1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeker dat het avontuur er niet minder van wordt maar console games moeten gewoon strak draaien imho. Beetje hetzelfde verhaal als Oblivion btw.
     
  2. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Had je daar framedrops bij dan?

    Ik maar 1x geloof ik toen er een "grote" veldslag plaats had... Maar dat is dan ook echt alles waar ik me een framedropje kan herinneren.
     
  3. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Hah. Veel meer dan alleen bij een grote veldslag. Zelfs bij het buiten rondlopen (erger bij regen en storm) zag je de framerate van stabiel langzaam naar onder zakken. Nergens desasteus slecht, maar wel merkbaar.
     
  4. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, mja och, om terug on-topic te komen.

    Ik heb de game natuurlijk nog niet...

    *vervloekt play-asia*

    ...maar ik verwacht er niet zoveel last van te hebben. En ik ben ook niet zo iemand die vind dat alles persee stabiel en te allen tijde op 60 fps moet draaien...

    Als het verhaal geniaal is, wat ik uit alle reacties geloof ik wel mag aflijden en het werkt goed en speelt lekker, dan hoor je mij niet klagen!
     
  5. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Dat zeker niet, maar 30 fps moet toch altijd mogelijk zijn vind ik

    Het valt ook reuze mee bij LO. Tenminste, voor zover ik in de eerst (pakweg) 5-8 uur heb gezien. De stotteringen zijn vooral zichtbaar als er geladen moet worden en meestal doe jij als speler dan niets. Ik ben tot nu toe geen Blue Dragon slomo tegen gekomen (waar het stukken irritanter is) .
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2008
  6. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee gelukkig valt het wel mee dan.

    Blue Dragon moet ik eigenlijk ook hebben, alleen ik vond die demo dan weer absoluut niet leuk. Werd iets teveel in het diepe gegooit.
     
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    LO is volwassener qua opzet (verhaal, characters etc.) en spreekt mij daardoor meer aan dan Blue Dragon. LO heeft mij al een paar keer echt aan het grijnzen gemaakt (Janssen is the man!), terwijl de characters van BD mij vaak alleen maar irriteren. Sommige van LO's droom sequences zijn best aangrijpend. Je moet wel van lezen houden. Het haalt het tempo flink uit het spel, maar als je daar de tijd wilt/kunt voor nemen...
     
  8. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wel gelukkig daarom zit ik zo op die game te wachten.

    Alleen heb ik NOG STEEDS GEEN post van Play-Asia!!! :mad:
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Irriteer me juist mateloos aan die Jansen. Vind het maar een beetje een gayfiguur. Vind het echt een foute keuze als character. Vind Jansen's Engelse stem nou ook niet al te denderend. Die van Kaim trouwens ook niet. Klinkt af en toe echt alsof het letterlijk word opgelezen. Heb de game maar in het Japans gezet, klinkt een stuk beter.
    Het is dat de dromen iets toevoegen aan het verhaal, want anders had ik ze geskipped. Vind ze vrij vaak voorbij komen, te lang duren en vind ze vaak ook niet heel erg boeiend. Ik neem altijd de tijd voor RPG's, maar vind deze dromen echt enorm de vaart uit de game halen.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  10. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Je bent duidelijk een aanhanger uit het Blue Dragon kamp. :9

    Ik zou het niet meer oneens met je kunnen zijn, maar misschien verander ik nog wel van mening als ik verder ben in het spel.

    Geef mij Janssen elke dag voor die kids van BD. Een dronkenlap en een sukkel, maar juist daarom ook erg grappig. Dat die dromen het tempo uit het spel halen is onvermijdelijk. Je hoeft er gelukkig maar 1 te lezen om een achievement te unlocken.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  11. JapyJapo

    JapyJapo Guest

    ik dacht dat er ook een achievment was waar je ze allemaal moest leze? verkeerd gezien misschien zit ik ze voor niks voorbij te klikke al die regels :p
     
  12. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Hmm, ik zal er wel naast zitten, maar je klinkt als iemand die niet zo super bekend is met Japanse producten. In Japanse dingen komen heel vaak van die homoseksuele dingen voor, vaak gewoon omdat ze het ook grappig vinden (Hard Gay Show anyone?). Als je een beetje aan het Japans gewend geraakt bent door bijvoorbeeld anime's zul je ook niet eens meer beginnen met Engelse stemmen omdat die in iedere JRPG dan meteen ondermaats zijn.

    Dromen kun je trouwens altijd nog skippen als je ze niet wilt lezen.
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Heb tientallen JRPGs's, dus heb wel de nodige ervaring met dit soort type games. Lost Odyssey is een super serieuze game, zo'n figuur als Jansen vind ik gewoon niet passen in een type game als dit. Vind het opzich geen probleem dat zo'n type character in een game zit, echter vind hem gewoon erg irritant. Vind hem weinig toevoegen aan de game. Het is nog niet zo erg als in Enchanted Arms, maar irritant is hij wel.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Je hebt helemaal gelijk. D'r zit ook een achievement bij die je krijgt als je alle droom sequences hebt gezien.

    EDIT: Jansen is de "comical relief" figuur van het team. Alleen moet je natuurlijk wel zijn character leuk vinden.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2008
  15. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Mja, dacht ik al. Vandaar dat 'ik zal er wel naast zitten' deel. :)

    Tuurlijk is het smaakgebonden, maar ik kijk niet meer op van figuren die nogal gay overkomen in Japanse games. Jansen vind ik persoonlijk ook niet zo super hoor, maar irriteer me er (gelukkig) nog niet aan.
     
  16. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Same here :mad:
     
  17. AmpH

    AmpH PC gamer gone Mad

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0

    Als iedereen de hele tijd zo chagrijning en stil is als Kaim is er ook niet veel aan lijkt me. Ik vind Jansen wel een grappige figuur met z'n hoeren, drank en gezeur. Jansen is OK!
     
  18. C3LL-NL

    C3LL-NL Seriously easy goin'

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat Dhr. Friedh wel voor een komische noot zorgt af en toe. Maar gay? Die travestiet uit Enchanted Arms, ...er Makoto, die is pas gay. \o/ Gelukkig was je die al snel kwijt.

    'k Vind trouwens de engelse voice-overs helemaal nog niet zo slecht. Iig niet dat het opvalt. Waar ik me dan wel aan stoor is de manier waarop de kapsels zijn geanimeerd... Als je er van een bepaalde hoek naar kijkt ziet het er echt niet uit 8)
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Haha, die over-de-top homo in Enchanted Arms was echt geweldig... not. :emo:
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Heb hem ook binnen :) damn wat een vet intro. Voor de rest nog niet gespeeld :+.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina