Madcatz MC2 racestuur tread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Sindagon, 3 sep 2003.

1. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    op verzoek van sommige open ik hier de madcatz MC2 thread waar jullie al je bevindingen of verwachtingen kunnen plaatsen.

Ik heb dit stuur nu ook een weekje en ben er zeer tevreden mee.
    vooral de optie om er een live cummunicator op aan tsluiten bevalt erg goed en is zeker stoer als ik dadelijk PGR2 gaat spelen.

Ook de vibratie vind ik wel van mooie kwaliteit. (net de vibratie van de controller) Maar ik denk dat ik dat snel vind, omdat ik een heel goedkoop gammel psx stuurtje gewend ben.

1 van de mooie dingen op het stuur vind ik de lichtgevende balk op je dashboard (van het stuur) waardoor je precies kan zien hoeveel gas je geeft (met de goed aanvoelende pedalen) en waarmee je ook nog eens goed kan zien hoe je het stuur gecalibreerd hebt (wat je dus met het stuur appart ken doen, overal en altijd)

Het enige nadeel van dit stuur vind ik, is dat de knopjes op het stuur een beetje goedkoop aanvoelen. Het stuur is mooi en steving, met goede rubberen grip, maar de knopjes voelen heel plastic en slecht aan. Ik kan hier wel mee leven. daar je die toch niet veel zult gebruiken.

Owja, ik heb de versie met de versnellings pook die stevig overkomt en lekker in de hand zit:+

het enigste spel waar ik hem nu nog mee heb kunnen testen is MM3, en omdat dit een arcade race spel is, blijft het toch best wel appart sturen. maar het went, een na een week vind ik dat ik er lekker mee rijd, en gewoon de politie (in hunter) net zo ken ontwijken als normaal (Niet:+ (jawel oor))

Ervaringen met PGR komen hopelijk binnen kort.

Laatst bewerkt: 13 okt 2003
  2. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie review Urty :) Is misschien een vermelding waard dat de kabel van xbox naar stuurtje lang genoeg is. Volgens mij net zo lang als dat van de normale controller.

Ik heb dus ook vandaag het stuurtje binnen gehad. Ik heb op dit moment 11 racegames en toch is het niet mijn allerfavorietste genre. Maar racen op de xbox is gewoon leuker dan op de PC achter het burootje.

Maar zoals gezegd toch maar voor de gein aangeschaft. Heb snel even MM3, Sega GT en Racing Evoluzione gespeeld.

-MM3: was goed te doen met stuurtje. Lekker in-car view en handschakelen was erg leuke ervaring.
    -Sega GT: Is natuurlijk al een wat realistiser racegame. Dus ik swieberde alle kanten op met de auto. Was ik snel mee gestopt dus.
    -RE: Dit ging weer wat makkelijker, maar het is allemaal nog wennen. Ik werd hooguit derde met zomaar een track. Hierna trouwens nog even de gewone controller gepakt en werd meteen eerste.

Nogmaals, heb 'm nog maar een dag dus moet nog wat oefenen met het ding. Je kan 'm in ieder geval goed afstellen met dubbele instelling: één voor hoeveelheid 'uitzwaaien' van het stuur en de andere voor de gevoeligheid (vanaf ruststand zeg maar).

Misschien binnenkort meer... :)

3. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    dat zwieberen bij sega gt had ik ook met de controller. kweet niet, die controles reageren een beetje traag, en dat merk je dan met een stuurje extra goed natuurlijk. jammer.

maar idd snoer is lang genoeg.

Btw, bij MM3 adviseer ik een wat gevoeligere stuur, vooral omdat het arcade is. Heb deathband altijd op 1 streepje (logish vind ik, dan heb je namelijk altijd nog een kleinbeetje deadband, en dat is lang genoeg) en de groen vanaf het verst geloof 3 tikkies terug.

Wat vind je van de vibratie?

4. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 3 sep 2003
  5. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    en de pedalen?
    Die vind ik best wel meevallen, eigenlijk best wel goed.:cool:

Maar wat betreft onderonsje, het is nog vroeg:+
    nee, de reacties komen morgen etc. wel denk ik.

6. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Misschien kunnen jullie even melden waar jullie hem vandaan hebben? En wat dat gekost heeft?
    Alvast bedankt!

7. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik moet in het geheel nog erg wennen (heb 'm net een paar uur :) ). Maar ik moet de balans nog vinden daarvan. Bijvoorbeeld met Racing Evoluzione remde ik dan weer te vroeg of weer te lang of te kort. Met de controller kan je snel met de linker en rechter trigger spelen. En nu moet het met de voetjes he 8)

Edit voor Offtrack: Je kan hem o.a. kopen bij insidegamer

8. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    ECHT GEEN PROBS MEE, maar dat komt omdat racen bij mij in het bloed zit geloof ik:+ was het in mijn vorige levne ofzo, weet ik veel. ik doet het automatisch.

gas en rem je met 1 voet of met 2?

BTW, vond je niet dat je de bestelling erg snel kreeg van inside gamer?

9. Broes

Broes x-user

Leuk Bevonden:
    0
    Had 'm maandag besteld en dus vandaag in huis.
    En ik bestuurde de pedalen met twee voeten. Maar ik zal het ook nog eens proberen met alleen één. Maar nogmaals, ik moet het eerst ff een tijdje uitproberen om er een goed oordeel over te geven, en echt onwijs veel racen doe ik ook weer niet :D

10. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    ik ook niet, ik zeg al, zit in m'n bloed:+

Maarre, ik doet het ook met 2 voeten oor, werkt het best en snelst.

11. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja... Zondag besteld bij Insidegamer, vandaag bij de overbuurman afgeleverd. Die kwam er om 8 uur mee aankakken, dus de kleine mocht vanavond wat langer op blijven. :)

Met cc betaald, kostte totaal 86 euro.

Een opmerking: Ga niet voor de goedkope versies! De "Accudrive" feature is absoluut onmisbaar. Accudrive is de optie waarmee je het stuurtje kunt aanpassen aan het spel. Dmv oplichtende leds kun je eenvoudig de deadband aanpassen. (Dat is hoever je moet draaien alvorens het stuurtje begint te reageren. Ik heb 'm eveneens op 1 staan, want wat mij betreft mag ie meteen beginnen te sturen als ik draai.)

Het stuur voelt stevig aan en gaat uiteraard stabiel terug naar de middenstand. Dat is met controllers wel eens anders; die blijven na verloop van tijd vaak nog wat sturen terwijl je rechtdoor wilt gaan. Dankzij het goed teruggaan naar de middenstand is die deadband stand van 1 prima.

De 2e instelling is de gevoeligheid. Zo kunt je het stuur aanpassen aan de soort game.

We hebben hem vanavond effe getest met RallySport Challenge en met MM3.

RSC is echt niet mijn soort game en ik vlieg dus alle kanten op behalve waar ik naartoe wil. Stuur of controller maakt geen donder uit. Maar mijn zoontje was meteen enthousiast. Hij bevestigde overigens het gevoel dat je alles weer opnieuw moet leren. Het speelt wezenlijk anders dan met een controller. Na enkele pogingen begon hij al snellere tijden met stuur neer te zetten dan met de controller. Ja, zo'n apie van 8 leert veel sneller dan z'n ouwe pa. :{

Dan MM3 erin. Eerst even cruisen maar al gauw wil je toch de checkpoints even proberen. Dat blijkt goed te werken en geeft je meteen de gelegenheid om stapje voor stapje de vaardigheden aan te leren.

Na flink wat pogingen op de eerste drie races besluiten we te stoppen. De kleine heeft inmiddels op twee trajecten de beste (controller-) tijd van pa verbeterd... [grmbl] Pa heeft inmiddels het tweevoetig rijden een beetje onder de knie en begint in de bochten al aardig te driften.

Het analoge gaspedaal is super! De gevoeligheid van het stuur moet inderdaad een streepje sterker dan 'default' en racen maar.

Tenslotte de houding met het stuur. Ik heb ooit de Modena een weekje gehad en dat stuur zuigt echt aan alle kanten. Indertijd had ik overigens geen geschikte tafel om hem op te klemmen. (Wij spelen in de woonkamer voor de TV, dus op de sofa en met een lage salontafel). Nou, dan is de MC een verademing!

