1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Een xbox 360 is niet van buiten af aan te vallen .. dus het is niet erg als deze in de dmz staat ... als je geen verstand hebt van routing zou ik dat doen ... zoals je kan zien reageerde ik op het plaatje van de Bond007 BE ... deze had zijn pc in de dmz gezet en dat is juist niet veilig ... Voor een N00B met een Strict of Moderate NAT is dmz een quick fix oplossing .. als je het netjes wilt doen raad ik inderdaad portforwarding of triggering aan
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Welke poorten moeten er open staan?

    Port: 1900
    Naam: UPnP Framework
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 2290
    Naam: Remote Media Center Experience
    Protocol: TCP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3376
    Naam: Media Center Extender Service
    Protocol: UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 5555
    Naam: Media Streaming (Media Connect)
    Protocol: TCP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 7777
    Naam: Network Validation
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Hoe kan ik mijn poorten forwarden naar mijn Xbox 360?

    Geef je Xbox 360 een statisch adres en check deze site voor meer informatie. Hoe je je router kan instellen: http://www.portforward.com/routers.htm

    Handige tips van ms als je een firewall gebruikt

    Windows
    McAfee
    Symantec
    Zone Labs
     
  3. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Even snel opgezocht:

    De volgende poorten moet je open zetten op je Router/Firewall

    Port: 88
    Protocol: UDP
    Scope: Xbox360 IP

    Port: 3074
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Xbox360 IP

    De rest van de vermelde poorten moet je eventueel op je WindowsXP firewall correct configureen. Als je na deze instellingen de test draait op je Xbox360 zal deze als status "OPEN" geven en heb je alles een stuk veiliger geconfigureerd.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    @Dunsun 1 (zie post boven je ;)) het probleem is hier niet dat NAT Open staat .. bij sommige routers speelt er trouwens meer .. maar ach voor elk probleem een aparte oplossing
     
  5. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal waar, deze "simpele" gebruiker zal nu idd netjes op Live kunnen maar heeft hier wel een stuk veiligheid van zijn netwerk weg genomen. Nu zal dit waarschijnlijk voor de meeste gebruikers toch niets uit maken omdat het toch al niet "veilig" is maar voor de gebruiker met iets meer ervaring adviseer ik toch om het instellen op de manier zoals ik hier boven beschreven heb.
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoezo ... je kan niet op zijn netwerk inbreken via zijn Xbox 360 ... probeer het maar eens .. de muur blijft een muur ... dus het is nog steeds zo veilig als een huis en ik spreek zeker uit ervaring :cool: ... *kijkt naar zijn speldje*

    Klopt ik zou ook jouw oplossing adviseren .... :) .. maar meestal hebben de mensen met ervaring ook betere routers (die echt routeren)
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  7. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    *off topic*

    Nu ga ik er eigenlijk ook niet vanuit dat veel mensen een "echte" firewall hebben ondanks dat dit door veel producenten wel zo genoemd wordt maar het enige wat ze doen is port-mapping. Bij het gros van de routers mag je van LAN naar WAN alles en moet je alleen even een port-forwarden naar het juiste interne IP-Adres voor het inkomende verkeer. Geen van de mensen hier zal een PIX of ISA of dergelijke oplossing hebben staan om netwerkverkeer te filteren en dit is ook niet nodig voor een huis-, tuin- en keukennetwerk.

    *on-topic*

    Mocht het nu zijn dat er mensen vragen hebben beantwoord ik ze graag, ik neem aan dat Fardo het ondertussen aardig druk heeft gekregen en misschien wel wat hulp kan gebruiken.

    Groeten,

    Bart.
     
  8. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    Hahaha... je gaat me toch niet vertellen dat je die daadwerkelijk draagt... dat speldje :9
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Is blij dat Dunsun 1 ook hier rond loopt :) ... Pst ..check ook even het live en netwroking forum ;)

    hehehehe ... Nope .. ik heb hem ergens liggen ... :{ ... weet alleen niet meer waar ... hehehehe
     
  10. Dusun

    Dusun Oldskool NL

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0
    *off topic*

    Ik zal zo nu en dan eens wat gaan rond kijken en bijspringen waar ik kan, overdag alleen druk met het werk, tja en nu even aan het genieten van de vrijdagmiddag :9
     
  11. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3

    ]waar moet ik dat dan selecteren?
     
    Laatst bewerkt: 20 jan 2006
  12. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    als je egt zo graag mensen wil helpen quote ik mezelf nog maar van 3 pagina's trug
     
  13. bond007_be

    bond007_be Active Member

    Berichten:
    19
    Leuk Bevonden:
    0
    okay andere router genomen en nu geraak ik via de xbox360 wel in de media center.

    maar op de xbox360 display heb ik andere menus dan op de PC met media center op?


    als je de mediacenter opstart op de xbox360 , moet je die dan normaal ook nie zien op de PC met MCE op?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je een legale versie van windows Media center XP?
     
  15. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja hij is mooi he..Ik persoonlijk vind 100 euro voor wat je krijgt niet echt duur..ik zelf heb destijds ook een pronto afstandsbediening aangeschaft en die was toch vele malen duurder. Heeft wel een touchscreen maar deze afstands bediening kan nog meer.
     
  16. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    @Fardo
    neej gewoon windows xp
    en service pack 2
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    voor windows media center ... heb je windows media center nodig ... dat is een apart operating systeem ;)
     
  18. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Heej Fardo nog even een vraagje over het opzetten van mce.
    Ik heb op dit moment alles lopen via een wireless router.
    Laptop en 360, en weet dat eigenlijk de mce dus verbonden moet zitten met kabel om een goede verbinding te krijgen met de 360.
    Nu is mijn vraag, kan ik de laptop ook verbinden met een kabel verbinden naar de 360, zodat hij in pricipe het netwerk overslaat.
    Zpdat het wireless gedeelte alleen loopt voor internet, en het streamen van mce over kabel.
     
  19. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    dat snap ik maar je kan toch ook met service pack 2 die media center van de 360 gebruiken?
     
  20. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    Om mce van de 360 te gebruiken heb je een computer nodig die mce 2005 draait.
    Met xp sp2 kun je alleen media connct gebruiken voor het streamen van muziek en foto's.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina