Zoals zovelen weten heeft Microsoft backward compatability van de Xbox2 bevestigd noch ontkend. Toch is de backward compatability voor een groot deel van de Xbox community een graag geziene feature. Gelukkig is er een prive initiatief (een online petitie) opgestart om MS over te halen om deze feature in de Xbox 2 te implementeren. Of het werkt? Lat ik maar zeggen dat niet geschoten altijd mis is. En nu al 21.000 handtekeningen is een mooi begin. Hier het bericht van Tomshardwareguide.com Xbox petition for backwards compatibility tops 20,000 signatures By Wolfgang Gruener, Senior Editor September 7, 2004 - 10:14 EST Chicago (IL) - A privately started online petition to convince Microsoft for the need of backwards compatibility in its next generation Xbox is quickly growing in popularity. More than 21,000 Internet users already have signed the petition. The online petition started a while back to try to swing Microsoft to make the Xbox Next with the compatible with the current Xbox generation. According to Andreas Setterlind, initiator of the petition, the coming Xbox generation would not even allow software emulation of current Xbox games because of certain hardware limitations. Microsoft so far has not publicly announced any strategies or functionalities of its Xbox Next, which is expected to hit the market sometime in 2005. The company currently sticks to its policy that it does not comment on "rumors". A recent report at gamesindustry.biz suggested that Microsoft at least is not ready to commit to backwards compatibility. According to the article, which was attacked by Microsoft without criticizing its accuracy, the new Xbox hardware will be "radically" different from the current generation, including a non-x86 processor and no harddrive. Mensen die de petitie willen tekenen kunnen HIER terecht
Al die petities. Van Jamba-petitie heb ik ook geen gevolgen gezien. Teken deze niet, omdat de backward-compability er van mij uit mag blijven.
Mjah ik heb er geen behoefte aan, want dan gaan ze ergens anders op bezuinigen. Hoeveel ps1 spellen speel je nog op je ps2 .... heel weinig, want als er iets nieuws uit komt wil je dat op je state of the art machine spelen ... en het heeft wat nostalgisch om je oude xbox uit de kast halen ...voor een ouderwets spelletje Halo
Persoonlijk kan het mij niet zoveel schelen, maar angezien ik weet dat er mensen zijn die het graag willen wijs ik ze fijntjes op deze mogelijkheid.
*getekend* ik wil deze feature hééééééél graag (zie ook deze post) Als ik xbox 2 heb wil ik ook nog mijn xbox 1 spellen kunnen spelen zonder dat ding aan te sluiten
Voor mij hoeft die backward-compability ook niet. Ze kunnen het geld wat ze ermee uitsparen beter voor iets anders gebruiken.
Nou toevalig ben ik sinds gisteren weer eens een keer begonnen met Perfect Dark. Jezus wat blijft dat een super vet spel. Het lijkt ook wel of het gemaakt is om online gespeeld te worden. Maar ik moest alleen wel weer me N64 uit de kast halen. Dus nu staan er 2 consols. Ik zou het dus best handig vinden als het backward compatibility zou zijn. En wat gebeurd er eigenlijk met de spellen die voor xbox live zijn? Het lijkt me namelijk goed als je dan ook nog de ouwe game van xbox live kan spelen op de xbox 2.
die was vet ja, vooral met co-op (goldeneye was trouwens ook vet, had dezelfde engine en van dezelfde makers) stel er komt splinter cell 4,5,6 op xbox 2 en je hebt zin om 1,2,3 te spelen moet je dat ding weer aansluiten.. daarom heb ik getekend. ook zou het fijn zijn datje xbox 1 spellen live kan spelen via xbox 2 dat is dan wel weer fijn aan de pc, kanje bijvoorbeeld 1,2,3,4,5,6 op een apparaat spelen
de xbox 2 komt in 2005 uit, je koopt hem, je wilt halo 2 spelen, maar dat kan niet, moet je weer helemaal je xbox 1 aansluiten. of anders moet je lang wachten op halo 3 dus ik zou het er wel in willen
Misschien is het handig in de beginfase van een console. Als er nog weinig aanbod is van nieuwe (goede) games dat je dan makkelijk nog wat oude toppers kan spelen. (Co-op Halo anyone )
Van mij hoeft het niet perse. Het is grappig als het erop zit maar meer ook niet. Ik heb een PS2 en daar heb ik dus nooit meer een PS1 spel ingegooid. Vermoed dat dat met de xbox2 hetzelfde zal zijn. Het meeste zal ik dan toch Xbox2 spellen spelen en als ik dan echt perse oude spellen wil spelen dan sluit ik m'n xbox wel weer aan. Dat gezegd misschien sluit ik de oude xbox wel helemaal niet af
backwards is echt hele dikke onzin. De ps2 kan ook ps1 spellen spelen maar dit doe je ook nooit van je leven. En van die 1 of 2 keer per jaar dat je dit wel doet sluit je je oude console maar weer aan.
Ik wil wel dat het erop komt ik speel nog regelmatig playstation 1 spellen op mijn playstation 2.(vooral metal gear solid 1 of tenchu 1) Bovendien kinderen kunnen hun ouders dan ook sneller overhalen er 1 voor hun te kopen.
k hoef het er niet zo nodig op...tis wel leuk maar van mij mogen ze de ontwikkel kosten ergens anders in steken (hoewel het niet zo veel zal kosten)
Nou heb ik gelukkig dat probleem niet, maar ik kan me al heel goed voorstellen hoe een gesprek als dat zal gaan. zoontje: mam mag ik de nieuwe xbox2? mam: waarom je heb toch al een xbox zoontje: ja maar mam deze is veel beter, en ik kan ook mijn oude spellen erop spelen omdat ie backwards compatible is mam: als je je oude spellen wilt kunnen spelen hoef je dus ook geen nieuwe xbox want die doen het nog goed genoeg op je oude. Als backwards compatible betekent dat de xbox2 hierdoor meer ontwikkeltijd nodig heb en b.v. duurder wordt dan hoeft het van mij zeker niet. Volgens mij is het toch iets wat nauwelijks gebruikt gaat worden.
Wel als ze het in samewerking met xbox live zouden maken. Dat kan je gewoon je ouwe xbox live spellen nog steeds online spelen. Ik zou het namelijk jammer vinden als je niets meer kan doen met sommige online games.
hm ok true.. live zou idd een reden daarvoor kunnen zijn. Hoewel ik me dan toch nog afvraag hoeveel mensen die oudere games live blijven spelen. Daarbij komt ook de vraag hoe lang microsoft bereid is om server ruimte vrij te houden voor die games terwijl ze eigenlijk nieuwe xbox2 live compatible games willen verkopen die die ruimte ook goed kunnen benutten. Hoe dan ook we merken het vanzelf wel, van mij hoeft het in ieder geval niet perse omdat ik er geen echte meerwaarde in zie.
er al is ja maar met live spellen van nu. Heb je ook al dat het er erg rustig is,neem Ghost recon, na island thunder werd het er ook behoorlijk rustig. Dus k denk dat je niet veel zal hebben aan een live ondersteuning van halo 2 hebben als 3 al op de xbox 2 te spelen is