Eerst het stuur op schoot gelegd. Nou, dat is een kwestie van smaak, maar niet voor mij.

Dan het stuur op tafel. Op een houten tafel heb je niets aan de rubber zuignappen, ware het niet dat het stuur zo zwaar is (kilogrammen, dus) dat het rubber voldoende weerstand geeft om het stuur gewoon op z'n plaats te houden. Dit is dus nu al mijn favo positie.

De pedalen voelen goed aan en zijn in elke stand uitstekend bedienbaar. Of je nou op een gewone stoel (hoog en rechtop) gaat zitten of op de bank (laag) met de tenen enigszins in de lucht.

Stekers en kabels en afwerking zijn van goede kwaliteit; daar is gelukkig niet op bezuinigd. De aansluitkabel is ruim lang genoeg en de kabel van stuur naar pedalen (voorzien van een 9 polige steker) is eveneens ruim bemeten. De connector voor de VoCo is eveneens netjes afgewerkt. Het enige waar ik mijn vraagtekens bij zet is de sticker van het dashboard. Als je steeds volgas rijdt worden die leds ongetwijfeld warm en gaat die sticker kapot of los of zo.

Voor het overige ben ik enthousiast over mijn aanschaf. Ik vind het Williams stuurtje beduidend mooier (voor het oog), maar de MadCatz wint door de VoCo aansluitdoos. Belangrijk is nogmaals dat je de MC met Accudrive neemt, zodat je het stuur kunt aanpassen aan de verschillende games. Daar zul je straks met PGR2 ongetwijfeld veel plezier aan gaan beleven. (Ik doe dat nu al met MM3 ).

12. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    shit, verveelde je je ofzo, gaat nu pas ff lezen:+

13. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Nee, gewoon een hoge tiksnelheid. Ik heb een typdiploma... :+ 8)

14. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    me2, maar toch.

maar mooie tekst, je haalt de letters uit mijn vingers:p

eum, ik rijd ook met mijn stuur op de schoot, en vind het perfect gaan. wat betreft die zuignappen, ik vind raar dat je dat niet vind werken, ze doen het bij mij al op de doos van het stuur (waar ik hem opzet, ivm gebrek aan ruikmte:+ )

15. Offtrack

Offtrack ForzaGT :)

Leuk Bevonden:
    6
    Bedankt voor de info!
    En ook voor al die mooie verhalen over dat ding. Pejannl.
    Het is die 86€ dus echt wel waard?

16. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind van wel, maar wat voor de een veel geld is is voor de ander wat minder geld. Overigens, als je een geduldig mens bent bestel je en betaal je vooruit (met bankoverschrijving). Dat scheelt weer 4 euri en dan kost ie dus 82 euri.

17. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    ZEKER. owja nog iets: Vind je die williams echt mooier?!?!?!?

Ik vind deze dus echt er veel beter uitzien: mooie zilveren kleur met rubber afgewerkt, niet zo F1 achtig.

18. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    Hoef je niet geduldig voor te zijn, heb ik ook gedaan en had hem de volgende dag. (doormiddel van gelijk het geld overmaken via telebankieren:+)

19. Pejannl

Pejannl Lan Guru

Leuk Bevonden:
    14
    De doos is van glad karton en dan werken zuignappen prima. Mijn woonkamer-/salontafel is van blank eiken en daarop werken nou eenmaal geen zuignappen. Als je zo'n gefineerde spaanplaat bureautafel gebruikt werken ze prima. Massief hout heeft nerfjes en daardoor kan de lucht terug in de zuignappen (en zuigen ze dus niet echt).

Maar op mijn tafel geeft het rubber zoals geschreven voldoende weerstand om het zaakje op z'n plaats te houden. Zelfs bij fanatiek gebruik. :)

20. Sindagon

Leuk Bevonden:
    2
    owk, is dat ook weer duidelijk, gelukkig dat het niet alteveel problemen opleverd(t?)

Deel Deze Pagina