Ik vind het persoonlijk een goed systeem maar in de praktijk is het vaak matig. Hoe komt dat?
Voordelen matchmaking:
Spelers van gelijk niveau worden gekoppeld
Rankings slaan weer ergens op mits cheaters worden uitgebannen.
Competitielust wordt bevorderd: Met name clanmatches werken in dit systeem veel beter dan bij de oude inschrijfmethode. En doordat het random is kun je niet de scoreboards beinvloeden door bijv. zelf clans aan te maken en daar tegen te spelen en zo hoger te komen.
Computer bepaalt levels en instellingen en heeft een duidelijke voorkeur voor bepaalde maps en sets qua kansratio. Dit is niet alleen een nadeel. Het zorgt ook voor een redelijk gelijke verdeling van alle spelelementen bij het vaststellen van het level van een speler.
Nadelen matchmaking:
Spelers met een hoog level kunnen vaak geen potje vinden omdat er relatief weinig goede spelers zijn en deze voornamelijk uit de VS komen.
Cheaters beïnvloeden het systeem, en leggen het lam. Cheating wordt ook aantrekkelijker voor deze mensen met zo'n systeem omdat het een duidelijke pay-off heeft.
Iedereen wil de host hebben, en in het huidige matchmaking systeem is het zichtbaar wie dat is. Dat zou moeten worden veranderd.
Computer bepaalt levels en instellingen en heeft een duidelijke voorkeur voor bepaalde maps en sets qua kansratio.
Werkelijke rank spelers vaak anders dan de levelindicatie. Dit bederft vaak het spelplezier door een groot skillverschil tussen spelers.
Tja ik vind persoonlijk matchmaking een goed systeem maar door het gebrek aan lvl 20+ spelers zit ik vaak lang te wachten in de lobby. Ook de cheaters komen me mijn neus uit. Zou een normaal systeem beter hebben gewerkt? Nee ik denk t niet en t zou halo 2 ook minder competitief maken. Een goede keus dus mits bungie meer playlist updates, patches en microsoft meer spelers op xbox live weet te krijgen.
Laatst bewerkt: 31 jan 2005