1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Martial arts

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Elendill2003, 5 nov 2004.

  1. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    T gaat zeg maar zo, iedereen kan het. Eerst ff lekker rustig zijn, dit kan je bereiken door een korte meditatie of gewoon rustig te zijn. Dan ga je recht zitten (in je ki) vervolgens breng je je handen langzaam naar elkaar toe en op een gegeven moment voel je iets tussen je handen, als je ze een beetje over elkaar heen rolt voel je een balvormig krachtvelt. Maar let wel ik ken mensen die het de eerste keer dat ze het deden al konden maar ik heb het pas na een half jaar van af en toe proberen gekunt. Verder is het niet bovennatuurlijk ofzo maar gewoon een magnetisch veld dat je zelf aanmaakt dacht ik. En nog maals IEDEREEN kan het, als je er maar een beetje open voor staat en niet gaat zitten van: bewijs mij maar is dat het kan. Veel succes.
     
  2. Bloody Illusion

    Bloody Illusion Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al geprobbeert ofzo? K ga t nu ook proberen te sturen en bewegen. Doet er btw iemand hier aan tang soo do of weet iem hier iets vanaf?
     
  4. shz

    shz Hero in a dream

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een paar jaar karate gedaan, paar jaar ninjutsu en ben kort geleden gestopt met kung fu, van die laatste word je echt lenig :D
     
  5. Clitoris

    Clitoris Guest

    Wado karate, 4e Kyu. Heb volgend jaar (zo rond deze tijd) ong 2e Kyu *)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2004
  6. Major Zanzibar

    Major Zanzibar Aapje

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Persoonlijk vind ik verhalen over energieballen en magnetische velden en magische toverkrachten een beetje tegen het onzinnige aan. Ik bedoel, het is natuurkundig gezien geheel niet mogelijk om energie te "creeeren", en bovendien kan iedereen ZEGGEN dat hij of zij "energie" voelt, maar dan hoeft het nog niet zo te zijn.



    Pardon my scepticism, but I just don't buy this.
     
  7. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    tja dat kan maar als je zegt, ik geloof er niet in bewijs het maar is dan lukt het ook niet. En btw we weten nog lang niet alles he, vroeger dacht men dat het regende doordat de aarde als een spons werkte. dus.
     
  8. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Allo anybody? iem al psi balls gemaakt :p?
     
  9. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Goeie keuze... deze stijl heet nauwe banden met het aikido.
    Nog ff doorgaan.. en dan je 1e dan halen. *)
     
  10. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand eigelijk een idee wat tang soo do is, K weet het wel ongeveer maar wil er iets meer over weten.
     
  11. marrkos

    marrkos Manson for President

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er dan niemand die het gewoon bij het simpele boksen houdt, wat overigens zeer bruikbaar is op straat, en voor close combat, en wat gewoon goed voor je conditie, kracht, lenigheid, snelheid is...??
     
  12. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het ging toch over Martial ART, en boksen word daar niet onder gerekend, dus misschien dat daardoor mensen niet zeggen dat ze er op zitten... Maar boksen is indd heel goed voor conditie en straatvechten enz.. (dan wel Kick boksen he...)
     
  13. studio_125

    studio_125 Guest

    ik doe nu 8 jaar karate, shotokan, 1e kyu nog steeds, geen zin/ tijd gehad me op t zwarte band examen te storten (heb t kanidaats examen al wel al gehaald)

    ps die bol enegie is gewoon statische energie, en dat kun je ook doen door in hander tegen elkaar te wrijven en dan naar elkaar te bewegen :9
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 dec 2004
  14. Berrie

    Berrie Nakkie d'r bij?

    Berichten:
    2.791
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ongeveer anderhalf jaar judo gedaan maar ben er toen maar afgegaan wegens schoolverband en de voetbaltraining.
     
  15. Ijsblok

    Ijsblok []

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu 3 jaar op boksen, geen martial arts maar is altijd nog wel een dikke vechtsport. Ik denk dat ik ooit wel weer op een vechtsport ga in de buurt van martial arts.
     
  16. marrkos

    marrkos Manson for President

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    mag ik vragen wat het verschil is tussen een vechtsport en een martial art? want ik reken boksen, een sport die zijn grondbeginselen heeft 2000 jaar geleden toch wel tot een klassieke vechtsport...
     
  17. studio_125

    studio_125 Guest

    martial arts zijn (vaak oude) oosterse vechtkunsten en een dat is een vechtsport, alleen niet elke vechtsport is een martial art, net als koeien zijn vee alleen niet al het vee zijn koeien, snappie? het ligt dus meer aan het land/streek/continent waar t vandaan komt
     
  18. marrkos

    marrkos Manson for President

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    okee.... zit wat in... :p
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wist eerlijk gezegt niet dat boksen geen martial art was, maar dan is thai boxsen dus wl een martial art en kick boxsen niet?
     
  20. MORPHEUS

    MORPHEUS SNAKE

    Berichten:
    726
    Leuk Bevonden:
    0
    als je Discovery hebt gezien wist je dit misschien

    De Romeinen hadden bij de Olympische spelen slechts een paar onderdelen. Één daarvan was boksen. Met de blote vuisten. Het zag er zo uit: man tegen man, alleen met een broekje aan, in een kleine arena vechtend alleen met de vuisten op het gezicht. Totdat de één halfdood was, en dan kon er gekozen worden....leven...of dood maken?

    Anyway ik zat op judo, zit op yiu-yitsu en sinds kort tevens op kungfu. Alledrie martial arts, uit het verre Oosten. Ben ik blij dat ik van judo af was gegaan(was toen 10 jaar en had er 2 jaar opgezeten), dat was nou de saaiste sport die er was.
     

Deel Deze Pagina