1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 1]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door gn!uz, 14 nov 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb deze kit Multimediamachines

    Waar je vooral op moet letten is dat je huidige PC compatibel is. Dus dat er hardware in zit waarvan je zeker weet dat het ondersteund zal worden door MCE. Daarover is hier veel informatie te vinden www.degroeneknop.nl

    Edit:
    Houd er ook rekening mee dat je nog een stukje software nodig hebt om TV te kunnen kijken en dergelijken, een mpeg decoder zoals deze bijvoorbeeld.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2005
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik heb dus gekozen voor een dual tuner ... voordeel je kan 2 tv programma's tegelijkterijd opnemen ... of 1 kijken en 1 opnemen ;) ... je moet ook een goede videokaart hebben nvidia gforce en zeker een PIII of een AMD .. genoeg pc kracht dus :)
     
  3. Offtrack

    Offtrack ForzaGT :)

    Berichten:
    632
    Leuk Bevonden:
    6
    Altijd baas boven baas :) Maar voor die 10 euro verschil had ik het ook zeker niet gelaten.
     
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    mjah ik moest de mpeg encoder er nog bij regelen :eek:
     
  5. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    http://www.halomovienews.com/xbox360.php

    Hier is een korte beschrijving van hoe je muziek kan streamen naar je 360 als je GEEN Windows Media Center hebt.

    Je moet dus windows media connect 2.0, downloaden :) En via een router of hub hebben.
     
  6. frankx

    frankx The Old Guy

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    21
    LET OP! MCE is zéér kritisch over de hard- en software die het wil hebben. Waar je bij windows xp nog wel eens weg komt met het gebruik van niet gecertificeerde hard- en software, is dat bij MCE niet het geval.
    Als je software encoder b.v. niet op de lijst van MS staat, dan doet hij het gewoon niet. En door het gebuik van "vreemde" hardware onstaan soms fatale fouten. Let dus op met de koop en samenstelling van een MCE machine op dat je goed spul koopt wat wordt ondersteund door MCE
     
  7. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ook als je Windows XP MCE hebt moet je Media Connect 2.0 downloaden ;)
     
  8. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    vanaf GOT..

    39. Will the Xbox 360 play video from any Windows XP computer, or just media center PCs? What codecs is it going to play? DivX?

    In order to stream content from a PC, you’ll need the Media Center edition of Windows plus the latest Update Rollup that will allow you to stream digital music, videos, photos, and standard and high-definition television and movies from Media Center PCs to any television in their home via the Xbox 360 gaming system.

    The good news is that Windows Vista, the next-generation Windows due out in 2006, will be Xbox 360 compatible right out the box, without requiring a Media Center edition of Vista.

    Regarding video codecs, the Xbox 360 will be play anything that a Windows Media Center PC streams to it, so the question of the codec applies more to the PC, not the Xbox 360 which simply act as an extender.


    komt van : http://features.teamxbox.com/xbox/1245/Xbox-360-FAQs/p1/
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    klopt (heb ik al een aantal keer gezegd in deze draad) ;)
     
  10. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik begrijp het idee achter de 'extender' niet helemaal. Wat is de meerwaarde van de xbox360 wanneer we het over MCE hebben nu exact? Hiermee doel ik op de standaard functionaliteit van het MCE OS. Als je dit op je pc installeerd, een kabeltje legt tussen je videokaart/tvtuner en de tv, dan heb je alles toch (mits je pc aan de eisen voldoet).

    Ik hoopte namelijk op de volgende setting:

    - xbox360 met HD
    - netwerkkabel van xbox naar pc
    - content op de HD van de PC
    - xbox360 ON --> MCE menu op tv. Content vanaf HD PC af te spelen.

    Nu begrijp ik de meerwaarde van die xbox niet echt. Als je gewoon een kabel tussen je tv en pc hebt, en MCE op de pc, dan kun je dit toch ook allemaal?
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    euh ja ... de xbox 360 is een Media Center Extender

    O wacht ik snap het :{

    Mijn PC staat in mijn werk kamer (aangesloten op het netwerk) met MCE 2005
    Mijn HDTV staat beneden in de woonkamer
    Ik sluit hier mijn xbox 360 op aan (ook op het netwerk)
    Doordat de xbox 360 een Media Center Extender is kan ik via mijn xbox 360 ... TV kijken, HDTV films streamen en ik kan ook audio en foto's op mijn HDTV laten zien

    de meerwaarde is dus ...dat mijn PC met MCE niet in de woonkamer hoeft te staan ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2005
  12. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Als je, net als ik, al je MP3's op je PC hebt staan die boven staat kan je deze nu beneden op je Xbox afspelen.

    Dat vindt ik toch een behoorlijke meerwaarde.
     
  13. Toxic Squirrel

    Toxic Squirrel 1+1=2

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je hebt al een ipod en hebt daar voor 6 gig aan muziek op staan.
     
  14. GustavSan

    GustavSan Active Member

    Berichten:
    669
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja...ik heb nu een lange kabel tussen mijn pc en tv liggen. Verder heb ik een lange usb kabel tussen mijn remote oogje zodat ik met mijn remote in mijn woonkamer, mijn pc kan 'besturen'...

    Er komt waarschijnlijk ooit nog wel een situatie waarbij ik de afstand niet meer zomaar kan overbruggen, dan zou die extender wel van pas kunnen komen.

    Ik maak verder uit de info op dat ik direct alles wat op de pc staat via de xbox kan afspelen. M.a.w. codecs etc op de pc maken het gewoon mogelijk om divx etc via de xbox op mijn tv te zien...

    Prima dan :)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    even voor de duidelijkheid ... de xbox 360 is de extender (niet de afstandbediening die je ook voor je xbox 360 kan kopen of de simpelle uitvoering die je er tijdelijk bij krijgt)
     
  16. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo kan het ook, maar is waarschijnlijk aardig wat moeite voor een gemiddelde gebruiker..
    Je Xbox sluit je aan op je netwerk en klaar is kees..

    Ipod kan ook, maar die is me toch even te prijzig om hier voor te gaan gebruiken.. Voor de rest gebruik ik geen grote MP3 speler, in de auto heb ik hem niet nodig en op de fiets heb ik genoeg aan 256MB.

    Verder heb ik wel iets meer dan 6GB aan MP3 en als ik wat gedownload heb is het gelijk beschikbaar ipv eerst op de Ipod te zetten.
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Precies, het probleem is dan dat je een kabel van of naar(net hoe je het wil:p) de pc moet. Dat betekent dus een kabel door de woonkamer:).

    ff kijken hoe dit gefixed kan worden i.c.m een file server. ik denk dat mijn setup zo ongeveer word:

    "file"Server > PC > xbox360.

    Het irritante is dat je je PC aan moet hebben staat om op internet te kunnen(=xbox live). ten minsten dat moet wel aangezien er slechts 1 pport op zit.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik zou een router aanschaffen :) ... werkt echt een stuk prettiger
     
  19. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt al een Xbox Live account, dus de kans is groot dat je al een router hebt.. (internet op je PC / Xbox Live op je Xbox, of je moet elke keer het kabeltje verwisselen).

    Indien je een router hebt is het Xbox aansluiten op je netwerk en gaan met die banaan.

    Ik heb mijn huidige Xbox al aangesloten op mijn draadloze netwerk, dus er loopt helemaal geen kabel door mijn huiskamer. Jammer genoeg kan ik niks met mijn huidige Xbox icm mijn PC.. Maar straks zijn de mogelijkheden een stuk uitgebreider.
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2005
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Je krijgt niet bij elk abbo een router (gelukkig), want de meeste routers die je bij een internet provider krijgt zijn bagger
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina