1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    Ik doe aan Karate blauwe band :)
     
  2. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis mn eerste tournooi maar niet mn eerste offieciele wedstrijd, verder vecht ik heel vaak tegen mensen die ik ken en vrienden van hun.

    En of tae kwondo verwesterd is ligt helemaal aan de trainer, want bij mijn school gaat t echt wel om het meer oosterse element en de levensvisie achter de sport. Ik heb ook een keer les gehad van een tae kwondo leraar die
    daar inderdaad helemaal GEEN aandacht aan bestede.

    Trouwens ik kreeg laatst ook een gastles karate van een man die echt spijkerhard traint. Dat was echt heel vet maar op dat moment zelf heb ik bijna gekotst. Terwijl k opzich wel wat gewend ben. Wat ik wel vindt van tae kwondo en vooral van karate is dat het op straat vaak heel onhandig is. Mijn tae kwondo meester is al 20 jaar politie man en die heeft dus redelijk wat ervaring met gevaar op straat. Hij leert ons daarom soms ook wat free fight.
     
  3. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ga eens wat dieper in op dat free fight alsjeblieft :) En wat voor soort dingen leert hij jullie dan?

    Maar ff over paar posts terug, krav maga is denk ik wel beter op straat dan heel lang oosterse vechtsport, al is oosterse vechtsport wel beter voor je geest en dergelijke, maar als het echt op straatvechten aankomt (messen enz) dan heb je denk ik meer aan krav maga, omdat dat ook vrij veel Close Contact fighting is. Ik heb een serieus probleem als iemand mij weet vast te pakken in een gevecht, zolang ik nog een beetje afstand kan houden moet ik het kunnen winnen, maar als hij me eenmaal heeft en in een bepaalde greep op de grond kan leggen, dan is het game over :cool: Dus ik moet ook maar eens op Jiu-Jitsu of Krav Maga gaan :D
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij free fight leert hij ons wat handige dingen met ellebogen (die technieken zitten ook in tae kwondo maar mogen niet tijdens een wedstrijd worden gebruikt) en met knieen. Ook een paar worpen, grepen en heel handige druk punten (bijv tussen de spieren van je duim en je wijsvinger op je hand). Ook doen we soms sparrings partijtjes zonder bescherming maar wel met licht op het hoofd stoten. Terwijl je bij tae kwondo alleen naar het hoofd mag schoppen en dat alleen als je in "full armor" bent.
     
  5. Rawne

    Rawne The Ghostmaker

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Kzal me martial arts experience van 8 jaar ook maar is vrij geven
    Tae Kwondo 7 jaar (bijna 8 ) zwarte band sinds twee jaar
    Karate 1 jaar gele band meegehaald maar daar weet ik niks meer van want dat was 7/8 jaar terug

    Tae Kwon Do zeer gave sport cker nu vanaf zwart aangezien de techniek er nu in zit
    mijn techniek is erg goed alleen me sparren kan veel beter omdat ik nog teveel angst heb echt raar en door die angst eigenlijk gewoon minder aanval.Op de vereniging N.T.A.(Nederlandse Tae Kwon Do Associatie)ben ik derde geworden op het N.K. best aardig maar had eerste kunnen worden als ik niet zo gespannen was

    Verder uuh ja vind ik dit gewoon een hele goede sport ik denk dat ik Thai-Boksen erbij ga doen op de zelfde club(Thanigul Gym).

    Dat Krav Maga filmpje ziet er trouwens heel vet uit!Alleen idd jammer dat het in Nieuwegein is helemaal:mad:
     
  6. Major Zanzibar

    Major Zanzibar Aapje

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Straatgevechten.

    Niemand wil ooit in een straatgevecht verzeild raken, maar enkelen van ons zullen het wel eens op meerdere malen in het leven mee hebben gemaakt of nog mee gaan maken.

    Ik las dat er gesproken werd over welke vechtsport de beste "survival rate" heeft op de streets volgens jullie. Maar ik denk niet dat het ligt aan welke sport je beoefent, krav maga, karate, judo, maar om je houding en je uitstraling op dat moment.

    Ik denk dat mensen die een vechtsport, ongeacht welke, een veel grotere kans maken om onbeschadigd uit een straatgevecht te komen. Dat komt namelijk door de wetenschap dat je wel degelijk KAN vechten. En dat straal je dan ook uit. Het maakt namelijk een enorm verschil, als je bijvoorbeeld bedreigd word, of je bang ineenduikt, of klaar gaat staan om je leven te verdedigen. Voor de aanvaller is dit een teken dat je je portemonee niet zonder slag of stoot op zal geven, en vaak kan alleen dit feit al genoeg zijn om iemand af te schrikken.

    Dus om even samen te vatten, het maakt niet uit wat voor vechtsport je doet, het is de houding die iemand aanneemt als hij of zij een vechtsport beoefent, die de grootste rol speelt.
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0

    Helemaal 100% mee eens, op straat heeft bijna alles met psycholgie te maken. Een vriend van me is SUPER sterk, maar ik weet zker dat hij als eerste weg rent als ik met hem samen in een gevecht tegen anderen zou raken. Terwijl een andere vriend die minder sterk is voor zijn leven zou vechten.
     
