Matroska Videos (.mkv) op Xbox 360

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gerowniko, 30 jul 2011.

1. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand enige ervaring met .mkv bestanden? Ik wil deze graag omzetten naar Xbox 360-compatibele bestanden en dan op een DVD branden. Nu heb ik deze duidelijke guide gebruikt:
    http://satsumapottery.hubpages.com/hub/How-To-Play-MKV-Files-On-Xbox360

Alles gedaan wat hier staat, maar twee dingen:
    1. Soms blijft het programma niks doen, terwijl het bezig is met converteren doet het niets.
    2. Als het dan wel lukt, dan krijg ik een .mp4 bestand waar ik zelf geen beeld mee te zien krijg, alleen geluid. Is dit normaal?

Daarnaast heb ik de volgende vraag: is er een gratis programma om .mp4 bestanden op DVD te branden zodat ik deze op de Xbox 360 kan afspelen? Vrijwel alles dat ik tegenkom is enkel betaald verkrijgbaar. =(

Als iemand een beter alternatief heeft, is dat natuurlijk ook welkom. :)

2. dubbeldekker

dubbeldekker Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb je zelf wel de juiste codecs om het mp4 bestand af te spelen?
    (Ik kan je het CCCP aanbevelen)
    En hier is een topic op tweakers met een programmaatje dat bij mij wel werkt.
    Hoop dat je er wat aan hebt.

3. gerowniko

gerowniko ME3 Apologist

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de hulp, maar het werkt nog niet bij mij. Ik gebruik VLC Media Player en deze zou MP4 wel af moeten spelen, alleen doet deze dit dus niet.

Met GOTSent heb ik heel veel geprobeerd, maar eerst kreeg ik telkens een aac conversion error. Inmiddels niet meer, ik heb nu deze guide gevolgd:
    http://www.digital-digest.com/articles/Xbox_360_MKV_Playback_Guide_page1.html

Het converteren doet ie wel, maar heel erg snel en het resultaat is een MP4 file van 180 bytes, waardeloos dus, terwijl de oorspronkelijke MKV file zo'n 150 MB is. Ik begrijp er echt niets meer van.=(

EDIT: Laat ook maar zitten, te veel moeite. Toch bedankt! :)

Laatst bewerkt: 30 jul 2011

Deel Deze Pagina