MANHUNT uit de schappen

Discussie in 'Algemeen' gestart door The Watcher, 3 aug 2004.

  1. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Winkeliers halen agressief spel uit de schappen

    Uitgegeven: 3 augustus 2004 09:12

    AMSTERDAM - Winkeliers in Engeland hebben het spel 'Manhunt' uit de schappen gehaald wegens de dood van de 14-jarige Stefan Pakeerah. Hij werd vermoord 8) 8) door zijn 17-jarige schoolvriend Warren Leblanc. De ouders van Leblanc geven het spel :mad: 'Manhunt' :mad: de schuld van zijn daad, zo meldt de BBC.

    De vader van het slachtoffer, Patrick Pakeerah, is blij dat de winkeliers het spel niet meer verkopen: :confused: "Het spel is gewoon een video-instructie hoe je iemand moet vermoorden. Tevens laat het spel zien watvoor wapens je daarvoor kunt gebruiken." :confused:


    Leblanc lokte zijn slachtoffer naar het park en sloeg hem meerdere malen met een klauwhamer, daarna stak hij hem dood.

    Volgens de moeder van Stefan was Warren geobsedeerd door het spel. "Als je kijkt naar de agressieve manier hoe mijn zoon is vermoord door Warren, kun je veel gelijkenis vinden met het spel. Ik ben heel blij dat winkeliers het spel uit de schappen hebben gehaald."

    Manhunt

    In Manhunt speel je de bikkelharde ter dood veroordeelde crimineel Cash. Op de stoel blijkt hij geen dodelijke injectie te hebben gekregen en de enige manier om een tweede kans te krijgen, is opdrachten te volgen van een gekke regisseur die hij krijgt via een koptelefoon.

    De regisseur is een illegaal programma aan het maken over een groep jagers die jacht maakt op Cash. De deelnemers krijgen de opdracht om elkaar zo sadistisch mogelijk om zeep te helpen.
     
  2. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is zo`n vette bullshit om de games industrie hier weer op te pakken.

    Horror film worden daar nog net niet rond de middag uitgezonden.
    En laten we CNN en dergelijke niet vergeten die over het nieuws gaan als er weer een aanslag is gepleegt.
    Nou pakken ze Manhunt aan, ze moeten CNN en dergelijke ook censureren.
    Altijd maar de Games industrie, zo makkelijk.

    Kijk g*dverd*mme eerst eens naar de opvoeding van je kind.
    Dat zal ook wel niet goed zijn geweest.
    Ik bedoel ik ga toch ook niet me zusje omleggen met een automatisch niet-machine omdat ik dat in "Shadowman" op de N64 heb gezien bij een soort van eindbaas die de "Home Improvement Killer" werd genoemt.

    En ik ben niet hardcore rasistisch ingestelt, maar het was wel weer een neger die het gedaan had.


    :confused:
     
  3. mars15

    mars15 Guest

    dit spel wil ik nog wel :p
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    W00t, dat wordt een collectors item :)
    Gelukkig heb ik hem geleeched op campzone. Kan ik hem op de PC spelen.
     
  5. The Watcher

    The Watcher I'll Be Watching You

    Berichten:
    960
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Mars15 O-)

    Mag je nog niet je komt uit 1988 en bent pas 25 maart jarig JONGENTJE!! nog 2 jaartjes wachten!! _O_ :+

    Straks doe je nog een plastic zak over je zusjes hooofd !! }:] }:]


    foej!!! O-) O-)


    LOLLLLLLLLLLLLL!!!!!
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  6. Tinman NL

    Tinman NL HD-Ready

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan zouden winkeliers ook tv's uit de schappen moeten halen, en kabel verboden moeten worden. Op tv is veel meer geweld te vinden dan in games. Als die winkeliers bang zijn voor een proces van de ouders, dan zouden tv verkopers in een ander land moeten gaan wonen. Maar men ziet helaas alleen maar de slechte dingen in games, en in tv zien ze ook de progamma's die ze graag zelf willen zien. (Beetje vergezocht)
     
  7. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Mmm, schaf gelijk maar die tv, radio, internet en krant ook af. Ik zie dagelijks mensen op het nieuws die andere mensen afschieten, martelen of laten verhongeren. En weet je wat het is, dat is pas echt en met 'grote verstandige' mensen die spellen als GTA en Manhunter echt te ver vinden gaan 8) . Neej oorlog is geen spelletje. Ik zie dagelijks meer opties om iemand te vermoorden in de krant en op tv dan dat er in manhunt wordt getoond. Als ik met mijn 21 jarige leeftijd ergens van door ga flippen is het wel door al die oorlogen e.d. en niet omdat ik toevallig Manhunter heb gespeeld.

    Eindelose discussie dit.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2004
  8. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Tssk.. Wie raakt er dan ook verslaafd aan zo'n saai spel als Manhunt.
    Een goeie vader had hem GTA Vice City gegeven en 2 jaar later had ie op z'n eigen jachtbootje van een miljoen per meter gevaren.

    Bwah, Manhunt uit de schappen, ghehe.. Was toch al een saai spel :+
     
  9. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Daar gaan we weer. Leuk, zo een zoon die moordt, leuk, zo een vader die een game de schuld geeft (strafontduiking). Vind het erg jammer dat het soms zo moet gaan, maarjah, je doet er soms weinig tegen, tegen dat soort figuren.
     
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    zo kan je het idd laten lijken alsof je zelf niks fout hebt gedaan..
     
  11. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1

    True...

    Het was toch al een shabby game dat Manhunt...

    GTA was veel beter voor die jongen geweest.Had hij tenminste nog een mooie auto kenne stealen.
     
  12. Angelus

    Angelus Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    dat kind was zelf aan de drugs. Dat komt ook niet zomaar uit een spel
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Ik ga morgen een trein of bus opblazen, en dan zeg ik ge-inspireerd te zijn door het jeugd-journaal...

    Wat een onzin steeds die games de schuld te geven. Kijk liever eerst eens hoe dat gekke kutkind was toen hij nog op de peuterschool andere kids aan het pesten was etc...en kleine diertjes aan het vermoorden etc...
     
  14. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet hoe het in Engeland zit met de leeftijd maar in Nederland is dat spel voor meerderjarigen met 18+ omdat in het spel veel geweld voor komt dus is dat spel blijkbaar eerst toch goedgekeurd door een of andere instelling (maar dan wel voor 18+). Word er iemand vermoord door een ZIEKE 17 jarige jongen maar die dus eigenlijk dat spel niet mag spelen, daar kun je dus ook nog genoeg vragen over stellen hoe dat kan/mogelijk is maar daar hoor je niks over op TV. Ik heb toevallig ook die moeder op TV gezien die helemaal verbitterd was en ik vind het natuurlijk ook spijtig voor haar maar zij is waarschijnlijk helemaal nog niet goed in staat om logisch na te denken en nu overheerst alleen de onmacht/woede en daar zijn wij GEZONDE gamers weer de dupe van. Want iemand met een gezond verstand weet dat het een spelletje is en vermoord niet zomaar iemand!
     
  15. SuxxeR

    SuxxeR boem

    Berichten:
    1.197
    Leuk Bevonden:
    0
    Haal die flightsimulator ook maar uit de scheppen, daardoor wisten ze in het WTC te vliegen |:- |:-
    Als je al aan de drugs ben, dan is de game er een schepje boven op, maar zeker niet, als standaard beinvloedend. Ik speel al vanaf dat Wolfenstein 1 uit was games, maar heb nog nooit gedacht van nou maak ik is iemand af. Kom op. mag je The Sims ook wel uit de schappen halen, want daar leer je vreemdgaan. Wat een wereld |:-
     
  16. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    volgens mij vergeten ze te vermelden dat Manhunt een mature rating heeft. 18+ dus, de jongen die hem dood heeft geslagen was 17. Wie o wie is er dan verantwoordelijk. Toch niet de producers van het spel, of wel dan?
     
  17. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Het spel inspireerd hem wat (kan best, tuurlijk) maar ik vind het persoonlijk een geweldige paar ouders. Ik bedoel, je moet wel erg goede ouders zijn als je kind tot zo iets in staat is.
    Ik zelf ben erg sadistisch in games :9 Maar ik heb nog niet eens iemand geslagen ofzow :p

    Neej, ik zou flight simulator juist verbeteren! Of in het groot op de doos schrijven: "Na uitspelen game, WTC torens invliegen verboden. Ervoor ook. "
    En bovenaan ook nog eens "Wanneer spel uitgespeeld is, wilt niet zeggen dat u kan vliegen."

    Uiteindelijk kan je alle games afschaffen. Je kan bij elke game wel iets verzinnen. Waarom schaffen we de hele gamewereld niet af? En de filmwereld natuurlijk.
    En o ja! er mag geen radio meer zijn. En tv...
    Weet je wat, laten we alleen volwassenen nog de krant laten lezen, en...

    Ach, ik weet niet wat de mensen van nut hierin zien. Hun zoon is toch al naar de *tuut* wat maakt het HUN uit dat wij ook naar de *tuut* gaan of niet. Is toch ons probleem?

    Dus Manhunt mag niet door ons gespeeld worden... maar hun zoon mocht het wel spelen, en dat is.. ONZE fout?
     
  18. Sphinx

    Sphinx Active Member

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    1
    De ouders zelf en de jonge.

    *De ouders hadden beter moeten weten dan hem een 18+ spel te laten spelen.

    *De game shop had beter moeten weten om het niet aan een minder jarige te verkopen.

    *De ouders hadden dat joch beter moeten opvoeden.

    *Had hij maar niet aan de drugs moeten gaan.

    *Had hij maar Xbox Live, dan kon hij ze agressie in RTCW of Rainbow Six uiten.

    *Hadden ze ouders maar nooit geneukt, dan had hij niet bestaan.

    Altijd word de Game Industrie onder de loep genomen met alles.
    Kijk naar Ninja Gaiden bijv. die voor Europa is gecensureerd wegens zo`n Duitse brinta vreter die het wat aan de bloederige kant vond.
    Hoe zit dat dan met al die Duitse oorlogs documantaires en film zoals Saving Private Ryan.
    Door die film worden de Duitsers ook met de nek aan gekeken.(Doe ik zelf ook, vieze stink duitsers)

    Maar daar hoor je nooit iemand over.

    Nee ik zeg lekker makkelijk scoren.

    En de gamers hebben het weer gedaan.

    Al vochten de real life oorlogs vijanden het nou eens lekker uit op Xbox Live...

    Bush en aanhang - vs. - Hoessein en aanhang


    8)


    _0/
     
  19. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar zit wat in :+ :9 :) _O_
    Niet dat dat kan :p Hoe krijgt Bush dan zijn olie als hij wint?
    Trouwens, Bush wil wel, maar Saddam vind de controller wat te groot (hij kan er niets van gewoon)
    Niet dat Bush er veel van kan! Heb hem gistere nog ge-owned in Halo |:-
    (*lees: Humorke heeft te veel fantasie*)
     
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Laten we in plaats van games, gewoon kinderen verbieden!
     

Deel Deze Pagina