Lopen de verlotingen in X-Bazar niet uit de hand?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door HellHound, 22 dec 2003.

1. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Hoewel ik vermoed dat mijn bemoeienis over deze verlotingen me niet in dank zal worden afgenomen (we willen tenslotte allemaal maar wat graag iets gratis of niet?) vraag ik me toch af of deze onderhand niet uit de hand dreigen te lopen.

Nog niet zo lang geleden heeft men hier besloten om een stuk strenger te gaan optreden in X-Bazar. Tags werden ingevoerd en het veelvuldige kicken werd aangepakt. Wie zich er niet aan hield eindigde met een gesloten thread. Ook op het offtopic posten werd strenger gelet. Niet alleen in X-Bazar overigens, maar op heel het forum. Tevens is het de bedoeling om op een normale manier te posten qua inhoud, taalgebruik e.d. Recentelijk werd in de Green Mile nog een 'rap battle' thread gesloten om die laatste reden. De laatste paar verlotingthreads gaan eigenlijk gewoon recht tegen die strengere aanpak in. Waarom wordt dit dan wel toegelaten? Van mij hoeven ze heus niet dicht. Mensen gedragen zichzelf toch maar zoals ze zelf willen, mij boeit het onderhand niet veel meer, maar ik vraag me dan toch nog wel af waarom het wordt toegelaten.

Een paar voorbeelden:

Onderstaande 'Fried Air' verloting begon in eerste instantie als een grapje. Later paste degene die de thread begon zijn openingspost nog aan en gaf nog een aantal "troostprijsjes" weg in de vorm van wat oude pc games, maar de hele thread sloeg natuurlijk nergens op.

http://forum.xboxworld.nl/showthrea...6&perpage=15&highlight=fried air&pagenumber=1

Er loopt ook zo'n thread van een groentje genaamd Pussyfart waar hij twee dagen na zijn registratie besluit om Midtown Madness 3 zomaar weg te gaan geven. Oh nee niet helemaal want je moet een verhaaltje gaan verzinnen met de woorden aars, kaas en wc rol vernietiger... hoe grappig :{

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=41431

En dan heb je deze nog. Amarant geeft hierbij zomaar de game Project Gotham Racing 2 weg omdat hij 'm gewonnen had en 'm toch maar dubbel heeft. Mischien ben ik wel heel naief, maar ik weiger te geloven dat iemand een game gratis en voor niets weg doet als het gaat om een op dit forum zeer populaire titel als PGR2. Deze kun je nog voor een behoorlijk bedrag verkopen of als goed ruilmiddel gebruiken. Ik blijf het iig maar vreemd vinden. En als er verder niets verdachts (bijvoorbeeld dat de game allang naar een maat gaat, maar dat men nog een geintje wil uithalen) aan is dan zit ik natuurlijk volkomen verkeerd. Echter deze game krijg je ook niet helemaal gratis want ook hier moet je creatief met woorden zijn en een verhaaltje verzinnen met de woorden dildo, pindakaas en kinderopvang. Wederom hoe grappig. :{

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?s=&threadid=41642

Als je dus kijkt naar de inhoud van deze threads, zijn deze dan niet in strijd met de strengere aanpak op dit forum? Je kunt er trouwens de donder op zeggen dat dit natuurlijk alleen maar nog meer van dit soort threads zal aantrekken. Is dat soms de bedoeling? En daar komt nog eens bij dat de andere threads te lijden hebben onder het gekick van deze onzin threads. Mischien moet er ook eens gekeken worden naar de mogelijkheid of in het geval van Pussyfart (de nickname zegt natuurlijk ook wel iets) het wellicht niet een grappemaker is die eerder gebant is en zich opnieuw heeft aangemeld om geintjes uit te halen of dat hij zich alleen maar heeft aangemeld hiervoor. Het zou tenslotte niet de eerste keer zijn dat dit gebeurde. Hij had eerder ook al een totale onzinthread aangemaakt. Mocht ik ook hierbij fout zitten dan bied ik natuurlijk mijn excuses aan, maar toevallig is het allemaal wel.

Na deze lange post vraag ik dus nogmaals of dit de bedoeling is in X-Bazar? Als ik me niet vergis worden posts met zulke inhoud niet eens toegelaten in de Green Mile waar loos postgedrag juist thuishoort.

2. Badkiller

Badkiller Hardcore xbwer!

Leuk Bevonden:
    19
    ik ben het met je eens :{ zelfs al waren de regels niet zo streng, dit hoort gewoon nergens thuis, ze nemen je door de maling en ik denk niet dat dat de bedoeling is, het heeft gewoon helemaal niets met verloten te maken!:{

en van pussyfart, tja, daar heb ik eerlijk gezegd ook last van :{

3. VliegtuigNL

VliegtuigNL Non-Xbox Hokken Slet

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, ik ben er niet mee eens. De verloters moeten toch zelf weten of ze verloten?

Ik vind die verlotingen juist goed, jij wint er wat mee!

Kijk, die verlotingen van Trials, ja dat vind ik wel zielig. Twi heeft daar een thread voor gemaakt, staan ze die trials te verloten.

Laatst bewerkt: 22 dec 2003
  4. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    Het bestrijden hiervan kwam ook al bij mij op. We're on it ;).

Verloten is leuk, maar de zinloosheid van de "opdrachten" irriteert me. Iedere Jantje begint zijn verloting en het lijkt nu een rage te zijn geworden omdat je topic natuurlijk wel erg populair is als je gratis dingen weggeeft.

We zullen er eens naar kijken.

5. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Bij de trials is het een heel ander verhaal, want je kan gewoon zelf de code krassen, en dan in een pm versturen. De "games" die ze verloten die moet je op de post doen enzo.

En daarbij komt dat de mensen de trials weg doen omdat ze die over hebben, en dat is (meestal) niet zo bij een game verloting.
    Bij de trials help je mekaar, bij de verloting, alleen een ander, niet echt jezelf, maar dat moeten ze natuurlijk zelf weten :)

6. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Zoals ik al las over het gratis weggeven van PGR2... dat geloof ik niet :{
    Dat spel kost overal de full price, dus waarom weggeven? Je kan het beter ruilen tegen een andere topper of lekker verkopen voor een leuk bedrag.

Zo'n 'dure' spellen worden gewoon toevallig gewonnen door een 'vriend/collega/etc...' van die ene. Die krijgt ze natuurlijk niet, de rest denkt van wel. Correct me if i'm wrong... maar ik denk dat het dus zo gaat.

En Pussyfart stoort mij ook eerlijk gezegd wel :{

@GothicRulez: Goed dat je deze thread hebt gestart. :p

7. BounceMeister

BounceMeister Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wanneer je er iets voor gedaan hebt, zal de waardering groter zijn.

Ik vind dat als ik iets weggeef ik daar ook wel iets leuks voor terug mag vragen. Als iemand mij een leuk plaatje kan bezorgen wat ik als achtergrond op m'n gsm kan instellen, dan ben ik blij, en degene die straks de tial kaart heeft is ook blij. Als je dat niet leuk vind, dan doe je niet mee, simpel. De threads met 200x "ik doe mee" zijn ook iets saaier dan de andere, daar valt tenminste nog wat te lezen.

Tevens is de kans groter dat je iets wint bij de "je moet er iets voor doen" threads omdat daar minder mensen meedoen.

PS. Wat je met een zin over een aars of een dildo moet snap ik ook niet, maar de betreffende topicstarter zal daarmee ook aan een van zijn behoeften voldoen. :+

8. Lucca

Lucca Bored

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je het even moet afwachten, we vragen gewoon of de winnaar ff een PM wil sturen als hij de game binnen heeft. Als niemand de game ontvangen heeft, tja dan weet je gelijk wie de oplichters zijn en wie niet.

9. martez

martez New Member

Leuk Bevonden:
    1
    IK heb wel Teigetjes Honingjacht gewonnen, ik weet eigelijk niet eens wat het is.

10. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Teigetjes Honingjacht is een platvorm spel voor kinderen.
    Vermakelijk en kleurig, niets mis mee.

11. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Nou oke het loopt mischien allemaal uit de hand, maar ik heb wel Halo gewonnen :) ! Dus mij hoor je niet klagen ;) !!

12. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    en mijn inziens was die verloting eerlijk als goud! dast argument gaat niet meer op, het waarom vind ik vaag, maar Pablow heeft gewoon eerlijk Halo gekregen en daar is niks mis mee (afgezien dat het een belediging is voor Halo zelf om weggeGEVEN te worden :+)

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Even voor mijn thread over pgr 2, ik heb geen geld nodig en er zijn genoeg mensen hier op het forum die dit spel graag willen en m nog niet hebben... dus vandaar :).

14. Nosh

Nosh innit?

Leuk Bevonden:
    9
    Ik zelf heb niks tegen gewone verlotingen als die van Halo en ander, waar oudere spellen worden verloot. Dat gaat naar mijn weten gewoon eerlijk, en is ook niet opvallend ofzo.
    Maar PGR2 die verlot wordt? Dat gaat er bij mij niet in.
    Ook die verhaaltjes zijn sneu, als je zo graag anderen idiote dingen wilt laten doen, wordt dan presentator van een "Een rug te ver" like programma... :{

15. Pablow

Pablow -

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het loopt idd uit de hand zie ik nu, ik zit het allemaal een beetje te bekijken en zie veel van deze dingen. Dit heeft natuurlijk niks met een verloting te maken. Het slaat nergens op en het is ook nog een heel slecht voor het niveau van dit forum! Stoppen met dit soort onzin gewoon eerlijk verloten ofniet.

16. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Als jullie het willen kan ik de woorden vervangen of de threadsluiten, wat jullie willen?

17. Blaauw

Blaauw Nobody likes us.....

Leuk Bevonden:
    1
    Verloten op zich is "niks` mis mee zolang het gewoon eeerlijk gebeurt in hoeverre dat kan.

Maar inderdaad Amarant je mag op zich best verlangen dat ze iets doen voor zo´n goede game, maar met zulke woorden lijkt me niet echt verstandig.

18. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, kheb denk ik niet de goede woorden gekozen.. mja morgen sluit ie dus om nu nog de woorden te veranderen... Volgende keer zal ik wel wat anders verzinnen.

19. Jeruzame

Jeruzame www.JeroenWesten.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Volledige games weggeven vind ik ook iets te gortig. Ik heb zelf met zo'n loting een Xbox Live! Trial gewonnen, dat vind ik zelf nog toelaatbaar aangezien het niet los te koop is (en men kan er meerdere van krijgen vanwege de aanschaf van een aantal games). Maar games van 60 euro schijnbaar voor niets verloten gaat inderdaad te ver...

20. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet jij maar niet meer mee doen met de verlotingen!

Wat boeit het nou wat er verloot wordt? Als het maar niet allerlei rare opdrachtjes gepaard gaat is er toch niks aan de hand.

Deel Deze Pagina