1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. alisum41

    alisum41 L1F3 T0 G4M3

    Berichten:
    218
    Leuk Bevonden:
    0
    heey,

    ik heb deze thread niet helemaal gelezen en misschien is deze vraag al gesteld. Kan je filmpjes op een cd-r(w) branden en dan op je xbox 360 bekijken???????????? want ik heb op een cd-rw twee bestanden gebrand (.avi en .mpg) en dan stond er nadat ik hem er in deed "mixed hoepeldepul disc" (iets in die geest)

    later,

    Ps: xbox 360 is voor de twee keer stuk en wacht op UPS
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat kan niet ... je kan alleen dvd's op je xbox 360 afspelen ... of via Media Center XP (apart os) video streamen ... video's kan je niet op de HDD van de xbox 360 zetten
     
  3. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Fardo

    Ik lees dus dat je op de vorige pagina een link hebt geplaatst over de divx/xvid bestanden. Dit was wat ik al vermoede. (streamen mbv media encoder) Ik weet nog niet of ik dit ga doen. Divx DVD films heb ik zoiezo niet ik zou het dus willen toepassen voor HDTV Divx/Xvid films maar het lijkt me nogal een omslachtige manier van werken. Ik vermoed trouwens dat dit niet gaat werken omdat ik al wel eens een HDTV film met WME heb gecodeerd en dat ging heel erg traag dus ik vermoed dat mijn pc niet snel genoeg is om dit snel genoeg te encoden.

    Ook begrijp ik nog niet precies hoe je nou elke keer het proces start. Kan je na uitvoering van de guide dus gewoon een divx film op je xbox 360 aanklikken en dat deze dan begint met streamen en afspelen op je xbox 360?
     
    Laatst bewerkt: 18 jan 2006
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    klopt .. je kan gewoon een willekeurig divx starten op je pc en streamen naar je xbox 360 tevens kan je meerdere delen achetr elkaar zetten en kijken
     
  5. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar je moet het proces dus op gang brengen op je pc. En niet vanaf je xbox 360? Ik wacht nog even op mensen die dit geprobeert hebben met HD films en dan besluit ik misschien ook wel tot het uitvoeren wat er op het eerste gezicht uitziet als een complexe guide.
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    euh .. je start media center ... start xbox divx .. gaat naar een divx film .. klikt die aan en je speelt hem dus af ... je raakt de pc niet fysiek aan
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het softwarepakket Microsoft Windows Media Center hiero liggen, kan ik deze ook gewoon installeren zonder dat mijn computer een tv-kaart bevat? Ik voel er namelijk niks voor om live tv te streamen, maar wel xvid's af te spelen...
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    xvid's kan je niet direct afspelen ... je moet een nieuwe installatie van je pc gaan doen ... je moet een goede pc hebben ... met gesupporte hardware ..anders is je o/s niet stabiel...
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee ok dat snap ik, mijn systeem is best high end alleen bevat deze geen tv kaart. Denk dat ik vanavond maar eens aan de slag ga ermee :) bedankt!
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je vertellen dat MCE 2005 geen probleem zonder (compatible) tv kaart is. Ik heb een niet gesupporte tv kaart (werkt dus ook niet in MCE software) maar mijn Install werkt verder perfect en ik kan alles streamen.

    Of dit ook zo is met het streamen van divx durf ik niet te vertellen. Nog geen ervaring mee en als ik het zo lees van Fardo komt dat er denk ik nog wel :)
     
  11. Joene90

    Joene90 Active Member

    Berichten:
    3.970
    Leuk Bevonden:
    1
    Vraagje over custom muziek (hoort waarschijnlijk niet hier, sorry kon niks anders vinden):

    Kan je je eigen muziek op de 360 zetten dmv een memory stick, of een MP3 speler die geen software nodig heeft, of moet je er een Ipod voor hebben?

    Foto's ongeveer zelfde vraag: kan dat ook met een memory stick?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee dat kan niet ... Kan zelfs niet met een IPod ... je kan alleen muziek en foto's streamen (zelfde regel voor foto's)... of je moet een originele CD op je xbox gaan rippen

    Tip zoekfunktie ;)
     
  13. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hehehe ik zal hem vanavond even downloaden ... Thnx
     
  15. fl0wrush

    fl0wrush Vitamin R

    Berichten:
    372
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk super...ik ben blij dat ik nu divx en xvid kan streamen naar m'n 360 maar ik vraag me af of er nu ook ondertitels bij kunnen ?
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Volgens mij nog steeds niet .. weet het niet zeker .. ik kijk altijd films zonder subs
     
  17. Fad3

    Fad3 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu al 2 dagen bezig om ervoor te zorgen dat al mijn films werken die ik op mijn pc heb staan en wil streamen met windows xp media center 2005 via mijn xbox360 naar mijn TV.
    Ik heb geprobeerd om mbv de eerder genoemde "tutorial" dit voor elkaar te krijgen maar heb ook verder gekeken en gebruik gemaakt van "k-lite codec pack" op mijn pc kanik alles afspelen maar wanneer ik het via mijn xbox wil afspelen krijg ik constant de fout dat er iets mis is met die codec!
    [ Kreeg die programma's niet toegevoegd die gebruikt werden in de "tutorial" help aub?!:) ]

    ps. hij geeft de bestanden wel weer door middel van een plaatje (daadwerkelijke shot in tegenstelling tot die blauwe knop met een grijze videocamera erin:)) maar wil ze niet afspelen

    BVD!
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  18. Boefje

    Boefje Joost NL

    Berichten:
    256
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens of het subfilter van ffdshow (zie settings in ffdshow) je op weg helpt.

    Wanneer je hier namelijk het "subfilter" aanzet, speelt elke mediaplayer een .srt (subtitle) standaard af wanneer deze met dezelfde bestandsnaam beschikbaar is, als de divx welke je afspeelt.

    ik meen dat subfilter niet standaard in ffdshow zit, maar dat deze met "vobsub" meekomt...
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @fad3 je moet en andere codec gaan gebruiken
     
  20. Fad3

    Fad3 Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    een andere codec? heb like alle codecs al op m'n pc draaien ....
    hoe krijg ik die codecs dan eigenlijk op die xbox.. als ik dat weet kan ik die er gewoon op zetten. Op mijn pc draait het allemaal wel namelijk
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina