Luide XBox, freeze-ups en meer...

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door eduard, 3 mei 2002.

1. eduard

eduard No Comment Necessary

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dit forum sinds een paar dagen ontdekt en moet zeggen dat het me bevalt. En ik zal me zo goed mogelijk proberen te gedragen, want er loopt hier aardig wat politie rond, geloof ik :)
    Ik heb echter een paar kleine vraagjes, waarvan het antwoord waarschijnlijk al eerder is langsgekomen, maar helaas kan ik die topics niet meer terugvinden (en ik heb echt goed gezocht), dus vandaar deze re-post.

- Zodra ik de XBox aan doe (met een game erin), maakt het een vrij luid zoemend geluid. Is dit normaal voor alle XBoxen, of niet? Ik heb de game nog niet gecheckt op krassen, dus weet niet of die erop zitten.

- Tijdens het spelen van NHL 2002, krijg ik een soort van freeze als twee spelers van plaats wisselen bij een face-off. De freeze duurt ongeveer 2 a 3 seconden, waarna de face-off gewoon verder gaat. Kent iemand dit probleem, of ben ik een van de enigen?

- Is er al iemand die voor 26 april de XBox voor 299 heeft gekocht en al zijn reward-pack heeft ontvangen? Of zijn de enigen die de pack hebben ontvangen alleen mensen die hem voor duurder hebben gehaald?

En dan nog een paar kleine dingen:

- Ik mijn XBox bij Dixons gehaald, maar kreeg geen demo-CD. Ik ben vervolgens naar de MediaMarkt in A'dam gegaan, heb er een controller gekocht, om een demo-CD gevraagd en gewoon gekregen! Misschien een idee voor sommige mensen?

- Als je meer wilt lezen over het "hacken" van de XBox, raad ik het volgende forum aan:
    http://www.xbox-hacker.net/cgi-bin/ikonboard/ikonboard.cgi
    Hier houdt men zich bezig met alles rondom de XBox, op hack-gebied...

- Ik had eerst Halo gekocht tezamen met de XBox, maar zag vervolgens op die lijst dat er maar twee games waren die mij interessant leken: Halo en Fuzion Frenzy. Ben de dag daarna teruggegaan naar de Dixons en heb Halo gewoon geruild voor NHL 2002. Halo neem ik nu gewoon als deel van het reward-pack.

- Ik heb me al ingeschreven voor de DVD Region X voor de XBox, bij http://www.amazon.co.uk. En ik ga die DVD Playback Kit eerst wel halen, omdat het denk ik wel gewoon de moeite waard is..

- DE XBOX IS DOPE!!!!!!!!! Kan niet wachten totdat ik Halo binnen heb en dan met 3 controllers m'n boys naar de maan kan schieten :)

Ik hoop alleen wel dat iemand mijn vragen kan beantwoorden. Bedankt alvast!

2. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    bij sommige vragen heb je toch niet zo goed gezocht

1. dat zoemen hoort niet

2. weet ik niet heb de game niet, niet mijn style

3. je kan een reward pack aanvragen

4. was bekend

5. leuke tip

6. kan natuurlijk ook

7. dvd region x is toch een programma wat je kan kopen

8. xbox roeleert maar dat weten we

greetzz

3. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    First reply!

Je krijgt in ieder geval een award van mij voor de "Eerste Reply Op Een Thread Van Eduard".

*hands out big shiny XBox* :)

Maareh, bedankt in ieder geval voor je feedback. Heb inderdaad niet m'n uiterste best gedaan om alle antwoorden te vinden.
    Region X is inderdaad een stukje software, maar het is nog niet uit. Je kan je nu wel bij amazon inschrijven, zodat je 'm krijgt zodra die uit is (ergens begin mei).

M.b.t. het zoemen: dan word het tijd om 'm terug te sturen, vrees ik. Ik wou dat ff nagaan hierzo, want ik weet natuurlijk niet hoe luid de XBox behoort te zijn... En helaas is luid een relatief begrip.

4. T-botjuz

T-botjuz geengrenzuh soldaat

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dat lichte gezoem gewoon wel owkey hoor, ik heb t ook maar t is bij mij heel licht dus tja altijd een beetje moeilijk in woorden over te brengen hoe t is...
    denk dat t combinatie is van de cooler en het spinnen van de game-dvd...

5. TheOne2000

TheOne2000 Oldschool Xboxer

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is dvd region x bij vobis te koop via de website

6. WiXX

WiXX Kijk uit maloot...

Leuk Bevonden:
    5
    keh nhl nie op de box maar wel op de pc en daar doet ie ook wat jij hier beschrijft dus het lijkt me normaal

7. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    relatief!!!!

En dit is nu precies wat ik bedoel! Wat voor de een luid is, is voor de ander niet luid! Ik weet natuurlijk niet of we het over hetzelfde geluid hebben, maar ik moet eerlijk zeggen dat het voor mij iets te luid klinkt. Het geluid is met name hoorbaar bij het opstarten van de game (omdat er dan weinig/geen game-geluiden te horen zijn).

Ik vraag me af of er meerdere mensen zijn die zich er toch aan storen (zoals ik)...
    't Klinkt alsof het met name het draaien van de DVD is, maar ik ga 'm niet openmaken of dat te controleren natuurlijk!

Met games is het nu niet zo heel erg, omdat je dat volume gewoon luid kan zetten en er bijna altijd wel game-sounds te horen zijn die het gezoem overstemmen.
    Maar zodra ik strakjes die DVD Playback Kit heb en DVD's ga kijken, dan zijn er natuurlijk wel stille momenten gedurende films. En dan is het denk ik wel storend, dus vandaar mijn zorgen...

8. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb op http://www.vobis.nl gekeken, maar ik kan 't niet vinden. Volgens amazon is die Region X nog niet uit, dus het bevreemdt mij dat het dan wel bij Vobis al te koop zou zijn...
    Maar via het XBox icoontje linksonderin kom ik op de XBox pagina van Vobis, maar daar is niets te vinden. Ook niet op de daarop volgende pagina...

9. lammetje

lammetje *PGR2-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Zoom geluidjes

.

Laatst bewerkt: 4 jul 2003
  10. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    DIt snap ik niet want wat is nu het verschil tussen Halo kopen en NHl 2002 en FF later krijgen of NHL 2002 kopen en Halo en FF later krijgen :confused: ?

11. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Het verschil zit 'm in het feit dat NHL 2002 niet op de Reward Pack lijst van Microsoft staat. Op die lijst staan dus wel Halo en FF, maar niet NHL. NHL kan je dus niet "krijgen" van MS. Ligt a.h. feit dat NHL is ontwikkeld door EA en niet door MS.

12. remco1

remco1 look!!!xbox rules!!!

Leuk Bevonden:
    0
    ------

die region x ligt al bij play.com

13. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    kan toch wel NHL, dat was naast azurik toch die update

enne, dat gezoem is normaal, tenminste ik heb het, en het lijkt me niet schadelijk.

klinkt zo van zmmmm.... en daarna niet meer dat geluid, is alleen als je de cd erin doet.

14. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Die Region X ligt nog niet bij http://www.play.com hoor. Lees maar goed op http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=XBOX&title=100483

Enne, NHL staat ook niet op het aanvraagformulier. De games die er nu opstaan (en voor zover ik weet, definitief zijn) zijn:
    Halo:
    Rallisport Challenge:
    Project Gotham Racing:
    Amped:
    Oddworld: Munch's Oddysee:
    Dead or Alive 3:
    Bloodwake:
    Fuzion Frenzy:
    NBA Inside Drive 2002:
    Azurik: The Rise of Perathia:

Misschien verwar je NHL met NBA??? Je ne sais pas...

15. Tr@m$

Tr@m$ inactieve gebruiker

Leuk Bevonden:
    1
    O ja, dom, ik had hem ook ff verward met NBA:eek: :eek: :eek:

16. eduard

Leuk Bevonden:
    0
    Kan gebeuren als je niet zo thuis bent in de Amerikaanse sportwereld.
    NBA = basketbal
    NHL = ijshockey
    NFL = american football
    MLB = honkbal
    WNBA = vrouwen basketball... 't Gaat maar door :)

Ik check vanavond thuis in ieder geval hoe erg dat gezoom nou is en tegelijkertijd of die krasjes maakt. En ook ff die afstandsbediening voor de DVD kopen. Iemand een idee waar die het goedkoopst is? Of overal gewoon 49 euro????

17. MrLaurens

MrLaurens Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ja ik ook
    ]:-