Hallo, Ik ben vandaag begonnen met media center aan te sluiten op mijn xbox 360. Dit was echt super easy en was met 5minuten klaar. Op mijn pc kan ik avi's, en DVD's gewoon afspelen binnen media center (Vista). Dit lukt mij echter niet op mijn xbox. Ik wil graag op mijn xbox de films af kunnen spelen die geripped staan op mijn pc. Ik heb een aantal dvd's geript en geshared in Mediacenter op mijn pc. Deze kan ik ook prima afspelen, alleen op mijn xbox 360 heb ik niet eens een DVD menu. De avi's die ik heb toegevoegd kan mijn xbox ook niet afspelen vanwege een codec probleem. Zijn hier oplossingen voor? Of is de MC voor de 360 gewoon een leuke marketing maar kan je er niks mee? p.s. Ik heb de search enginge geprobeerd, maar er kwamen zoveel hits dat ik door de bomen het bos niet meer zag.
volgens mij kan je geen avi & dvd's streamen... Dvd's kan je sowieso al gewoon in je 360 stoppen om af te spelen. Enige wat zeker weten werkt: mp3's en (HD) wmv's lees verder hier even http://forum.xbw.nl/showthread.php?t=87489 Er zijn wel omwegen om divx te streamen naar je 360, bijvoorbeel mbt tversity, zoek daar maar eens op.
Dat maakt de xbox dus eigenlijk compleet nutteloos, voor media center tenminste. Het is juist handig als ik niet alle dvd's hoef te branden etc. Er moet toch iets zijn om gewoon dvd's te streamen naar mijn xbox360. Het kan ook bij de oude xbox..
Ik doe niks illegaal's, films downloaden mag in nederland zolang je een orgineel exemplaar thuis hebt. Tevens heb ik gewoon een hele grote collectie met dvd's, die ik geripped heb naar mijn PC. (Server). Ik wil gewoon vanuit mijn bedje met een paar klikjes een dvd naar keuze afspelen. Zonder op te hoeven staan en weet ik wat.
Je hoeft het niet eens origineel te hebben. Muziek en films downloaden is sowieso legaal, mits voor thuisgebruik. Alleen uploaden en verspreiden mag niet.
Dit is de thread die je moet hebben. Als je te veel zoekresultaten krijgt, moet je bij de instellingen ervoor zorgen dat je alleen op titel zoekt. Dan krijg je véél betere resultaten. Je kunt dus -zoals gezegd- alleen muziek- en wmv-bestanden streamen. Microsoft wil gewoon HD-wmv video's aan de man brengen. Aangezien de meeste illegale films avi of andere bestandstypen zijn. Tenminste, ik dacht dat copyrights en rechten de problemen waren die MS zo probeert te voorkomen. Anyway, ik wil je verzoeken verder te posten in de thread die LangeJan linkte. Daarnaast kun je eens zoeken naar informatie over TVersity, een programma waarmee je wel alle video's kunt streamen naar de 360. Welkom op het forum trouwens.