1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lost Odyssey

Discussie in 'Algemeen' gestart door Willem, 1 jul 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Pfeww eindelijk main story uitgespeeld. dik 55 uur over gedaan :p
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is echt vet. Het is dat er Lost Odyssey op het hoesje staat, maar als er Final Fantasy deel zoveel op had gestaan had ik het ook geloofd. Het ademt gewoon die oude Final Fantasy stijl. Turn-based battles, de muziek....helemaal mijn stijl. Ben nu op disc 2 met een uur of 18 op de klok. Morgen weer lekker verder spelen :)
     
  3. Sanderlagrande

    Sanderlagrande The master of gaming

    Berichten:
    156
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het zeker een goede game. Maar vind het niet hetzelfde als Final Fantasy. Het grootste gemis vind ik toch wel de summonings. Nu kan je niet voor de sterke bazen een wezen oproepen om hem/haar veel schade toe te brengen. Ook vind ik het levelen een beetje vreemd. Op een bepaald level en dan bij bepaalde vijanden gaat je level dus voor geen meter meer omhoog. Levelen is dus niet echt mogelijk ( wat ik erg jammer vind) Verder een goede game!!!!
     
  4. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Dat maakt de game juist uitdagend! Want bij andere rpg's ga je gewoon fucking overdreven grinden en speel je de game supermakkelijk uit! Das pas jammer;)
     
  5. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    Ben volgens mij bijna aan het einde van cd 3 inmiddels maar wou ff weten welk level jullie toen hadden???

    Ik zit met seth en tolten ed op level 36 en de rest is allemaal stukken lager (32). Word dit weer rechtgetrokken of moet ik (voor zover mogelijk) gaan grinden...
     
  6. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ben benieuwd wat de part formation is waar jullie het meest mee spelen.

    Ik heb het spel uitgespeeld met de volgende party:

    Front row: Kaim en Sed
    Back Row: Jansen Ming en Sarah
     
  7. dramaties

    dramaties Held

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb dit spel gisteren maar eens gekocht en na 3 uur spelen toch wat gemengde gevoelens. Vind het erg moeilijk om in het spel te zitten. Muziek, animaties, menu vind ik allemaal erg afleiden omdat het er nogal "free MMORPG" sfeer uitademd. Het menu ziet er hetzelfde uit als Final Fantasy 4 en had echt een stuk beter gemogen. Het verhaal zelf is tot nu toe wel ok en die cutscenes zijn wel tof maar daar zijn de animaties echt oudbollig bijna. Bij FF9 zat ik er direct middenin en het 2D bevalt me meer. Van mij had het wel 2D mogen blijven maar goed.

    Ik zal het gewoon moeten afwachten want op zich is het zonde om het nu al op te geven natuurlijk.. Maar tot nu toe ben ik niet erg te spreken over het spel... Misschien is het gewoon niet mijn ding, kan ook :)
     
  8. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik toch echt puur eigen mening want een 2D in deze tijd, en dan de volle prijs ervoor betalen? dat verkoopt echt niet, en dat ziet er gewoon ook niet uit, en dat zou mij er dus ook gewoon niet midden in sleuren. Dus tja idd beetje eigen mening....Ik wacht nog geduldig op de mijne! *kijkt naar gakkie*
     
  9. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heeft uitleg nodig.
     
  10. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    huh daar heb ik dan over heen gelezen? lol?
     
  11. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.659
    Leuk Bevonden:
    4.785
    @ gakkie

    Sed op de front row? Bedoel je niet seth?

    Mijne is momenteel:

    front row: kaim tolten seth
    back roiw: ming janssen
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik bedoel toch echt Sed :cool: :)
     
  13. dramaties

    dramaties Held

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dat de wereld nogal karig/levendig ingericht is (weinig details vooral) Misschien is het de setting waar het spel zich afspeelt maar als je kijkt naar assassins creed of mass effect zou dit echt beter kunnen.

    Zoals je misschien uit mijn mening al kan halen, geef ik weinig om graphics en meer om de beleving. Dat mis ik bij dit spel nog steeds erg. Het blijft mijn mening en ik begrijp heel goed dat mensen helemaal erin getrokken kunnen worden vanaf minuut 1, bij mij duurt het iets langer :)

    Betekend verder niet dat er geen goede punten in zitten! Het skill en level systeem vind ik erg goed erin gezet. Echt nieuw is het niet, maar het werkt wel lekker naar mijn mening. Meerdere taal settings is ook echt een goed iets, dus ik ben wel te spreken over deze game. Alleen nog even doorspelen :D
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2008
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Precies, ik heb Sed ook altijd voorin staan! werkt erg goed.:thumbs:

    TIP voor grinden: doe dat in de secret cave langs Gongora's mansion, dat gaat echt SUPERSNEL!!!!_O_
     
  15. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Wat het is met de werelden is dat JRPG's vaak meer statische decors zijn dan interactieve werelden waar je alles kan. Dit is dus tegengesteld aan Mass Effect en Assassins' Creed.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ja en?

    Gran Turismo is ook een stuk lineairder dan Zelda the Twilight Princess.


    Je kunt namelijk een Turn Based Role Playing game niet vergelijking met een action Role Playing game of een adventure/action game!

    En bovendien krijg je in Mass Effect en Assasins Creed ook niet alle vrijheid.

    Je moet bij Mass Effect delen van het verhaal volgen om andere delen vrij te spelen of een bepaald level halen voordat je een gebied aankan. Daarnaast zijn alle planeten lineair alleen de volgende waarin je ze speelt kun je bepalen. Net als bijvoorbeeld de megaman games op de NES. De levels waren lineair maar je kunt de volgorde bepalen.

    Zelfde met Assasins Creed. Je unlocked steeds een klein stukje van de map met wat missies. De volgorde waarin je die missies doet bepaal je zelf, maar de districten komen ook vrij na bepaalde gebeurtenissen in het verhaal. (Hoe je überhaupt AC vergelijkt met LO blijft mij nog steeds een raadsel)
     
    Laatst bewerkt: 4 apr 2008
  17. ThaBest

    ThaBest Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij was niet degene die begon met het vergelijken van AC met LO :)...
    Ook vind hij het helemaal niet erg dat de decors wat statischer zijn (denk ik tenminste), het was gewoon een reactie op de post van dramaties.
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nouja dan bedoel ik het tegen Dramaties, ik vind dat je die spellen niet kunt vergelijken :p
     
  19. Ferror

    Ferror resU deretsigeR

    Berichten:
    457
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is gewoon zo bij jRPG's. Is altijd zo geweest en zal waarschijnlijk altijd zo blijven ook.
     
  20. dramaties

    dramaties Held

    Berichten:
    75
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoelde met de vergelijking de spelwereld en hoe die ingevuld is. En hoe een wereld ingericht is heeft toch niets met het genre te maken lijkt mij? Daarom haalde ik Mass Effect en AC omdat die toch redelijk met een omgeving te maken hebben in plaats van race games of shooters. Eternal Sonata, mag ik daar wel mee vergelijken? Die vond ik er in ieder geval wel een stuk pakkender. Maar het blijft een mening en ik ga ook niemand zijn mening weerleggen.

    Ik begrijp dat het nogal genre gevoelig ligt dus dan zijn JRPG's van nu niet mijn ding wellicht. Op naar FF IX :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina