DHCP aanstaan, dat heb je 0.0 problemen en gaat alles automatisch, niks invullen, niks doen. 100% zonder dat je ook maar IETS hoeft te doen.
no problemo for me hoor!! xboxie n routertje steken en t werkt prima!! je kan zelfs al checken of je nckname nog available is!!
welke router heb je??? ik heb nu de linksys befsr41 (whats in da name?) bestelt, dit krijg ik binnen een paar dagen binnen. dan hoop ik dat de zooi werkt. BTW hij staat in het lijstje van xbox.com.
die linksys 41 wilde ik ook net bestellen. maak ook gebruik van wanadoo/casema broadband premium. Komt dus allemaal wel in orde. m-X
waar kan je dat allemaal testen?? (Ik heb heel simpel mijn ip adres en alle andere shit ingevuld, dns servers enzo..Cables Checked IP Checked DNS Checked Ready for Xb Live Checked) ik zal maar meteen met de deur in huis--> Ik heb Belgacom ADSL,en ik ga mij een ethernet ADSL modem kopen,kan ik nu gewoon mijn plugske van mijne modem in mijnen box steken,en het andere eind in de telefoon ingang???
kabeltje vanuit m'n router in de xbox, hij detect alles automatisch. naam,cc nr invoeren etc. en binnen 5 min kan ik online gamen
Nee, maar als je een game hebt die xbox live ondersteund en je een utp kabel in je xbox hebt zitten dan kan je zeg maar het eerste deel van de instaltie doen. Ik kom dus met de instalatie totdat ik de subscription code moet invoeren.(je kan ook al checken of je gamertag bezet is)