1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    sorry was idd een beetje flauw, van mij mag je zoveel kritiek hebben als je wilt en hoe genuancceerder hoe beter. Ik moet eerlijk zeggen ik vond de manier waarop Blue Dragon het verhaal vertelde ook niet echtg ideaal; soms werd je urenlang aan het handje gehouden en dadn stond je ineens weer midden op de world map zonder enig idee waar je heen moest..
     
  2. Ashavan

    Ashavan Guest

    Maar bij BD vond ik dat pas begin cd3 irritant worden en dan is het nog wel uit te zitten tot het eind. Maar bij LO is het sinds het begin al zo.

    Naast de verhaal vertelling ben ik ook iemand die graag, tot zekere hoogte, xp grind. En dat aspect mis ik ook in LO. Heb dusver maar 2 plekken gehad waar ik 20+ gevechten kon houden tot de xp niks meer waard was om in dat gebied te blijven.

    Vraag me ook nog steeds af wanneer ik eens een winkel tegen ga komen om nieuwe wapens te kopen. Beetje ringen en accesoires wijzigen wordt ook oud. Loop nog steeds om de paar gevechten een paar minuten in de menu's om de accesoires, skill links, skill sets aan te passen voor de immortals. Haalt ook flink het tempo uit het spel.

    Wat wel mooi is dat de "bosses" pittiger lijken te zijn dan de meeste RPG's waar ik ze neerhaal zonder al te veel moeite. Maar bij LO loop ik Shield-All/Barricade All te casten, heals terwijl de anderen lopen te meppen. Dat is dan wel weer uitdagend genoeg. Grafisch is het ook mooi en framedrops heb ik weinig tot niet, laadtijden vind ik ook mee vallen. Door de "steden" dwalen is ook goed te doen.

    Na de intro verwachtte ik er meer van, maar goed ik zit al heel lang te wachten op nog een echte RPG topper voor de xbox360 n.a.v. het magere aanbod dusver. Gelukkig liggen er nog genoeg potentiele toppers in het verschiet en tot die tijd doen we het met wat er is.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 mrt 2008
  3. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    @Ashavan: Ben ik het wel met je eens moet ik eerlijk zeggen. Dat Grinden mis ik ook wel bij de RPG's die ik heb gespeelt op de x-doos, maar LO Lijkt mij echt een Geweldige game! Balen dat ik er nu het geld niet voor heb....En ik hoop Dat Fable 2 er verandering in brengt.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ondanks dat het veel minpunten heeft is het nog steeds een goede game om te spelen terwijl je wacht op de volgende RPG voor de xbox360.
     
  5. Tha Great One

    Tha Great One Satu

    Berichten:
    888
    Leuk Bevonden:
    1
    ik ga mn xbox maar ff opsturen want ik kan de 4e disc niet spelen:confused: ik krijg elke keer unplayable disc bij het opstarten....ik heb het spel ook al een keer geruild voor een andere dvd dus het moet wel aan mijn xbox liggen vet irri.

    Iemand anders t zelfde probleem
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    das vreemd,.. hij speelt alles behalve disc 4 van LO? leest hij als hij disc4 begint automatisch je savegame van disc 3? misschien is die wel corrupt
     
  7. Ashavan

    Ashavan Guest

    Klinkt als een probleem wat ik vroeger had met Legend of Dragoon op de ps1. Als je cd3 uitspeelde en hij vroeg om cd4 deed ie het. Zodra je het spel uitzetten en vanaf cd4 verder wilde hing hij vast. Zeer frustrerend te noemen.
     
  8. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Nou, ik ben benieuwd wat ik er straks van vind als mijn 360 weer gefixt is. Ik denk dat geen enkele JRPG op dat gebied ideaal is. Het is en blijft toch een genre dat koppig zijn hakken in het zand zet en maar weinig evolueert. Zelf heb ik tot nu toe niet de zaken die jij irritant hebt ondervonden zelf zo ook ervaren. Ook met die skills en rings bijvoorbeeld: dat is helemaal je eigen keus. Als je zoveel tijd wilt geven aan je immortals door ze alle skills te leren, of steeds de beste ring bij elk gevecht te geven, be my guest. Uit de reviews had ik begrepen dat dit spel ook te doen is als je de groep minimaal managed. Ik kan echter wel een 1 ding zeggen: qua verhaal en characters vind ik dit veel interessanter als BD. Een kwestie van smaak zullen we maar zeggen... of toch niet? Bij BD mis ik elke vorm van diepere motivatie. Het lijkt daar net of de characters niet nadenken over waarom ze iets doen. Ze reageren alleen maar op situaties. Bij LO heb ik dat gevoel veel minder. Ik vind het sowieso een interessant concept dat LO regelmatig de impact van een immortal leven op een persoon duidelijk probeert te maken. Die dromen komen wat dat betreft prima tot hun recht en geven heel mooi de eenzaamheid van zo'n bestaan weer.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2008
  9. Ashavan

    Ashavan Guest

    Het JRPG genre hoeft nauwelijks te evolueren. Alleen de kleine kinkjes fijnstellen en klaar. Daarnaast heb je 2 typen JRPG's namelijk degene met TBS en de andere met meer real time gevechten. En dan laat ik hack 'n slash buiten beschouwing. Maar als de dwazen van Final Fantasy o.a. een rampzalig systeem introduceren zoals bij FF12 dan mogen ze die "evolutie" helemaal in hun reet duwen.

    Dat is een hoop geblaat wat weinig toevoegd, want als je had gelezen zei ik...

