1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Welk(e) (soort) mortal skills hebben jullie eigenlijk gelinkt aan jullie immortals?
     
  2. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Die helemaal in het begin? Hmm, die had ik juist weer in één keer neer. Best leuk dat de ene moeite heeft met de ene boss en de ander weer met een andere.
     
  3. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Ik kijk altijd uit naar goede skills, link die en als ze geleerd zijn aan je Immortals de Mortal gewoon weer uit je team gooien. Dit zo het hele spel door doen :)
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Had verwacht dat het verhaal nu wel wat meer tempo zou krijgen maar het is nog steeds als stront door een trechter. Waar spelen we nu voor? Beetje grinden en levels? Dan ken ik betere games. :confused:
     
  5. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Grinden kan niet eens. Als je dezelfde vijanden 5 keer tegenkomt, krijg je nog maar heel weinig Exp. Zo is expierence ook daadwerkelijk experience.

    Weet niet waar je nu bent, maar de tweede disc is inderdaad ietsje minder qua verhaal. De eerste vond ik juist erg cool. Vooral de laatste twee uur ofzo vond ik super. Of het nou jouw type verhaal is of niet, 'stront door een trechter' is veel te ongenuanceerd en verdiend deze game imo niet.
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    diarree door een trechter dan :p loopt wat sneller
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Zit net in Numara waar je Cooke ontmoet bij haar planten. Dusver is het verhaal extreeeeeeem traag. Hopelijk duurd het nog lang tot eind cd 1, want als cd 2 nog erger is qua verhaal wordt het een lange zit. Had gehoopt dat het nu ongeveer wel opgepakt zou worden. Ik heb bergen RPG's gespeeld met verhalen die traag verliepen, maar die van Lost Odyssey is 1 van de traagste. Dus de vergelijking met stront door trechter is een correcte. En dan heb ik het niet eens over de transparante vertelling waardoor je van een kilometer afstand al ziet wat er gaat gebeuren. Dit had ik niet verwacht van ex-leden van het Final Fantasy team. Of het mijn soort verhaal is maakt geen zak uit want bijna elke RPG heeft hetzelfde verhaal dus daar zit het hem niet in.

    Grinden ging redelijk goed nadat je uit de gevangenis ontsnapt op dat "pleintje" voor je de koningin lastig valt. Heb daar gevechten gedaan van lvl 16 tot 20. Maar je hebt gelijkt dat niet veel plekken daar geschikt voor zijn.
     
  8. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Vind het juist een van beste verhalen.... super gewoon! Mr goed, dat is mijn mening:9
     
  9. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Wacht even... De verhalen zijn allemaal hetzelfde, maar deze loopt veruit het traagste en is niet goed. Hmm...O-) Sowieso vind ik het dan raar dat je het verhaal dan nog zo belangrijk vind als ze toch allemaal hetzelfde zijn.

    Maar goed, dit gaat weer toe naar een discussie die nergens over gaat en waar niemand toch iets toegeeft. Ik vind het verhaal niet te traag, niet te transparant en mooi en jij vind precies het tegenovergestelde. Heb zo'n gevoel dat dat niet gaat veranderen.
     
  10. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Damn, dit is echt gaar en k*t:
    Ik zit dus bij de boss battle in de black caves. Win ik de battle, maar de queen deed flee. Moet ik de battle nog een keer doen. Bagger!

    Vind het echt een k*t stuk met die alsmaar respawnende rough eaters
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Wil iemand met mij wedden dat Ashavan LO voor het einde heeft opgegeven? :D
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Yup alle RPG verhalen zijn praktisch hetzelfde. Het enige verschil zijn de nuances en invulling van de steeds terugkerende aspecten. Op zich niks mis mee, mits het fatsoenlijk verteld wordt. Ik wil gewoon entertainment en dat kun je ook krijgen als je bijvoorbeeld dezelfde film voor de 10x bekijkt. Maar voel me te beperkt in LO en soms zelfs lichtelijk geirriteerd.

    @Zifnap
    Hoeveel zet je in dan kunnen we een complot opzetten ;)
     
  13. Cliff

    Cliff Active Member

    Berichten:
    1.196
    Leuk Bevonden:
    127
    haha zo grappig dat iedereen zo anders denkt over de game. ik kan maar een ding zeggen en dat is dat ik dit een top game vind. mooi verhaal, zier er mooi uit. precies mijn sfeer (ik vind het een ff8 sfeer). helemaal mijn ding. nu halverwege cd 2 en het voelt nog steeds perfect!
     
  14. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Bah, ik krijg zo ook zin om dit spel te kopen....toch erg jammer dat mijn geld op is na die wintersport :mad:.
    Nouja, aan het einde van de maand dan maar 2ehands ergens op de kop tikken...nog iemand die hem al wil verkopen? :)
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Morgen (eindelijk) dit spel ophalen! \o/
     
  16. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je bent niet de enige hoor. Vind het verhaal echt heel traag opgang komen. Het verhaal heeft mij tot nu toe nog totaal niet gegrepen. Heb (nog) niet de drive om verder te spelen, iets dat ik bij andere RPG's vaak wel heb.
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2008
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    De mensen die het verhaal van LO zo traag vinden... wat vonden jullie dan van BD? Toppertje zeker? ;)
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Nah, maar bij BD had je tenminste nog wat te doen waardoor er tempo bleef in het gehele spel en niet het idee had dat je aan het racen was met een schildpad.

    Zelfs het vechten en levelen vind ik dusver "traag". Zit je eindelijk in het ritme qua gevechten zijn die kleine maps al voorbij en op de meeste plekken heeft het niet veel zin om veel gevechten te doen omdat het te weinig xp opleverd. Was blij dat ik het Crimson Forrest in ging en merkte dat ik daar meerdere gevechten kon houden. Maar ja dan blijkt Cooke weer een nutteloos personage te zijn aangezien er qua healing nog weinig te doen voelt.

    Dan krijg je weer wat stukjes verhaal. Ziet er mooi uit en sommige stukken zijn dramatisch. Op zichzelf staand zijn die verhaaldelen goed te doen, behalve bij dat begrafenis gebeuren met die irritante simpele "quests", maar in het groter geheel loopt het te traag om er fatsoenlijk van te genieten.

    Het spel mist vloeiendheid. Bij BD overlapte gevechten en stukjes film/verhaal vloeiend op een tempo dat je aandacht vast wist te houden en dat je niet kon wachten tot het volgende deel ook al was het complete verhaal van BD weer niet beter dan het complete verhaal van LO. Maar de manier waarop BD het verteld is wel beter dan LO.

    Snap je beetje waar ik naar toe ga?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2008
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    naar de winkel om LO te ruilen ?
     
  20. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Waar slaat dit nou op? Lijkt wel of mensen geen kritiek op Lost Odyssey mogen geven......

    @Ashavan, is precies het gevoel dat ik ook heb. Blue Dragon voelt wat vloeiender aan en gaat in een hoger tempo. Had bij Blue Dragon ook de drive en de fun om de game te spelen en bij Lost Odyssey heb ik dat niet.

    Een aantal zaken uit de review van Gamespy die mijn gevoel bij de game tot nu toe beschrijven:

     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina