M-System (Xbox 2 partner) released vandaag een 90 GB fast flash disk

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door WarriorSan, 10 mrt 2004.

1. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Flashdisc fabrikant M-Systems zal voor de Xbox 2 de geheugenmodules creëren. Ik persoonlijk vond de harddisk voor de Xbox geweldig en schrok een beetje toen voor het eerst het gerucht kwam dat de Xbox 2 waarschijnlijk geen harddisk zal bevatten maar naar mate de tijd verstrekte en er nieuws kwam over de flash disk van M-Systems zie ik het steeds meer zitten.(wat in feite ook een soort harddisk is)

Zoals vandaag heeft het bedrijf heeft aangekondigd een 90GB fast flash disk uitgebracht te hebben met een lekkere lees en schrijf snelheid. Als deze in de Xbox 2/Next komt hoor je mij niet klagen....:p

bron

2. berend

berend Santa Blows

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon een soort memory card?

3. Dark Shadow

Dark Shadow Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Als t uiteindelijk ook echt beter word zal je mij ook niet horen klagen hoor.

4. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Ik weet niet hoeveel jij voor je Xbox wilt dokken. Maar als dit erin komt zal de Xbox niet bepaald goedkoop worden :+

5. axess

axess time wasted

Leuk Bevonden:
    0
    wow, zo ene van 40Gb kost al meer als $14000 8)

6. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wow, en ze wilden nog wel geld besparen ;) Maar dan kopen mensen toch een goedkope xbox en slopen ze die flash shit eruit :p? Of ligt dat aan mij :)?

7. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Het duurt nog wel een paar jaar vopor de xbox 2 er is hé
    1) de prijzen gaan dalen
    2) er is waarschijnlijk wel een overeenkomst met microsoft!

Mij hoor je dus over niets klagen en ik kan wachten!

8. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Mijn argument is dan ook met name argument 2. Omdat MS rechten erop heeft, zullen hun het heel goedkoop gebruiken in de XBOX 2, en mensen het er dan uit gaan slopen, want het is in dat pakket dan veel goedkoper (er van uit gaand dat ze niet voor 10 euro binnenkort te koop zijn.)

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wat moet je in godsnaam met een 90 gb memorycard?? :confused: Natuurlijk is het cool dat ze er zijn, maar voor xbox is het absoluut niet nodig. Met een memorycard van bijvoorbeeld een gigabyte heb je meer dan genoeg voor ál je savegames en flink wat downloadable content.

Het voordeel van die memorycards is dat het de prijs van een Xbox omlaag brengt (aangezien er geen harde schijf in hoeft), én je makkelijk het geheugen kunt uitbreiden. Ik kan me heel goed voorstellen dat er meerdere formaten memorycards op de markt komen, zodat je ook kunt kiezen voor een memorycard met extra veel geheugen om muziek op te zetten bijvoorbeeld.

Dus dat die 90GB schijfjes er zijn is hartstikke leuk, maar reken er niet op dat die voor de Xbox geschikt worden.

En het scheelt natuurlijk in het gewicht van de Xbox :+

10. Robbertje

Robbertje X360

Leuk Bevonden:
    0
    90GB:9, nog groter als me schijf. En dan moet dat op zo'n klein rot ding passen. Maar ik hoop niet dat ze die dingen los verkopen.

11. gerjan

gerjan Guest

misschien ist wel 14,135:p afgerond $148)

*droomt verder

12. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    kom op jongens... wat een gebazel weer

prijzen zullen inderdaad dalen maar van 14000 naar een 50 euro over 2 jaar MOOI NIET wat ik denk is dat er misschien flashkaartjes van 1Gb gaan komen (die zijn namelijk nu al een euro of 300) das veel waarschijnlijker

maar mochten ze dit doen dan komt ie niet standaard bij de xbox2, die mag je der lekker zelf bij kopen net zoals nu bij de overige memorycards. Mijn gok is dan ook dat ze er gewoon weer een gewone hardeschijf in gooien en die flashkaartjes worden waarschijnlijk de nieuwe memorycards (waarschijnlijk met een grote van 64 MB tot 1 GB anders is het niet te betalen)

maar dat vind ik dan ook zo vreemd... iedereen verwacht door het partnerschap met een of ander flashbedrijf gelijk dat er geen HD meer in de xbox2 komt. Flashdisks als nieuw memorycardformat ligt toch veel meer voor de hand?

en uberhaupt: denk je nu echt dat Microsoft het zich kan veroorloven om na dat gezeik van de HD in de xbox1 er geen in de xbox2 te stoppen? Dacht het niet, maar ik wacht alles mooi af... mijn voorkeur gaat vooralsnog overigens uit naar de PS3

Laatst bewerkt: 10 mrt 2004
  13. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    prijsopbouw van die IT dingen is meestal in de beginfase bij de'innovators' zo veel mogelijk van je R&D kosten terugverdienen. Als je het heel reeel bekijkt kost zon stukje sileconezooi en plastic niet veel. Speciale machines en jaren ondewrzoek zijn de ware kosten die over de jaren terugverdiend worden.

Vaak zijn deze duur vanwege het risico tot falen van het product. De echte techno hippies betaalde zich scheel voor de eerste DVD spelers...bedrijven verdiende zo met enige zekerheid veel terug. De vraag was immers of dvd zou aanslaan.

In het geval van XBOX kun je met enige zekerheid zeggen dat er luttele 1000den over de toonbanken gaan. Wanneer er zo'n flashdisc in zit kun je een heel andere manier van 'terugverdienen' afsprekken met microsoft. Wanneer dus een contract wordt opgesteld an een grootafnemer is de zekerheid er dat er omzet gemaakt gaat worden. de prijzen zakken dus in de beginfase van de PLC GIGANTISCH. Prijzen van 14000 kunnen veel dichter tegen de commerciele kostprijs gesteld worden.

Bekijk het dus niet op productniveau maar puur op bedrijfseconomische factoren. (zullen nog wel meer meespelen)Wat deze is blijft de vraag maar je snapt wat ik ff kwijt wou! *)

Laatst bewerkt: 10 mrt 2004
  14. Royal

Royal Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom denkt iedereen dat het als memorycard gebruikt gaat worden ?

al eens op die site van m-system gekeken ? kan dus ook intern gebruikt worden .. neem aan dat microsoft niet afstapt van een intern opslag medium

15. Black Hawk

Black Hawk Ninja Hero

Leuk Bevonden:
    0
    maak zo'n ding van 10 gig... zat er ook in de vorige... denk wel dat je daarmee de gemoedere sust...

Want iedereen is blij..

16. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Wie heeft het over memorycards? Zo'n flashdisk is een vaste schijf, en zal dus intern in de Xbox 2 komen te zitten.

17. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Nu zit er een 8 GB harde schijf in. Die prijs daarvan zakt ook weer heel snel, en MS koopt ze in duizenden tegelijk in. Dus het zal dan echt wel betaalbaar zijn.
    En het is inderdaad geen memorycard, maar een alernatief voor de harde schijf.

18. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    laat ze die flashdisk maar uitbreid baar maken zodat je er zelf voor kan kiezen of je er één wil kopen van 90 Gig. ik zou al blij zijn met 1 Gig.. dus.. wordt de console ook toegangkelijker voor de minder bedeelden onder ons..

19. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb niet alles gelezen maar is 90 gigabyte niet heel erg veel

20. Scotch

Scotch Magic Tape

Leuk Bevonden:
    0
    Dit ding komt natuurlijk niet in de Xbox 2 te zitten. Die dingen kosten $27000 per stuk en worden gemaakt voor het Amerikaanse leger. Een paar GB is al meer dan genoeg voor je savegames en downloadable content.

Deel Deze Pagina