1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ongetwijfelt zijn der hier mensen die een een flink potje virituele aars schoppen, maar k wil graag weten of er ook mensen zijn die (net als ik) in het echt een vechtsport beoefenen.

    K doe nu ongeveer een jaar (iets meer) tae kwondo en heb hier voor ooit 3 maanden tae kwondo en een jaar karate gedaan.

    Ben nu gele bang en klaar voor groen/geel.

    Anybody?
     
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb Judo (meer verdedigings sport maar goed) gedaan tot en met bruine band maar toen was ik het zat. Heb er aan zitten denken om een andere vechtsport als karate of tae kwondo te doen, maar is er niet van gekomen. Hou niet zo van die statische moves. Dan heb ik liever freefight ofzo.
     
  3. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben van plan om binnenkort aan Krav Maga te beginnen. Een vechtsport uit Israel die zich puur richt op het uitschakelijke van de vijand en dus niet de show factor heeft die sporten als karate en tae kwondo hebben.

    Heir een stukje van www.kravmaganederland.nl:
    Het enige nadeel is dat het maar op twee plekken in Nederland door een officiele instructeurs namelijk Nieuwegein en Leiden. Gelukkig woon ik in Nieuwegein en dus is dat voor mij geen probleem.
     
  4. super_elite

    super_elite Active Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik beoefen graag kickboxen. Jammer by the way dat Kray Maga niet bij mij in de buurt is vast fun }:] . Ik had laatst al wat info erover gevonden en tevens wat introductie zooi gezien.
     
  5. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe al lange tijd Kyokushinkai karate en begin zeer binnekort aan fighting monkey kung fu :) verder beoefen ik ook tai chi op mezelf :)
     
  6. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    je weet niet wat je zegt man :eek: denk je nou echt dat deze vechtkunsten dat alleen voor de show doen :confused: |:- het is een stukje zelf ontplooiing

    'He who overcomes others is strong. He who overcomes his self is mighty'
     
  7. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
    Je begrijpt me denk ik verkeerd. Met de show factor bedoel ik al die mooie bewegingen en technieken die vooral de Oosterse vechtkunsten kennen. Een sport als boksen en Krav Maga heeft dat veel minder. (maar zijn daardoor niet perse effectiever)
     
  8. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    tja ik snap het denk ik wel een beetje iemand die niet veel verstand van karate etc heeft zou ook denken dat bijv kata zinloos is, maar pas als je zelf de sport erg serieus beoefend en dus gevordene word begin je deze elementen allemaal te begrijpen :)
     
  9. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe nu ongeveer anderhalf jaar kyokushinkai-karata en heb de oranje band. Over een tijdje wil ik er waarschijnlijk JiuJitsu bij gaan doen. Maar het is indd erg jammer dat Krav Maga nog bijna nergens te oefenen is, ik zou ook wel eens een keer willen zien en kijken of het wat voor mij is.

    En wat betreft die showfactor, ik doe karate in eerste instantie als sport, en ten tweede als nuttige zelfverdediging. Fun staat dus voorop. En ik vind dat beetje showen wel wat hebben :cool:
     
  10. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    hehe ok ik heb nu 3e kyu en kan in december voor mijn 2e gaan, oranje is 10e en 9e als ik het goed heb. Hoe verder je komt en hoe meer je je erin gaat verdiepen hoe meer dingen je te weten komt over 'de Weg' (zie dojo-oath), maar hiervoor is kata en kihon ook erg noodzakelijk en niet alleen het vechtgedeelte :p
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    dus dan heb jij bruin of niet? bruin I zeg maar... daarna bruin II en dan nog bruin III en dan eerste dan... Ik vind kata en kihon ook als je ze eenmaal kent leuk, als je daar met zo een hele groep dat strak uitvoert :cool:
    Ik ken nu pas t/m 3e pienan...maar ja das genoeg voor groene band examen (rond december/januari)
     
  12. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Geen sport...wel ervaring met mensen uit mijn omgeving die goed zijn in hun sport. Ik ben 15 jaar en een ex klasgenoot [ook 15 dus] heeft al de zwarte band in Judo[idd een verdedigendere sport dan de andere hieronder genoemde sporten], verder nog iemand die ik ken [ook 15] die zwarte band in Tae Kwondo heeft. Die gasten zijn ook enorm sterk. Misschien gewoon toeval, marja...t valt wel op.
     
  13. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    hmmz nee voor 4e kyu moet je meer kennen, tm 4e pinan, hong siu, tiski no, sanshin kata en alle 3 sokuki taekio kata

    maar van oranje kan je toch niet zomaar naar groen gaan dan sla je iets van 6 kyus over :confused:
     
    Laatst bewerkt: 5 nov 2004
  14. Unhooked

    Unhooked Adrenaline driven

    Berichten:
    848
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Doen wij wel dezelfde vorm? :D

    Onze sportschool:

    wit, geel, oranje, groen, blauw, bruin I t/m III en zwart that's it...Dus ik weet niet hoe dat verschil dan komt... :confused:
     
  16. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    aw bij ons is het wit, oranje, blauw, geel, groen, bruin, zwart (elke keer met zwarte slip er tussen) tja ik denk andere bond (mijn bond is IKO I)
     
  17. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    dat krav maga ziet er zeer intressant uit, zijn er nog plannen voor andere vestigingen rond AMsterdam?? the bomb?
     
  18. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat filmpje ziet er wel lux uit, maar dat filmpje tja dat vergt heeeeeel veel oefening en ik weet het niet zeker hoor ma ik wel hem dat wel eens willen zien doen tegenover een shoalin monik of een K1 vechter
     
  19. woolyonline

    woolyonline I will kill you!!

    Berichten:
    929
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 3 jaar teak-wondo gedaan, dan worden de trainingen wel erg eentonig (vond ik overiges) Heb hiermee de groen/blauwe band gehaad en heb aan 6 toernooien meegedaan, ben 2 keer eerste geworden, 1 keer tweede en 2 keer derde, ook ben ik een keer niet in de prijzen gevallen maar dat was ook het eerste toernooi van mij. Nu ik met vechtsport gestopt ben doe ik aan basketbal waarin ik ook veel plezier heb, misschien was teakwondo niets voor mij, ik hoop voor jou dat je er veel plezier aan hebt en dat je veel prijzen mag winnen!!

    greetz wooly
     
  20. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja indd kan je dat niet ergens omgeving amsterdam beoefenen? Maar dat zag er zeker zeer effectief en cool uit. :D
     

Deel Deze Pagina