    Even samengevat. Ja het verhaal van LO is beter, maar de manier waarop het verteld wordt NIET en haalt de fun er uit. Ondanks dat het verhaal van BD slechter was werd het wel zodanig verteld dat er een lekker ritme in bleef zitten. En weet je...zo'n ritme zit in bijna elke goede RPG van de ps1 met Legend of Dragoon tot Final Fantasy games tot het hoofddeel van Mass Effect, Star Wars RPG's...genoeg vergelijkings materiaal qua manier waarom een verhaal wel goed verteld wordt.

    Die dromen doe ik niks meer mee. Na 6-7 van die dingen heb ik het wel gehad met dat emo gedoe. Als ze het nu in een film vorm hadden gedaan...ze gebruiken immers toch al veel data...dan was het interesanter geweest te volgen. Ben niet vies om veel te lezen, heb elk boek in Morrowind gelezen, maar vind dit na verloop van tijd niks.
     
  10. TotalSOLO

    TotalSOLO launch ball

    Berichten:
    518
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb hier exact het zelfde probleem, alleen had ik het met disc drie.
    Ik ben in het bezit van twee xbox-en. Eentje waarvan disc drie het dus niet meer doet (leest vier discs niet uit mijn collectie) en eentje die net terug is uit het reparatiecentrum.
    Doe ik disc drie in die ''nieuwe'', dan werkt die perfect, in die andere blijft die weigeren. Wordt dus weer bellen met Microsoft vrees ik.
     
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Misschien wordt het dan tijd dat je zelf ook ophoudt met zo luid te blaten? We weten nou onderhand wel dat je niet alle zaken aan dit spel geweldig vindt. Het feit dat je dan ook niet meer de mening van anderen serieus wilt nemen helpt nou niet bepaald je punt duidelijk te maken.

    Als je het zo graag hard tegen hard wilt spelen kan ik net zo goed zeggen dat het, voor zo ver ik heb gezien, best meevalt met de pacing in dit spel. Het is niet beter of slechter dan menigeen JRPG. Ik twijfel eerder aan jouw geduld. De boeken van Morrowind waren echt niet allemaal van hoogwaardige kwaliteit. Als je daar doorheen kunt lezen, kun je LO's dromen ook lezen. En van genieten. Alle dromen zijn sowieso in het hoofdmenu te bekijken, dus je hoeft ze nooit meteen te lezen. En kom ook niet met die populaire "emo" opmerking, want dat valt net zo goed overal op te stempelen. Mijn god, als er ergens veel cliche's worden gebruikt is het wel in het (J)RPG genre.
     
  12. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ter verduidelijking van tempo... Begin cd2 is zoals het hoort en vele malen beter dan geheel cd1 bij elkaar. Ben benieuwd of dit tempo vol gehouden wordt of niet.

    Ik neem meningen van anderen "serieus" (pfft het is een mening boeiend).
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    als je niet level grind is lost oddyssee soms best lastig, ben nu in t crimson forest aanbeland (nog steeds disc1) en ben tot nu toe al een keer of 5, 6 doodgegaan en dat is al meer dan in heel blue dragon :) maakt t wel wat spannender
     
  14. Ashavan

    Ashavan Guest

    Hoe kan je daar dood gaan? Heb in dat forest en het volgende stukje aardig wat levels kunnen halen. Try it zou ik zeggen, want je gaat het nodig hebben.
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik bedoelde niet dat ik IN t forest doodgegaan ben maar in t hele stuk daarvoor (bij die 2e eindbaas bijv :) ik had de anti-para nog niet gevonden )
     
  16. Ashavan

    Ashavan Guest

    Wie was die 2e eindbaas ook al weer? Anti-para heb ik wel, maar nog niet nodig gehad aangezien de vijand het niet toepaste op me party.
     
  17. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Wormachtig beest Bij grand staff die steeds magic insects summoned en dan para-flare doet als je die niet snel uitschakeld
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Je kan per "map" het beste in het begin deel aantal battles doen (grinden) tot de xp winst er traag wordt. Op de meeste maps is dit 5-6 battles. Dan kun je daarna door lopen.

    Plekken zoals Crimson Forest, dat ondergrond sorceress stuk kun je meerdere battles doen en xp grinden. De bosses in LO lijken uitdagender te zijn dan de meeste RPG's dus dat beetje grinden waar mogelijk is erg nuttig te noemen.

    Zeker als je nieuwe personages in je team krijgt. Zij zijn low lvl en als je dan even door zo'n gebied loopt zullen ze in no time up to speed zijn. In de tussen tijd kun je de immortals wat nieuwe handige trucjes leren.

    En die beperkte "grind" sessies en trucjes ga je nodig hebben bij latere battles.

    De Worm was apart. Mepte met Prism al zijn minions neer en melee op de worm zelf. Heb je hem verslagen komt er nog eentje die je moet doen. Pfft Was goed te doen, maar zag dat niet aankomen hehe
     
  19. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het verhaal tot nu toe ook erg traag verlopen. Heb net dat gedoe gehad met de begrafenis en hops nu door Crimson Forest heen.
    Ik moet wel zeggen dat ik al vaker dood ben gegaan dan in Blue Dragon en Eternal Sonata bij elkaar :)
     
  20. Boony

    Boony Dont eat yellow snow

    Berichten:
    301
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje.. zelf vindt ik rpg tofste gerne moet ik me schame dat ik deze game nog niet heb?? want de probleem met cd's heb ik niet echt zin in... of is dat maar heeeel soms?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina