1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mass Effect 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 6 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik denk dat ME I ook een soort van test run was. Kijk nu eens hoe de boeken zijn opgezet; die zijn toch ook F*K episch of niet? Natuurlijk baal ik er hier en daar ook wel van, maar ik vind dat er qua actie in deze game wel meer inzit, of net gelijk is aan, Gears of War 2. In het geval van meerdere games voor een verhaal moet je soms een beetje aftasten en ze hebben gezegd dat ze het voor deel II anders zouden doen.

    Ik ben dus wel benieuwd naar de eerste beelden van grote planeten en ik hoop dan ook dat die Noveria trailer, die je ziet als je even niet op start drukt, echt gespeeld kan worden in-game als we er mee aan de gang gaan. Afgaande op die trailer zeg ik dat Kaiden Alenko gewoon weer terug komt in de game, want die kwam er niet in voor. Het zou echter wat genaaid en nep zijn als het in eens Nihlus bleek te zijn, hoewel ik die wel liever heb dan Kaiden Alenko. ;):9
     
  2. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Nihlus owned,maar ik denk niet dat hij onze gelukkige word die weer gerespawned word al zou het stiekem cool zijn.Maarja tegenover Saren was hij niet zo snugger,en
    liet zich in de rug schieten door zijn fellow friend and spectre.

    Yellow dat denk ik ook dat Mass Effect gewoon eerst als een expirimenteel geval is gemaakt,en dat is op sommige punten wel merkbaar.Die planeten gaat helemaal goed komen dat weet ik bijna zeker,Bioware luistert in die zin naar zijn fans als je al op hun forum checkt.

    Gears of war heb ik met plezier gespeelt,maar ik vind de graphics nogal wat kleurloos maar wat wel weer bijdraagt aan de setting.De details in de gezichten kennen in GOW meer detail,en de game loopt zo soepel als een dansende meid en bij Mass Effect lijkt het met zijn framedrops nog op een tennisser op krukken.:b:
    Maar dat komt wel weer goed,ben overgens wel benieuwd hoe de Citadel eruit komt te zien want die zou dus ook veel groter worden.:)
     
  3. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Laten ze hem eerst maar weer repareren, die Citadel. Ik zit er niet op te wachten met een zuurstofmasker door die toren te lopen in deel II. ;):) Ik ben inderdaad wel benieuwd hoe die er nu in deel II uit komt te zien. Weet je wat me ook cool lijkt:

    Die gozer die die keepers scande weer te ontmoeten om vervolgens iedereen te laten zien dat het scannen van de keepers wel degelijk belangrijk is. Ik heb die quest een keer gedaan, duurde best lang, maar ik zie het nut van die keepers wel in. Misschien houden we in deel II dan wel de nodige vijanden van ons af.

    @ Bioware: Aub geen Insanity shit achievement meer, maar gewoon voor quests en misschien een paar verzamel achievements. Dank u! ;):)
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520

    Heiligschennis! :+

    Laat die Insanity er lekker in, maar haal een paar van die Ally achievements er uit :D
     
  5. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Sommige achievements zijn gewoon k.u.t.t.

    Drop er dan een tweede dvd in ofzo. :{
     
  6. MM90

    MM90 -xxx-

    Berichten:
    511
    Leuk Bevonden:
    0
    Oh vet, deel 2. Ik heb Mass Effect echt kapot gespeeld. In 't begin kon de game me niet boeien, heb 'm zelfs maanden niet aangeraakt toen ik per ongeluk mijn safe games verwijderden. Toen toch weer begonnen en helemaal meegesleurd in het IMO toch wel fantastische verhaal.

    Beetje raar dat ik de Wrex (Krogan Ally) Achievement nooit heb gekregen. Heb nagenoeg ALLES met Wrex gedaan. Alle planeten afgegaan, de goede hoeveelheid sub- en plotmissies behaald. Snap er nog steeds geen hol van. :{

    Mja, ik kijk er iig naar uit.
     
  7. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Bij veel games vind ik moeilijkheidsgraads achievement echt irritant bij Mass Effect daar in tegen vond ik hem echt geweldig. Aangezien je insanity gewoon kon spelen zonder iets van je character te verliezen. Kwa items en level etc.

    En het gaf je gewoon een goed gevoel als je die haalde. :9

    Games waar je de voledige game overnieuw moet beginnen met een novice character die nog niks kan etc. is het meestal toch wel ff slikken en super vervelend als je em opnieuw moet spelen vooral om dat de moeilijkheidsgraad nog niet vrij gespeelt was en je ook geen levels zelf kan kiezen die je wilt overdoen.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  8. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    De Box art van Mass Effect vond ik het enige minpunt,en ik denk dat daarom de game een ietwat twijfelend geval werd bij sommige gamers.Maar als je de game zo ziet in de winkel komt de allure van de game niet zo naar buiten,en zou je denken dat het gewoon weer een zoveelste shooter is bij uitstek voor degeen die het niet kent.
    Als je bijvoorbeeld KOTOR neemt,daar zag je al vanaf de buitenkant dat het om een bijzonder spel ging en vooral deel 2 met zijn sinisteren Sith box art.

    De keeper missie vond ik zo saai,dat ik die niet gedaan heb.Maar nu ik dat zo hoor,toch maar eens gaan doen.Ben trouwens benieuwd naar -

    Die zombies die je met granaten kon tegengaan,of ze gewoon neerknallen en hoe in deel 2 dat verder gaat of je ermee word bestraft.Ook die hoge piet bij de normandy die je schipje zo nodig moet checken,wat zal die in deel 2 te zeuren hebben.En waar ik met smart opwacht,een weder ontmoeting tussen jou en de Recnai Queen Want die heb ik vrijgelaten.
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik heb die Rachni Queen gewoon vermoord en die kutkinderen van haar ook. Ik ben ook wel benieuwd hoe ze bepaalde ontmoetingen weer gaan doen in deel 2.

    Nogmaals: Kom verdomme eens met screenshots en video's. Argh!!! P.s. Ik wil voordat de game uitkomt weten wie er nog leven en wie niet, maar niet op welke manier. Hetzelfde deed ik met Harry Potter. Die geilerd heeft gewoon drie koters. ;):)
     
  10. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Dat zal nog wel even duren,vergeet niet 'Dragon Age' -Ook weer een kanshebber voor me- komt er ook nog aan,En dan die MMO van KOTOR die wat nu wel even in de belangstelling staat.

    En vooral Dragon Age kijk ik echt erg naar uit,Fantasy setting is helemaal mijn ding gewoon.Als die uit is of misschien net nog daarvoor dat ze met screens beginnen en video's van Mass Effect 2.Als Dragon age echt zo goed word als wat ik ervan verwacht,dan word dat mijn game.In ieder geval we zullen nog wel even warm worden gehouden door de tractaties van Bioware,met RPG gaming komen we het jaar wel door.;)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Helaas ben ik ook wel bang dat het nog wel een tijdje kan duren, maar de filmindustrie levert soms ook bijna een jaar voor release al een echte trailer. Kuch, HP 6, Kuch!!!
     
  12. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    En daar heb je een punt indeed,de game industrie gaat steeds meer lijken op die van de film wereld.Games werden vroeger gewoon met screens en tests uitvoerig in de aandacht gebracht,nu tegenwoordig worden de games met beelden van zijn ingame video's vertegenwoordigt in plaats van zijn direkte potentie weer te geven.En daarvan uit komen de meeste teleurstellingen in de games,als je zo'n video ziet zie je de hele mogelijke potentie wat een game kan hebben,en als dat later niet blijkt te zijn dan wat je voorstelden is dat gewoon lullig.
    Maarja gelukkig houd ik me daar niet zo mee bezig aangezien ik weet wat ik wel en niet wil gaan gamen,maar voor het jongere publiek is dat een vorm van misleiding maar ja dat is tegenwoordig al met alles.

    Wat Mass Effect 2 betreft,laat Bioware maar lekker zijn gang gaan en de tijd nemen om ME 2 echt tot een waar monster project te maken.grafische verbeteringen en frame rate zouden al goed doen,dan nog wat levendige planeten erbij en je hebt weer een supergame.De rest van mijn aanmerkingen zouden mooi zijn als ze die ook gaan bijwerken,maar het is zeker geen vereiste maar zou gewoon de game zoveel goed kunnen doen.;)
     
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Groot gelijk wat betreft die planeten en framerate. Jesus, ik heb echt drie keer een 360 thuis mogen ontvangen en iedere keer flikt ie het weer bij de game. O, ik haal deel I ook van mijn HDD. Waarom? Er is totaal geen verschil en sinds hij op mijn HDD staat heb ik alweer 60+ uren gespeeld. Damn, alleen om die liften en laadtijden doe ik het niet zo en die framerate is nog net zo erg.

    Die planeten in deel II kun je heel simpeler levendiger maken. Het oppervlakte waarop je kunt spelen hoeft niet groter, maar dit kan je wel verbeteren. Meer flora en fauna, meer infrastructuur, gebouwen en eens een paar vliegende wezens. Minder bergen mag ook wel aub!!! Er zaten echt bitches van planeten tussen in deel I! ;)8)
     
  14. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    als ik zo verhalen van anderen lees begin ik te geloven dat ik een soort uitverkoren Mass effect exemplaar heb hahahaa.:+
    Nee maar die problemen dat het zo erg is heb ik niet gehad,althans nog niet.;)

    Planeten hoeven inderdaad niet veel groter,maar zoals je zegt meer levens sfeer en al.bijvoorbeeld in de KOTOR games had je op Dantooine - vergeef me als ik het fout schrijf - zo'n groot natuurveld met van die soort leeuwachtige dieren,dat gaf echt een levendig gevoel.
     
  15. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop niet dat MS een BR-add on gaat maken voor games, tenzij ze die gratis verstrekken.

    Meerdere dvd's voor een game heb ik geen problemen mee. Bij Baldur's Gate vond ik het geweldig: 5 cd-roms! Alleen bij bepaalde gebieden waar je regelmatig heen en weer moest was het wel vervelend, maar met een beetje goed plannen zou je weinig last moeten hebben van meerdere cd-roms/dvd's.

    Bijv. een aparte voor de proloog missie en Citadel (op de Citadel kom je ook maar hoogstens 3 keer terug), een aparte voor de universe + meeste planeten en bijv. een aparte voor de laatste serie planeten, waar je pas kan komen als je de laatste fase ingaat.

    Ik ben erg benieuwd naar nieuwe content van ME2. Ik ben nu weer ME1 begonnen met een nieuwe character op Hardcore mode en ben weer gelijk verslaafd :)
     
  16. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Trouwens waar maken we ons druk om over die CD's,we kunnen ze toch gewoon opslaan?Ja okee word flink veel plaats gebrek op ons schijfje inderdaad,maar voor degeen die het ervoor over hebben.;)
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik dus, dan knikker ik deel I der gewoon van af. Die game heb ik onderhand veel te veel gespeeld, net als WoW gisteren. Preek thuis!!! ;)8)
     
  18. MaxxRaptor

    MaxxRaptor Eigen aanduiding

    Berichten:
    2.637
    Leuk Bevonden:
    36
    Misschien kunnen ze het zo maken dat je bepaalde content naar de harde schijf brengt,bijvoorbeeld Citadel en planeten.En zodat je alleen de eerste CD nodig hebt,en alles dan met elkaar word verbonden als je gaat reizen.

    In theori zou dat wel moeten gaan,beetje als DLC techniek vergelijkbaar.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat zou wel de beste oplossing zijn, maar laten we eerst maar de berichten afwachten. ;):9
     
  20. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    [edit] verkeerde topic [/edit]
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina