Mass Effect 2 - Ascension

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 23 mrt 2008.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Mass Effect 2 - Ascension [deel 1]

Mass Effect 2 - Ascension

Klasse Mirik voor het leveren van deze info en het schrijven van de review.

Tweede Mass Effect boek heeft naam: Mass Effect Ascension

Zoals je misschien weet kwam voor de release van Mass Effect een boek uit met de voorgeschiedenis van de nieuwe role-playing spelwereld. Omdat de Mass Effect franchise inmiddels al een enorm succes is, met reeds een miljoen verkochte exemplaren van het spel, is er vandaag een tweede boek aangekondigd die de gebeurtenissen tussen de eerste en het tweede spel zal omvatten. Dit tweede spel zal overigens waarschijnlijk niet door Microsoft, maar door Electronic Arts uitgegeven worden, aangezien EA Pandemic en Bioware opkocht eerder dit jaar. Of dat betekend dat Mass Effect 2 ook op de Playstation 3 uitkomt, is nog onbekend. Fans kunnen in de zomer in ieder geval het nieuwe boek onder de naam Mass Effect: Ascension lezen, geschreven door Drew Karpyshyn. Daarna is het wachten op het tweede spel.

Mass Effect

In Mass Effect heeft de mensheid zich net over het universum uitverspreid en probeert ons ras zich een plaats te geven in de door vele rassen bevolkte ruimte. Jij speelt Commander Shepard, de eerste menselijke ‘Spectre’, bewaker van het universum en hebt de macht jouw rol als ras te definiëren in de interstellaire orde. Al snel krijg je te maken met geruchten van een aankomende catastrofe, een gerucht over een mysterieus ras van machines dat elke 50.000 jaar tevoorschijn komt uit hun alternatieve dimensie om alle bewoonde werelden te oogsten voor hun eigen doelen. Het is jouw taak en jouw taak alleen om deze genocide van het mensenras en de buitenaardse rassen te voorkomen. Hoe je dat doet, dat kunnen alleen jij en je team bepalen in deze galactische queeste met als inzet al het leven in het universum. Zoek facties die je kunnen helpen, wapens tegen de invasiemacht, kweek je krachten op het gebied van vuurwapens, techniek en bionische gaven en verken planeten, astroïde en verlaten ruimteschepen op zoek naar antwoorden en verlossing.

Als het eerste deel van een trilogie zal Mass Effect de speler ongekend veel controle geven hebben over het spelverloop. Alle keuzes die je maakt hebben invloed op het verdere verloop van het verhaal en zelfs het lot van het universum. Wordt de druk je te zwaar, dan zul je ook af en toe van de verhaallijn kunnen afwijken op verkenningstocht gaan in een van de 300 locaties. Eenmaal gekozen uit zes speelbare karakterklassen, kun je bepantsering en wapens zelf aan passen en ook de AKO, een voertuig waarin jij en je teamleden op planeten landen en rondrijden, kun je uitbreiden. Het communiceren met karakters in de spelwereld om informatie te krijgen gaat via een nieuwe real-time dialogensysteem, waarmee je karakters kunt onderbreken en het gesprek het realisme van een film krijgt. Ook het vechtsysteem is real-time, waarbij spelers de situatie op pauze kunnen zetten om deze strategisch in te schatten. Bioware belooft tussen de Mass Effect trilogie titels door nieuwe uitdagingen te leveren via Xbox Live.

Legendarisch

Wij vonden Mass Effect legendarisch en kunnen niet wachten op het nieuwe deel. We zullen ook zeker even kijken of we dit tweede boekje te pakken kunnen krijgen tegen de tijd dat het uit is, om op de hoogte te blijven van de gebeurtenissen in de spelwereld.

Review:
    HTML:
    http://archief.xboxworld.nl/article/742/review-mass-effect/
    Links:
    www.xboxworld.nl
    www.microsoft.nl
    www.xbox.com
    www.dimplus.nl
    www.nedgame.com
    www.gamemania.nl
    www.gcshop.nl
    www.budgetgaming.nl

Info:
    Ontwikkeld door: BioWare
    Uitgegeven door: Electronic Arts
    In Nederland vertegenwoordigd door: Electronic Arts Benelux
    Laagste prijs: www.budgetgaming.nl
    Leeftijd: De *** van J. Thompson
    Genres: Actie en RPG
    Releasedatum: TBA
    Ook voor: PC

Screenshots volgen. Deze mogen toegevoegd vanzelfsprekend toegevoegd worden door Moderators wanneer beschikbaar.

Laatst bewerkt door een moderator: 24 mrt 2008
  2. Speurneus

Speurneus Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze game is toch nog niet aangekondigd met een trailer/screenshots? of heb ik mischien wat gemist?

3. tmffirework

tmffirework Willem II Tilburg!

Leuk Bevonden:
    0
    Zal ook nog wel even duren tot dat ie komt...

4. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb even aangegeven in de beginthread waar die nieuwspost over ging.

Niet over een tweede game, maar over een tweede BOEK in de Mass Effect boekenserie.

Ik vermoed dat deze gesloten kan worden totdat er wat bekend is over een tweede game. :)

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nou nee, want volgens mij weet Mirik nog niet dat een tweede game al in ontwikkeling is. Ik moet echt scheel zijn, maar ik denk wel dat ik gelijk heb. Tik Mass Effect 2 maar eens in op InsideGamer en Voila, zei hebben ook al een pagina. Doe hetzelfde op de grote Amerikaanse sites en je zult denk ik ook wel een dergelijke pagina krijgen. Bovendien kunnen we hier tenminste een gezonde nieuwe discussie starten over wat er allemaal aangepast kan worden. Zoals een achievement lock voor jou, kan ik eerst zelf een voorsprong opbouwen. ;):9:cool:

6. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
  7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767

Deel Deze Pagina