Ik heb een DVD speler die regiovrij EN regio instelbaar is. Ik heb dat dus nog nooit gebruikt. Wat ik veel belangrijker vind, is of ie Macrovision-vrij is! Dan kun je hem direct op je videorecorder aansluiten en een "backup" van je DVD maken. Daar heb ik dus mijn DVD speler op uitgezocht. Ik heb een Cyberhome DVD speler, met een firmware-downgrade, zodat ik Macrovision uit kan zetten. Macrovision is een kopieerbeveiliging die op videobanden en DVD's zit. Ook veel TV-Out aansluitingen van PC's hebben Macrovision. De Xbox heeft het dus ook, maar alleen als je films afspeelt. Macrovision kun je zien als een soort stoorsignaal in het videosignaal waar je TV geen last van heeft, maar je videorecorder dus wel! De opname zal flikkeren, kleur verliezen, en de tracking zal regelmatig helemaal zoek zijn. Wanneer je dus je Xbox via je videorecorder aansluit, kun je wel spellen spelen maar geen films kijken! Is daar al een oplossing voor?!
Ik wel ja, maar als iemand een film op z'n Xbox wil kijken, zullen er mensen zijn die dat dus NIET kunnen omdat ze de Xbox op hun video hebben moeten aansluiten. Ja, waarom niet?
Als er in de handleiding van de Xbox staat dat je hem op een videorecorder aan kunt sluiten (p. 116) dan verwacht je dat je ook een film moet kunnen kijken via je Xbox. Er zijn TV's die geen scart hebben, of met maar 1 scart. In het eerste geval kan je dan niks, in het tweede geval moet je steeds wisselen van scartstekker. Hoe lang blijft die scartconnector dan heel denk je? De meeste videorecorders kun je op je TV "opzoeken" als TV kanaal. Als je je Xbox dan op je videorecorder aan kunt sluiten, danwel via scart, danwel via tulpstekkertjes, dan kun je toch nog Xboxen zonder steeds achter je TV te moeten kruipen. Zoals ik zei, kun je dan dus geen films kijken op je Xbox. Ok, je kunt een RF adapter kopen, maar dat zijn dan weer onnodige kosten. Macrovision moet gewoon van de Xbox af! Dan kunnen we lekker DVD's kopiƫren! Klaar.
Heb je inderdaad een goed punt, je kunt inderdaad film kijken als je xbox via je video recorder loopt... hmmmz. Heb zelf me ps2 via me video doorgelust bij gebrek aanscart connecties, vraag me nu alleen af of me video wel weer rgb doorgeeft...
Nee, je kunt dus geen DVD film kijken op je xbox als je xbox via je videorecorder loopt. Dan zou je het namelijk ook op kunnen nemen op tape, en dat wil Macrovision nou juist voorkomen. Of bedoelde je iets anders?