  8. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is indd een stuk psychologie maar als het dan toch tot vechten komt is het ook wel handig om er ook echt "goed" in te zijn... Maar houding is zeker een belangrijk gegeven...Maar ik hoop indd dat ik nooit echt op straat hoef te vechten... Komt alleen maar ellende van:

    Stel je loopt over straat en er komen 3 gasten op je af, ze pakken jouw bij je schouder jij draait je om en je stoot de eerste meteen op ze neus, want ja je moet wel beginnen als je tegen meer vecht anders maak je geen kans. Maar goed stel dat je het wint en dat ze het opgeven, dan staan ze je de dag erna met 6 mensen op te wachten enz enz...of jij krijgt de politie achter je aan. Nope echt vechten is nooit leuk.
     
  9. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    ik kan na ruim 22 jaar non stop kracht en vechtsport jullie wel vertellen dat de drijfveer achter de juiste persoon zal zijn om een gevecht te vermijden en geen confrontatie op te zoeken.

    kereltjes die mee(doen)trainen op de sportschool met het doel om op school of op straat kunnen verkondigen dat zij op een vechtsport zitten en daar een soort van onnatuurlijke dreiging van uit willen laten gaan........trekken altijd aan het korste eind.

    ik heb altijd voor mijzelf getrained en als er dan iemand een voorbeeld zou zijn geweest dan was dat mijn vader die ook tot na zijn 55ste nog actief was in de vechtsport.
    ben op mijn 7de begonnen met worstelen en was met een jaar 2de van nederland in de gewichtsklasse tot 28 kilo...........wat een hobbit he.
    wedstrijden gedaan tot mijn 19de en zelfs 5de van europa geweest.
    op mijn 25ste worstelen gaan combineren met free fight en kickboksen waarvan ik toch vanwege mijn achtergrond zo snel mogelijk het grondgevecht opzoek.
    heden ten dagen nog 3 tot 4 maal per week terug te vinden in de sportschool om mijn inmiddels 32 jaar oude kadaver in beweging te houden.
    vechtsport blijft in mijn genen zitten ook al draai ik geen wedstrijden meer..........'t belangrijkste heb ik ervan geleerd om ten alle tijden in welke situatie ook mijn rust te behouden en een confrontatie alleen als laatste uitvlucht te zullen aanwenden.
     
  10. Rawne

    Rawne The Ghostmaker

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Vechtsporten vind ik echt geweldig omdat je jezelf kan verdedigen maar veel minder geweld in je hebt om een gevecht te beginnen, en je het dus alleen in uiterste noodzaak doet, en je voelt je mentaal veel beter

    De nodige conditie doe je bij de meeste vechtsporten ook op en doorzettingsvermogen worden ook verbeterd kortom je verbeterd gewoon lichamelijk&mentaal
     
  11. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Indd het is gewoon het "totaal" pakket. Het leukste van de sport vind ik het steeds weer nieuwe dingen leren (kata's pienans enz enz) Maar het is ook gewoon cool dat je ziet dat je sterker, leniger enz enz wordt Vechten moet je indd als laatste uitweg zien, maar een beetje meer zelfvertrouwen kan geen kwaad, je loopt gewoon rustiger over straat. Maar ik zal nooit de uitstraling geven op straat van kom maar ik zoek ruzie of iets dergelijks en als het kan alsnog gewoon wegrennen van een confrontatie.
     
  12. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat denken julllie van het mentaal trainen van jezelf? Ik begin nu bijv steeds meer intresse te krijgen in raiki enz.
     
  13. (T)r@cer

    (T)r@cer X-box owner

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets als Tai Chi lijkt me ook nog wel interessant om te beoefenen.
     
  14. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is raiki?? Of bedoel je soms reiki??

    Over raiki heb ik het volgende gevonden:

    The Raiki Shagi (Record Of Etiquette-Truth Of Shooting) explains the rules for the conduct of the shooting ceremony and the proper attitude archers should have towards their practice. It is from the Raiki (Record Of Etiquette) complied in China in the 2nd century. The Japanese adopted this teaching in the development of kyudo and it became one of the bases for the emphasis on proper attitude and conduct in the practice of kyudo
     
  15. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    k denk reiki, tis genees wijze. Ik heb btw echt iets heel stoers ervaart met qi (of hoe je het spelt). Het is me gelukt om een bol van energie te maken/voelen zeg maar.
     
  16. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Tracer ik zou geen karate kiezen dit is meer op sport gericht, ikzelf doe fighting monkey style kungfu en karate in gelderland,en weet dus dat karate vooral voor de zelfverdediging is. Ik weet dat er ook een kungfu school in omg delfzijl zit, dit is egt jezelf en je chi leren kennen
     
    Laatst bewerkt: 29 nov 2004
  17. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    chi of ki...

    Kun je nog wat meer info geven over deze bol van energie.
     
  18. Rawne

    Rawne The Ghostmaker

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    En vertellen hoe je zoiets voor elkaar hebt gekregen is best sexy om zoiets te kunnen of te zien
     
  19. Major Zanzibar

    Major Zanzibar Aapje

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat net zoiets als in Dragonball Z?
     
  20. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Je opmerking slaat nergens op... heeft niets met sexy te maken.

    In budo gaat het om ki.. vandaar mijn vraag.
     

Deel Deze Pagina