1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Maakt xbox Live de singleplayer kapot ?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Enygm, 18 nov 2003.

  1. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Iedereen loopt heel hoog op met xbox live.
    Persoonlijk interesseert xbox live mij niet, dus vandaar zeg ik wat ik ervaar.

    1) Ik krijg zo de indruk dat door xbox live de singleplayercampagnes sterk verkort worden of dat ze soms repetitief ofzo worden
    vb: Crimson Skies, Midtown Madness (niet toevallig first-party titels )
    De echt schitterende singleplayerspellen hebben dan geen multiplayer (Morrowind, KOTOR, Splinter Cell)


    2) Ook lijkt het alsof door xbox live meer en meer spellen maar half-afgewerkt naar de winkel verhuizen en dat je de rest van de levels maar moet downloaden als ze af zijn. Ik heb evenveel voor dat spel betaald, waarom zou ik ook niet alle levels mogen spelen ?


    :cool: Ik vrees dat naar de toekomst toe xbox live meer en meer zal dienen als patch-aanbieder om bugs uit spellen te halen. Games worden toch steeds uitgesteld, dan kunnen ze ze ook uitstellen tot ze afgewerkt zijn ipv ze vroegtijdig op de markt te brengen en dan via xbox live patches te installeren.


    Wat is jullie mening hierover ?
     
  2. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Online gaming wordt meer en meer... Daar doe je niks aan. Dat neemt niet weg dat er altijd single player spellen blijven omdat daar ook gewoon vraag naar is. Ik heb ook niet altijd zin om op live te spelen.

    Maar de slogan it's good to play together geeft wel aan dat games toch steeds minder tegen de computer zijn en steeds meer met de computer of andere spelers.

    Dat die spellen steeds meer half afgewerkt zijn komt omdat het tegenwoordig veel tijd en geld kost om een spel echt goed te maken. Vaak willen ze snel cashen en dat gaat dan ten koste van het spel. En die spellen zijn zo veel werk! Daarom kunnen ze zich nooit meer aan releasedate's houden... Toch brengen ze een spel pas uit als het grotendeels bugvrij is. Anders krijgen ze slechte reviews en koopt niemand het.
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2003
  3. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    De nadruk komt wel steeds meer te liggen op multi-player, maar of dat echt ten koste gaat van de single-player durf ik niet te stellen. Ik vind de SP van bijvoorbeeld rainbow six en crimson skies zeer vermakelijk.
     
  4. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6
    Het aantal live titels tov aantal non-live valt nog steeds positief uit voor de non-live games.

    Met patchen maak je wel een punt. De reden dat ik geen PC games meer speel waren deze patches, Cole overgestapt op Xbox en verolgens gaan ze hier patchen!!! Als iemand € 60,- of meer aan iets uitgeeft mag je mi er echt vanuit gaan dat het op zijn minst werkt.
     
  5. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Jullie vergeten wel een beetje dat de patches die je kunt downloaden alleen bugs in de multiplayer fixen, als je 60 euri voor je spelletje betaald, werkt het natuurlijk gewoon zoals het hoort.

    Waar ik het wel mee eens ben is dat de levels die je kunt downloaden (RTCW, GR:IT etc.) al in het spel hadden moeten zitten, dit is gewoon een goedkope manier om het gebruik van live aan te moedigen. Wel vind ik bijvoorbeeld grappig om zo af en toe een nieuwe auto te krijgen voor MM3, en ben ik zeer tevreden over de drie nieuwe Splinter Cell missies.
     
  6. Wasabi

    Wasabi Forza Utreg

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles gaat tegewoordig over internet:confused:
    Maar de singleplayer raakt niet f*cked op ofzo vind ik
     
  7. Rmeijer

    Rmeijer Regime Life!

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    Enygm
    Ik vind dat je volkomen gelijk hebt op beide punten!
    Ik hoef niet te vermelden waarom, want dat heb je al prima gedaan.
     
  8. Spiderstyle

    Spiderstyle Shit Happens!

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand overigens of die 3 extra levels voor Splinter Cell ook ergens anders vandaan te halen zijn? (Voor mensen die geen XBL bezitten)..
     
  9. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb zelf ook geen interesse in LIVE en heb er op zich ook geen problemen mee alleen moeten ze er wel voor zorgen dat de games een goede LAN mogelijkheid hebben.

    Volgens mij had de Xbox al vele malen populairder kunnen zijn als er meer games waren met de LAN mogelijkheid zoals die van Halo. De gemiddelde leeftijd van de gamer ligt nu ronde de 29 ofzo en die hebben allemaal wel een auto waarmee ze naar iemand anders kunnen met hun TV en Xbox.

    Echt een flinke fout van Microsoft. Maar ja he Xbox Live = Xbox Cash
     
  10. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is niet helemaal waar, bij Midtown Madness 3 bijvoorbeeld heb je een patch waar de soundtrack bug (dat ie elke keer begint met hetzelfde nummer als je een nieuwe race start) wordt verholpen. En dat is geen bug die alleen in de Multiplayer zit.
     
  11. Enygm

    Enygm Enygm

    Berichten:
    136
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben geabboneerd op 'Official Xbox Magazine' en daar zat vorige maand het Kola Cell level in. Hopelijk doen ze zo nog veel zaken. (Het magazine is wel leuke leeslectuur, maar de redactie vindt zichzelf iets te knap,mooi,sexy,... (zoals Ben Talbot) en hun adoratie voor xbox gaat toch iets te ver om realistisch te zijn)

    Maar terug on topic:

    Ik ben er ook wel van overtuigd dat singleplayer nooit zal verdwijnen, maar het gaat mij eerder om de kwaliteit van de campagne.
    Van mij hoeft er in elk spel ook geen SP te zitten:
    Is het bijvoorbeeld nodig om een SP te creëren voor Counter Strike ? Iedereen weet dat dit een multiplayerspel is. Iemand die xbox live niet heeft gaat dit toch nooit kopen ? Dat ze de tijd besteden om met bots te kunnen vechten in plaats van een (korte? / domme? / overbodige?) SP erin te stoppen.


    Een spel dat geen patch heeft, maar vol bugs zit is: "Morrowind"
    Hoe vaak dat mijn xbox bij dit spel gecrasht is kan ik niet tellen, maar door het verhaal enzo heb ik het telkens heropgestart. Hier zou men perfect een patch voor kunnen maken, maar dan voel je je dik in het zak gezet als je hem niet zou kunnen downloaden hé.



    Moest Microsoft aan iedereen die zijn xbox geregistreerd heeft nu eens viermaandelijks een DVD'tje zenden met alle extra's van de meest populaire spellen. Dan zou toch iedereen tevreden zijn. Iedereen met xbox live kan het onmiddellijk downloaden. De anderen moeten eventjes wachten, maar kunnen uiteindelijk toch genieten van iets waar ze ook voor betaald hebben.
     
  12. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ik vind dat Live de singleplayer wel een beetje naar de achtergrond drukt.
    Als je voortaan een review leest word een spel het meest beoordeeld of de Live functie wel goed geintegreerd is. Ze hebben het het meest over Live. Dan hebben ze allemaal positieve dingen, maar omdat Live niet zo goed is geintegreerd krijgt het spel maar bijvoorbeeld een 8 ipv 8,5.

    Dus ik vind wel dat Live een beetje de singleplayer kapot maakt.
     

Deel Deze Pagina