Ik wil eerdaags een logitech z640 speakerset gaan aanschaffen. Ik houd van mooi geluid, maar ben een absolute leek op het gebied ervan. Zijn er nog andere dingen die ik moet aanschaffen ( behalve een advanced scartkabel ) om optimaal te kunnen genieten van het geluid? Want ik begreep dat normaal het geluid wordt doorgegeven door twee tulpkabeltjes, en ik neem aan dat je dan gewoon stereo hebt. Kortom, kan iemand mij ( uitgebreid, want ik moet het snappen )uitleggen wát ik moet doen, om wélk resultaat te krijgen ? En tot slot nog een vraagje; kan ik de speakerset ook op mijn dvd speler aansluiten? Alvast heel erg bedankt voor de antwoorden !
Dit zijn de technische gegevens. Pc. Voor 5.1 surround sound: een willekeurige 4- of 6-kanaals geluidskaart. Voor Dolby Digital 5.1-geluid: geluidskaart of software-dvd-speler met ingebouwde Dolby Digital-decoder. Videogameconsoles . Een PlayStation®, PlayStation®2, Xbox™ of GameCube™ met stereo-RCA-geluidssnoeren (rood en wit). Deze speakers mist het belangrijkste onderdeel namelijk de Dolby Digitale decoder. Als je een speakerset wilt hebben waar deze decoder in zit zal je toch moeten gaan voor de Z-680. Op deze speaker-set kan je dan rechtstreeks de Xbox aansluiten via de optische uitgang van de Scart advanced.
in xbox magazine nr. 3 staat er een review van de logitech z-640 speakerset en ze zeggen dat er bij deze speakerset een kabel meegeleverd zit die je rechtstreeks op de advanced scartkabel kunt aansluiten
Een ding is zeker. Je kunt 'm via STEREO aansluiten op je XBOX, maar NOOIT Dolby Digital 5.1/DTS geluid uit die Z-640 setje krijgen zonder een DD5.1/DTS decoder. Oftewel....zonder een extra investering in een Decoder zul je nooit het geluid krijgen wat je wilt.
een logitech z-680 kopen want je moet een versterker hebben die natuurlijk 5.1 dts en dolby digitial is bij d z-680 heb je dat allemaal in 1 ik heb hem zelf ook http://www.logitech.com/index.cfm?p...D=2&CONTENTID=5048&countryid=22&languageid=13 voor meer info
Als je van mooi geluid houdt dan moet je geen Z-640 kopen, het feit dat je die 'eerdaags' zou willen gaan kopen bewijst al dat je een leek bent. Voordat je een miskoop begaat en jezelf 'eerdaags' voor je kop slaat kan ik je verzekeren dat je met de Z-640 slecht af bent. Kijk beter voor een 5500D van Creative ofzo.
Die Creative Setjes zijn wel aardig...maar ze hebben geen afstandsverbinding....Er hangt overal bij hun een FUCKING draadje aan voor zover ik gezien heb.
wegens klein budget ga ik toch ook een logitech z-680 kopen maar ik zie overal alleen maar de z-640 staan
en toxic_timmie bedoeld dat er een draad zoals bij een controller aan de afstandsbediening van de speakerset hangt
Maar een afstandsverbinding noemen de meeste mensen toch echt afstandsbediening ik weet niet hoe dat in Heerhugowaard zit?
[edit]I stand corrected....de meeste setjes hebben geen remote control....deze wel.....excuses[/edit]
maar de logitech z-680 kost bij ons in belgie 410 € en zoveel geld hebk niet over voor een speakerset
hartstikke bedankt voor jullie reacties! Mijn dvd-speler heeft wel een ingebouwde decoder. kan ik een speakersetje daar dan op aansluiten, en daarop weer mijn xbox ? Of kan ik in ieder geval de speakerset dan met mij dvd-speler in dolby digital geluid gebruiken ?
als je dvd-speler de decoderheeft dan wel ja maar ik weet niet of je je xbox dan ddar ook nog op kan aan sluiten